رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی

بازدید: 663 بازدید
ست رنگ طوسی در محیط خانه

اول از همه باید رنگ طوسی ا بشناسیم تا بتوانیم در این زمینه و ستک کردن رنگ طوسی با دیگر رنگ ها صحبت کنیم. رنگ طوسی ازترکیب دو رنگ سفید و سیاه ساخته می شود و به رنگ ساخته شده طوسی می گویند. طوسی یک رنگ خنثی و سرد است و طیف های رنگی مختلف بین سفید وسیاه انواع رنگ های طوسی را به وجود می آورد.

در قدیم همه رنگ طوسی را به عنوان رنگ خسته کننده و بی روح می شناختنتد. اما امروزه می توانید این رنگ را با رنگ های تیره و گرم ترکیب کنید و در دکوراسیون خود استفاده کنید تا دکوراسیونی جذاب و عالی داشته باشید. رنگ طوسی رنگ مورد تایید روانشناسان است و روانشناسان معتقدند که این رنگ حس آرامش و ملایمت را به افراد منتقل می کند.

رنگ طوسی در هر دوره از زمانی محبوبان ویژه و خاص خودش را در زمینه دکوراسیون داشته است. بهتر است نگاهی بیندازیم و اصول ونکات استفاده از این رنگ در دکوراسیون منزل خود و ترکیب با رنگ های دیگر را به صورت کامل وجامع یاد بگیریم تا بتوانیم از این رنگ به درستی استفاده کنیم.

باید کامل کننده رنگ طوسی در دکوراسیون را بلد باشید تا بتوانید از رنگ طوسی روشن و طوسی تیره در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. هر طیف از رنگ طوسی یک تاثیری در دکوراسیون شما دارد خوب است که این تاثیرات را بدانید. در ادامه این مقاله سوالات مهم شما را در این زمینه پاسخ خواهیم داد مثلا خواهیم گفت که در سالن پذیرایی طوسی با چه رنگی ست می شود و یا در آشپزخانه کابینت طوسی با چه رنگی بهتر ترکیب می شود.

معرفی و توضیحات رنگ طوسی در رنگ ‌شناسی

طوسی در حالت طبیعی یک رنگ سرد به حساب می آید و شناخته شده است. اما شما می توانید سردی رنگ طوسی را با ترکیب را رنگ های دیگر مدیریت کنید و تناژ های رنگی متفاوت بسازید. در واقع بهتر است بگوییم که ترکیب رنگ طوسی با دیگر رنگ ها شخصیت و هویت این رنگ کامل تغییر می دهد.

مثلا شما می توانید رنگ طوسی را با رنگ قرمز یا زرد ترکیب کنید و رنگ طوسی را از حالت سردی خودش دور کنید و به گرم بودن نزدیک کنید. اما ترکیب بعضی از رنگ ها با طوسی هم بلعکس عمل خواهد کرد به جای اینکه به سمت گرمی برورد سرد تر از قبل به چشم می آید در ترکیب سیاه و سفید برای ساخت طوسی اگر کمی رنگ آبی اضافه کنیم این رنگ از قبل سرد تر خواهد شد.

اگر در دکوراسیون خود به دنبال رنگ های گرم هستید و می خواهید از رنگ طوسی استفاده کنید اما راهی برای گرم تر کردن رنگ خانه خود ندارید می توانید از المان های رنگ گرم استفاده کنید یا اکسسوری های رنگ گرم. در دکوراسیون های رنگ های سرد می توانید از تابلو های رنگ نارنجی یا زرد استفاده کنید یا برای سالن پذیرایی از فرش قرمز رنگ استفاده کنید.

