مدل های کناف اتاق خواب

بازدید: 1,766 بازدید
کناف کاری

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دیوار ها و سقف ها نقش خیلی زیادی در زیبایی و بهتر شدن دکوراسیون اتاق دارد. طراحان امروزه دست به کار شدن که مدل ها و طرح های متفاوتی را در سقف ها و دیوار به وجود بیاورند تا در زیبایی دکوراسیون اتاق نقش زیادی داشته باشد

سقف های مدل کناف سرعت عمل کارکنان گروه طراحی و ساخت را سریع تر می کند و باعث جذاب تر شدن دکوراسیون اتاق می شود و حتی سقف مدل کناف هزینه خیلی کمتری خواهد داشت. شما می توانید با استفاده از یک نورپردازی عالی در سقف مدل کناف جذابیت این مدل را چند برابر کنید این مدل سقف محبوبان زیادی دارد چون که جدا از هزینه کم زیبایی بالایی هم دارد.

این مدل سقف در بین مردم محبوبیت زیادی دارد و خیلی زیاد از این سقف استفاده می کنند و این سقف در مدل های متفاوت اجرا و نصب می شود و هر کدام از مدل ها جذابیت خاص خودش را دارد.

اتاق خواب یکی از قسمت هایی است که بیشترین تاثیر را در روحیه و آرامش افراد خانه دارد و ناگفته نماند که در زیبایی دکوراسیون خانه هم نقش مهمی دارد. شما می توانید با توجه به ابعاد و سلیقه خود برای اتاق خواب خود سقف مدل کناف استفاده کنید و حتی باید به بودجه ی خود هم دقت کنید. با استفاده از سقف کناف دست شما و طراحان برای انتخاب بهتر و انتخاب طرح بهتر برای دیوار ها باز است.

سقف کناف چیست ؟

به چه علت این سقف های کناف قیمت کم دارد آیا به خاطر جنس و نوع بد آن است؟در جواب این سوال باید بگوییم که جنس سقف های کناف بسیار عالی و مطمئن است فقط به علت روکش های گچی که دارد و از سقف های گچ کاری کمتر کار می برند ارزان تر و قیمت مناسب تری دارند. ساخت کنتف اصول خاص خودش را دارد کناف ها به خاصر اینکه از ترکیبات گچ و هوا را بین دو سطح مقوایی قرار می دهند وزن خیلی کمتری دارد.

معرفی طرح های جدید کناف اتاق خواب

اگر اتاق خواب شما سبکی کلاسیک دارد شما می تواند با استفاده از سقف های کناف سبک اتاق خود را از حالت کلاسیک خارج کرده و مدلی خاص و جذاب به آن بدهید. سقف کناف مدل های متفاوتی دارد مثلا مدل مدرن سقف کناف دارای خطوط صاف و گوشه دار است.

در انتخاب رنگ برای سقف کناف اتاق خواب دست شما باز است و هر رنگی که دوست داشته باشید می توانید انتخاب کنید. مثلا می توانید برای جذاب تر شدن دکوراسیون اتاق خود از رنگ های متفاوت در دکور استفاده کنید اما میتوانید از رنگ سفید هم استفاده کنید و سادگی محیط خود را حفظ کنید. مدل انتخاب شما برای سقف کناف بستگی به بودجه شما و ابعاد اتاق شما دارد.

نورپردازی سقف کناف اتاق خواب

سقف کناف برای انواع اتاق خواب

مدل سقفی که امروزه خیلی مورد استقبال محبوبیت مردم قرار گرفته است سقف کناف است که در دکوراسیون های داخلی مدرن مسکونی و اداری خیلی زیاد استفاده می شود. محبوبیت و پر طرفدار بودن سقف کناف به خاطر قابلیت عایق صدا و هزینه کم و سرعت در نصب باشد. از دیگر ویژگی های سقف های کناف نورپردازی خاص و جذاب این مدل از سقف است که با نورپردازی اصولی باعث جذاب تر شدن سقف اتاق خود خواهید شد.

دکوراسیون اتاق خواب در روحیه افراد و شخصیتشان تاثیر خیلی زیادی خواهد داشت و به همین علت است که دکوراسیون اتاق خواب خیلی مهم و ضروری است. حتی شما در دکوراسیون اتاق خود می توانید قسمت هایی را مثل محل مطالعه یا برای کودکان محل بازی طراحی کنید. برای روشنایی بهتر اتاق میتوانید از نورپردازی توکار یا روکار برای سقف کناف اتاق خواب خود استفاده کنید. برای انتخاب سقف کناف حتما به متراژ اتاق خواب و ابعاد اتاق باید دقت ویژه ای داشته باشید.