ترکیب رنگ طوسی و سفید برای جذاب تر شدن محیط

جزئیات رنگ طوسی در روانشناسی

خوب است نگاهی  به جایگاه رنگ طوسی در روانشناسی بیندازیم باید از هر سمت رنگ طوسی را بشناسیم و مهم است چون که می خواهیم از این رنگ در دکوراسیون خانه خود استفاده کنیم. اغلب روانشناسان معتقدند که رنگ طوسی نشان دهنده متانت و وقار است. این رنگ می تواند نشان دهنده صلح و توافق وآرامش هم باشد چون که از دو رنگ سیاه وسفید ساخته شده است. رنگ طوسی معنا های متفاوت دیگری هم دارد مثل اعتماد، بلوغ، پایداری و … رنگ طوسی میتواند به خوبی این حس هارا به بیننده منتقل کند.

ناگفته نماند که رنگ طوسی نکات دیگری هم دارد مثلا استفاده از این رنگ در دکوراسیون می تواند نشان دهنده حس های متفاوت باشد مانند حس یکدستگی، منطق و تعلق را هم به خوب منتقل می کنند. اگر شما می خواهید در دکوراسیون خانه خودتان حس تعادل و یکدستگی برقرار باشد میتوانید از ترکیب رنگ طوسی در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید.

رنگ طوسی روشن یا تیره در دکوراسیون می تواند اثرات متفاوتی در ذهن افراد بگذارد و منتقل می کنند. استفاده از رنگ طوسی روشن در دکوراسیون باعث می شود که حس آرامش شما تقویت شود و بهتر بتوانید در مسائل فکری خود تمرکز کنید و فکر کنید. بلعکس استفاده از رنگ طوسی در دکوراسیون خانه باعث دلگیر شدن فضا و حس ناراحتی و غم می شود. پس تاکید می کنیم که از این رنگ در دکوراسیون خانه هایی که یکی از افراد آن خانه افسرده هستند به هیچ وجه استفاده نکنید.

انواع طیف رنگ طوسی

در ابتدای مقاله هم گفتیم که با کم یا زیاد کردن رنگ سفید یا سیاه تناژ های رنگی متفاوتی از رنگ طوسی ساخته می شود. طیف های رنگ از رنگ طوسی خیلی روشن مایل به سفید شروع می شود تا به طوسی مایل به مشکی برسد. رنگ طوسی به عنوان رنگ دراماتیک شناخته می شود چه در دسته بندی روشن باشد چه در دستبه بندی تیره. برای دکوراسیون منزل خود میتوانید از طیف های متفاوت رنگ طوسی و به سلیقه خودتان و افراد خانواده انتخاب کنید. در ادامه ما میخواهیم که طیف های متفاوت رنگ طوسی را برای شما بگوییم و توضیحات مختصری برای هر کدوم بگوییم پس در ادامه همراه ما باشید.

طیف رنگی طوسی سربی

وقتی که برای ساخت رنگ طوسی به غیر از رنگ سیاه و سفید از کمی رنگ آبی هم استفاده کنید این رنگ ساخته خواهد شد که اسم این رنگ طوسی سربی است. اگر می خواهید بهتر این رنگ را تصور کنید و در ذهن خود با دیگر وسایل ست کنید مانند رنگ استیل است.

طیف رنگی طوسی طبیعی

این رنگ در طبیعت زیاد دیده می شود و از اسم این رنگ مشخص است چه مدل رنگی است. اگر بخواهیم مدل های متفاوت این رنگ را در طبیعت نام ببرید می توانیم بگوییم مانند رنگ صخره ها یا بعضی از حیوانات و پرنده ها. مواقعی که هوا بارانی است آسمان هم به این رنگ در می آید. این رنگ یک تناژ گرم دارد و جو رنگ های گم به حساب می آید به خاطر همین هم است که در لوازم آشپزخانه از آن استفاده می کنند.

طیف رنگی طوسی- نقره‌ای

رنگی که در ذهن شما برای طیف رنگ طوسی شکل می گیرد و تصور می کنید همین رنگ طوسی –  نقره ای است. استفاده از این رنگ باعث روشن تر شدن محیط های تیره می شود و این یک رنگ خاص و جذاب است.

طیف رنگی دودی

وقتی که رنگ سیاه در ساخت رنگ طوسی زیاد باشد و در ترکیب سفید و سیاه بیشتر سیاه استفاده کنید این رنگ ساخته می شود. شما می توانید از این رنگ در قسمت های متفاوت خانه استفاده کنید.

طیف رنگی طوسی متمایل به بنفش

در ترکیب سیاه و سفید برای ساخت رنگ طوسی اگر کمی رنگ بنفش به ترکیبات اضافه کنید تناژ رنگی خاصی ساخته خواهد شد. این رنگ اغلب برای دکوراسیون اتاق خواب مناسب است.

طیف طوسی روشن

برای ساخت این رنگ باید رنگ سفید بیشتری در ترکیب سیاه و سفید استفاده کنید. با اینکار رنگ طوسی شما روشن تر از هر زمان دیگری خواهد شد. برای استفاده از این رنگ در دکوراسیون منزل خود هیچ مانعی نیست و در هر قسمت از خانه می توانید استفاده اش کنید.

استفاده از چوب در دکوراسیون طوسی

چه رنگی بهتر با طوسی ست می شود؟

رنگ های متفاوتی با ترکیب طوسی جذاب و خاص خواهند شد و دید بصری خوبی ایجاد می کند. برای ترکیب رنگ طوسی با دیگر رنگ ها نکات و جزئیات زیاد وجود دارد این نکات و جزئیات طولانی و زیاد هستند.

برای استفاده از رنگ طوسی در دکوراسیون منزل باید به عوامل زیادی دقت کنید تعداد کمی از این عوامل: اندازه و ابعاد ساختمان، میزان نورگیری فضا، نورپردازی و کاربرد یک فضا و ترکیب کردن اصولی رنگ طوسی ولی اصلا از استفاده رنگ طوسی در دکوراسیون و ترکیب آن نترسید چون که به راحتی می توانید این کار را انجام بدهید. شما باید برای استفاده از رنگ طوسی در دکوراسیون به روحیات افراد خانه دقت کنید و طبق سلیقه و روحیات همه تصمیم گیری کنید.

برای افرادی که افسردگی دارند ترکیب بعضی از رنگ ها با رنگ طوسی اصلا خوب نیست و محیط را سرد تر از قبل می کند مثل رنگ های سرمه ای،کبریتی، لاجوردی و…. ترکیبات بعض از رنگ ها با رنگ طوسی باعث بی روح و سردی اتاق می شود و بر روی احساست افراد ساکن در اتاق تاثیر زیادی میگذارد مثل رنگ های شیری، آبی آسمانی، کاهی و ….

انواع ترکیب رنگ طوسی با رنگ های متفاوت

انتخاب ترکیب رنگ طوسی با دیگر رنگ ها در دکوراسیون منزل به صورت های متفاوتی انجام خواهد شد چون که که رنگ طوسی یک رنگ طبیعی است. اگر رنگ انتخابی شما برای دکوراسیون منزلتان طوسی است پس برای ترکیب کردنش با رنگ های دیگر خیالتان راحت باشد. در ادامه این مقاله می خواهیم ترکیب رنگ های متفاوت را با رنگ طوسی برای شما بگوییم و توضیحات مختصری در زمینه با هر کدام برای شما بدهیم تا بهتر بتوانید از این ترکیبات استفاده کنید.

توضیحات ست رنگ طوسی با سبز

ترکیب رنگی که با طوسی حس وحال خانه شما را تغییر می دهد و محبوبان زیادی هم دارد ترکیب سبز با طوسی است. رنگ سبزحس طراوت و شادابی خاصی دارد و در ترکیب با طوسی جذاب تر و خاص تر هم خواهد شد. این ترکیب رنگی مناسب قسمت هایی از خانه مثل دکوراسیون پذیرایی مناسب و عالی است.