سقف کناف برای اتاق خواب کودک

برای سقف کناف اتاق کودک باید از رنگ های شاد و جذاب استفاده کنید چونکه رنگ های شاد در روحیه بسیار تاثیر گذار است. در ضمن ناگفته نماند که رنگ و طرح هایی که برای سقف کناف انتخاب می کنید در رشد فکری کودکتان خیلی موثر خواهد بود. مدل های شخصیت کارتونی از سمت کودکان خیلی مورد استقبال فرار خواهد گرفت. کودکان از شخصیت های محبوب کارتونی خودشان حس خوبی دریافت می کنند و با اینکار به اتاق خودعلاقه مند خواهند شد.

زمان تاریکی و شب ها در زمینه سقف اتاق کودک خیلی مهم است و اهمیت زیادی دارد. برای نور بهتر و نورپردازی بهتر اتاق می توانید از نورپردازی سقف کناف استفاده کنید و مخصوصا اگر اتاق شما نور کمی دارد با استفاده نورپردازی سقف کناف باعث جذاب تر شدن اتاق خود خواهید شد. کناف ها مدل های متفاوت و خاصی دارد و این مدل ها انتخاب را برای شما راحت تر کرده است و دست شما برای انتخاب های متفاوت باز است.

کناف مناسب برای اتاق خواب بزرگسال

سقف کناف برای اتاق خواب نوجوان

کودکان بعد از سن کودکی وارد سن نوجوانی می شوند و سلیقه ی آن ها متفاوت می شود و نشانه ها بزرگسالی در آن ها شکل می گیرد. انتخاب سقف این دسته از نوجوان ها را به دست خودشان بگذارید و به ایده هایشان گوش دهید چون ایده ها و انتخاب هایشان باعث رشد شخصیتی آن ها می شود. با استفاده از ایده های نوجوانان سقف های کناف جذابی برای اتاقشان انتخاب خواهید کرد. ناگفته نماند که اگر اتاق فرزندتان از قبل سقف کناف دارد و مورد سلیقه فرزند شما نیست می توانید با هزینه کم آن را تغییر دهید.

سقف کناف برای اتاق خواب پسرانه

برای اتاق فرزند پسرتان سعی کنید از ایده های خودش هم استفاده کنید. مثلا انتخاب رنگ صورتی یا شخصیت های کارتونی دخترانه اصلا مناسب اتاق پسرتان نیست شاید باعث لطمه زدن به روحیات او شود. پس بهتر است از فرزندتان هم سوال کنید که به چه رنگی و چه کارتونی علاقه مند است. اغلب پسر ها علاقه خاصی به ماشین ها یا موتور ها داد بعضی از آن ها هم شخصیت های فوتبالی را دوست دارند. انتخاب مدل به سلیقه آن ها باعث رشد فکری بهتر و روحیات بهتر پسرتان خواهید شد و علاقه مندی اورا نسبت به اتاقش خواهید دید.

سقف کناف برای اتاق خواب دخترانه

برای ایجاد حس آرامش در اتاق فرزند دخترتان سعی کنید که به روحیه لطیف و آرام او دقت کنید و طبق روحیات دخترتان مدلی انتخاب کنید چون هر چه مدل انتخابی به روحیه فرزندتان نزدیک تر باشد حس آرامش او در اتاقش بیشتر خواهد بود. اغلب دختر ها از اتاق های فانتزی و گوگولی خوششان می آید اما بعضی از دختر ها هم هستند که ساده پسند و اتاق هایی با دکور ساده را می پسندند. ست رنگی بین المان های اتاق یکی از نکات ریز اتاق دختران است که باید به آن دقت کنید چون این موضوع بشدت برای دختر ها مهم است.

کناف مناسب برای اتاق خواب بزرگسال

دکوراسیون اتاق بزرگ تر ها از وسایل زیادی تشکیل شده است و انواع لوازم در اتاق آن ها موجود است پس باید حتما به نوع و مدل سقف کناف اتاق دقت کرد چون که با انتخاب اشتباه باعث بد شکل شدن اتاق خواهید شد. سقف کناف مدل مدرن باعث بزرگ تر به چشم اومدن اتاق بزرگسالان خواهد شد مخصوصا اگر اتاقی پر از وسیله دارید این مدل مناسب اتاق شماست. ناگفته نماند که بهتر انتخاب سقف اتاق بزرگسالان را به دست بانوان بسپارید تا انتخاب های جذاب تری داشته باشند و جلوه ای بهتر به اتاق ببخشند.