توضیحات ست رنگ طوسی و قرمز

اگر به دنبال محیطی شاداب تر و متفاوت تر هستید خوب است که کمی جسورانه تر عمل کنید و ترکیبات خاص تری به وجود بیاورید مثلا می توانید از ترکیب رنگ طوسی با رنگ قرمز استفاده کنید ترکیب این دو رنگ خیلی خاص و جذاب خواهد شد. استفاده درست از میزان مناسب این دو رنگ می توانید به راحتی این ترکیب را در قسمت های متفاوت خانه استفاده کنید. اگر به دنبال ترکیب مناسب و انرژی بخشی هستید این ترکیب خیلی خوب است و رنگ قرمز جزو دسته رنگ هایی است که باعث انتقال انرژی زیاد به افراد خانه می شود.

توضیحات ست رنگ طوسی و فیروزه‌ای

یکی خاص ترین و بهترین رنگ ها در دکوراسیون داخلی منزل رنگ فیروزه ای است. برای داشتن تفاوت زیاد و بهتر شدن دکوراسیون منزلتان میتوانید رنگ طوسی را با رنگ فیروزه ای ترکیب کنید. برای ساخت محیط آرام بخشی می توانید از ترکیب این دو رنگ استفاده کنید. ناگفته نماند که رنگ طوسی سرد است و رنگ فیروزه ای هم تناژ سردی دارد و ترکیب این دو باعث سرد شدن محیط شما می شود. اگر قصد استفاده از این ترکیب را دارید اصلا نگران سرد بودن تناژ رنگی اش نشوید شما می توانید با استفاده از المان ها رنگ گرم کمی محیط را گرم تر کنید مثلا می توانید از تابلو های زرد رنگ یا قرمز رنگ استفاده کنید یا از کوسن های نارنجی استفاده کنید.

توضیحات ست رنگ طوسی و صورتی

یکی از زیبا ترین ترکیبات رنگی طوسی با دیگر رنگ ها ترکیب با رنگ صورتی است. اغلب مردم معتقدند که رنگ صورتی یک رنگ دخترانه است و محیط را دخترانه می کند و برای خیلی از دکوراسیون ها مناسب نیستند اما ترکیب رنگ طوسی با رنگ صورتی یکی از محبوب ترین ترکیبات رنگی در دکوراسیون است و خیلی از چشم  هارا به سوی خودش جذب می کند. این ترکیب رنگ مناسب اتاق خواب و دکوراسیون حمام است و برای این دو مورد خیلی زیاد استفاده می شود شما جدا از جنسیت خود به راحتی می توانید از این رنگ استفاده کنید و نگران هیچ چیز نباشید.

توضیحات ست رنگ بنفش و طوسی

یکی از رنگ های شیک و محبوب رنگ بنفش است که محبوبان و طرفداران زیادی دارد. این رنگ اغلب برای دکوراسیون های کلاسیک استفاده می شود و طراحان این رنگ را برای این سبک از دکوراسیون بیشتر تایید می کنند. اما بین رنگ بنفش و صورتی شباهت هایی وجود دارد و شاید مثل قسمت قبل افرادی این رنگ را دخترانه بدانند. اما اگر فکر می کنید که رنگ صورتی دخترانه است و برای اکثریت محیط ها مناسب نیست میتوانید به سراغ تناژ های متفاوتی از رنگ بنفش بروید. برای پیدا کردن تناژ رنگی مورد علاقه خود می توانید از پالت رنگ استفاده کنید و بعد از انتخاب تناژ رنگی مورد علاقه خود می توانید به سراغ ست کردنش با طوسی بروید.

ست رنگی طوسی وآبی برای دکوراسیون پذیرایی

مبل طوسی با چه رنگی بهتر ست می شود؟

مبلمان دکوراسیون طوسی خود را چه رنگی انتخاب کنیم؟ این سوالی است که اکثر افرادی رنگ طوسی را برای دکوراسیون خود استفاده می کنند برایشان سوال میشود. ترکیب رنگ طوسی با دیگر رنگ ها خیلی زیا به نور و ابعاد فضا بستگی دارد کلا ترکیب کردن رنگ خنثی را رنگ های دیگر بستگی به این دو مورد گفته شده دارد.