چه مدل کنافی برای اتاق والدین مناسب است؟

اغلب اتاق خواب های والدین باید دارای طرح و رنگ و مدل های جذابی باشد و انتخاب مدل ها  بی تاثیر در جذابیت اتاق والدین نیست. باید به هماهنگی بین وسایل اتاق دقت ویژه ای داشته باشید مثلا هماهنگی بین تخت خواب و سقف و فضای پشت تخت خیلی مهم است. والدین و بزرگ تر های خانه باید بخاطر تربیت فرزندان خود از سلامت روحیه و آرامش زیادی برخوردار باشند پس انتخاب مناسب مدل ها در روحیات آن ها بی تاثیر نخواهد بود. دکوراسیون و انتخاب رنگ اتاق خواب والدین نقش زیادی در صمیمیت والدین دارد. انتخاب مدل هارا به دست مادر خانواده بگذارید چون که اگر دکور خانه به چشم او جذاب و دلنشین بیاد باعث لطافت و مهرانی بیشتر مادر در طول روزخواهید بود.

ایده برای سقف کناف اتاق خواب کوچک و بزرگ

یکی از نکات مهم و اصلی در انتخاب سقف کناف اتاق خواب ابعاد اتاق است که بشدت مهم است و باید به ابعاد اتاق در انتخاب مدل سقف دقت کنید. برای اتاق های کوچک می توانید از مدل طبقاتی استفاده کنید چون این مدل باعث عمق بیشتر می شود اتاق شما را بزرگ تر نشان می دهد. برای اتاق های بزرگ هم مدل های متفاوت و زیادی در بازار وجود دارد مثل مدل های چهار گوش، گرد و بیضی از محبوب ترین مدل ها این سه مورد هستند. شما می توانید تخت خواب خود را با سقف ست کنید و هماهنگی بین این دو باعث جذابیت و بزرگ تر نشان دادن اتاق خواهد شد.

مدل کناف چند طبقه برای سقف اتاق خواب

مدل کناف چند طبقه برای سقف اتاق خواب

مدلی که برای اتاق های کوچک مناسب است مدل طبقاتی است که این مل باعث بزرگ تر به چشم اومدن اتاق می شود. این مدل عمق بیشتر به سقف اتاق شما می دهد. برای جذب کردن چشم بیننده ای که وارد اتاقتان می شود می توانید از این مدل استفاده کنید چون این مدل باعث خیره ماندن افرادی که وارد اتاقتان می شود.

اما می توانید از این مدل برای اتاق های بزرگ هم استفاده کنید ولی دقت کنید که که هر طبقه را رنگی متفاوت با طبقه قبلی و بعدی بزنید تا جلوه ی بهتری پیدا کند. در ضمن می توانید از مدل های بیضی و مستطیلی برای این مدل کناف استفاده کنید.

طراحی سقف کناف برای اتاق خواب مستطیلی

یکی دیگر ازمدل های سقف کناف پر طرفدار سبک مدرن کناف مستطیلی است که به غیر از این که این مدل مناسب سالن پذیرایی است مناسب اتاق خواب هم است و طرفداران ومحبوبان زیادی دارد. این مدل سقف کناف خیلی بین مردم جا افتاده است و به علت داشتن مدل های زیاد برای همه خانه ها و ابعاد مناسب است.

برای اتاق خواب هایی که سقف بلند دارند انتخاب سقف کناف برای این دسته از اتاق ها کمی سخت است و سقف کناف مستطیلی برای این اتاق ها مناسب و خوب است و میتوانید با نورپردازی های اصولی سقف کناف جلوه این سقف ها را چند برابر کنید و فضای اتاق را از آنچه که هست بزرگ تر نشان دهید. این مدل سقف کناف هزینه کمتری دارد و سریع تر نصب می شود.

کدام مدل کناف برای سقف اتاق خواب خوب است؟

باید در انتخاب سقف کناف برای اتاق خواب خود دقت زیادی به خرج دهید و با آگاهی کامل انتخاب کنید چون