برای محیط های کوچک سعی کنید از ترکیب رنگ های تیره با رنگ طوسی انتخاب نکنید چون اینکار باعث کوچک و دلگیر تر شدن محیط می شود. مثلا ترکیب رنگ طوسی با قرمز و زرشکی عالی است اما اگر زرشکی شما کمی تیره تر شود این خیلی بد خواهد شد و محیط شما را کوچک تر از قبل نشان می دهد.

رنگ طوسی برای مبلمان و فرش

رنگ طوسی برای کاغذ دیواری خوب است یا بد ؟

اگر قصد دارسید کاغذ دیواری انتخاب کنید که فقط رنگ طوسی دارد یا یکدست طوسی است اکیدا اینکار را ممنوع می کنم و اینکار بشدت بد و جلوه ی بدی را به خانه شما خواهد داد.

نکاتی در زمینه دکوراسیون ایرانی را باید خدمت شما عرض کنم این است که این دکوراسیون پر از جنب و جوش و انرژی است و این انرژی برمیگرده به فرهنگ و اقلیم ایرانی است. اگر برای کاغذ دیواری خانه خود رنگ طوسی را انتخاب می کنید این رنگ به تنهایی سرد است و بهتر است که در کنار رنگ طوسی رنگ های دیگر هم استفاده کنید یا روی رنگ طوسی طرح های جذابی با رنگ های دیگر به تصویر بکشید.

چگونه یک محیط شاد و سرزنده در دکوراسیون طوسی رنگ ایجاد کنیم ؟

تنها مشکلی که رنگ طوسی در دکوراسیون به وجود می آورد سردی محیط است این از دسته رنگ های سرد است. شما می توانید این رنگ را با رنگ های متفاوتی ست کنید و دکوراسیون خاصی برای خود و اطرافیانتان بسازید مثلا اگر از دسته رنگ های آبی و لجنی استفاده کنید دکوراسیون آرامش بخشی خواهید داشت.

شما باید به نورپردازی و ابعاد خانه خود بشدت دقت کنید مخصوصا اگر که می خواهید از رنگ طوسی استفاده کنید به این دو مورد دقت ویژه ای داشته باشید مثلا اگر خانه شما کوچک است و نور کمی دارد اصلا از این رنگ استفاده نکنید و به هیچ وجه با رنگ های خنثی ترکیبش نکنید چون که محیط شمارا کوچک تر و دلگیر تر نشان می دهد.

محیط شاد و سرزنده در دکوراسیون طوسی رنگ

رنگ طوسی برای دیوار های خانه خوب است یا بد ؟

در ابتدای مقاله توضیحاتی در زمینه کاغذ دیوار رنگ طوسی گفتیم اگر آن قسمت را به خوبی مطالعه کرده باشید میدانید که ایجاد بافت و طراحی در کاغذ دیواری رنگ طوسی ضروری و مهم است. شما می توانید از رنگ نقره برای ایجاد بافت در پس زمینه رنگ طوسی استفاده کنید رنگ نقره ای همان طوسی براق است که این جلوه ی خیلی خاصی دارد. برای ایجاد محیطی جذاب و خاص میتوانید از یک اکسنت وال نقره ای استفاده کنید اینکار باعث جذاب تر شدن محیط شما می شود بسیار محبوب و عالی است.

به هیچ وجه دیزاین منزل تان خیلی یکنواخت شود؟

اگر دیوار های شما سفید یا شیری است شما می توانید از رنگ طوسی روشن در دکوراسیون خود استفاده کنید و ست رنگی خوبی به وجود بیاورید. این ترکیب رنگی دست شما را برای انتخاب دیگر رنگ ها و ست کردن دیگر رنگ ها با این دو رنگ باز می کند و شما به راحتی می توانید ترکیب رنگی خاصی را بسازید.

اگر خانه ای پر از وسیله داردی و لوازم شما رنگ بندی زیادی دارد و از شلوغی و بهم ریختگی محیط خود جلوگیری کنید می توانید از ترکیب طوسی روشن با سفید استفاده کنید و خیال خود را بابت شلوغی و بهم ریختگی راحت کنید.

دکوراسیون طوسی و صورتی برای مبلمان و پرده ها

تغییر دکوراسیون طوسی رنگ با هزینه خیلی کم

برای رفع مشکلات خود در دکوراسیون و معماری می توانید از گل ها وگلدان های خاص استفاده کنید. دکوراسیون یک رنگ طوسی باعث می شود حس بدی به بیننده منتقل شود و بیننده را از بودن در آن محیط خسته و دلگیر کند شما برای رفع این مشکل می توانید از گل های زیبا استفاده کنید.

یکی دیگر از رفع کننده های مشکلات دکوراسیون یکدست طوسی چوب ها هستند یار و یاور همیشگی دکوراسیون طوسی چوب است. اگر می خواهید محیطی شلوغ نداشته باشید و حتی اگر محیط شما کوچک است با استفاده کمی از المان ها بدون بهم ریختگی محیط، محیط را جذاب تر قبل کنید میتوانید از این دو راه حل استفاده کنید.

چطور می توانید تاثیرات بد بکار رفتن رنگ طوسی را خنثی کنید؟

جواب سوال شما خیلی ساده است شما با استفاده از یک روشن به صورت گسترده به راحتی می توانید این مشکل را برطرف کنید. منظور ما از گشتره این است که از رنگ انتخابی در یک وسیله بزرگ مثل مبلمان استفاده کنید نه در اکسسوری های کوچک.

در ضمن حواستان باشد از رنگی که استفاده می کنید در یک قسمت معین و مطرح استفاده کنید. گزینه های زیادی برای این نکته وجود دارند که چند نمونه از آن ها دیوارها، پرده ها و …. هستند اما استفاده در قسمت های کوچک مثل کفپوش ها اصلا تاثیر خوبی نخواهد داشت.

بایدها و نبایدهای مهم استفاده از رنگ طوسی در دکوراسیون

اگر از رنگ طوسی در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید کمک زیادی در بهتر کردن دکوراسیون خانه خود کرده اید و جلوه ای خاص را به خانه خود هدیه کرده اید. باید و نباید هایی در زمینه استفاده از رنگ طوسی وجود دارد که باید بدانید و از آن ها استفاده کنید در ادامه چند مورد از آن هارا خواهیم گفت:

اگر نورپردازی اتاق شما کم است و می خواهید اتاق خود را بزرگ تر از قبل نشان دهید بهتر است از رنگ طوسی روشن استفاده کنید چون این رنگ باعث روشن تر شدن محیط شما می شود.

شما می توانید از رنگ طوسی برای المان های بزرگ خانه خود استفاده کنید تا جلوه ی خانه خود را چند برابر کنید مثلا می توانید برای المان هایی مثل : مبلمان، سرویس خواب، صندلی ها استفاده کنید.

رنگ طوسی طیف های متفاوتی دارد مقلا رنگ طوسی طیف گرم به سمت رنگ های کرم نزدیک تر است و طیف سرد رنگ طوسی به سمت رنگ آبی نزدیک تر است. شما می توانید از دو طیف رنگ طوسی در دکوراسیون خود استفاده کنید تا دکوراسیون جذابی داشته باشید.

رنگ طوسی تاثیرات متفاوتی بر روی دکوراسیون خانه میگذارد و این تاثیرات فقط و فقط به انتخاب رنگی که با آن میخواهید ترکیب کنید بستگی دارد. میزان استفاده از رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی منزل خیلی مهم است و باید حواستان به اندازه استفاده کردن از رنگ طوسی باشد. یادتان نرود که استفاده زیاد از رنگ طوسی در طولانی مدت باعث افسردگی می شود.

دسته بندی دکوراسیون پذیرایی دکوراسیون داخلی منزل
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت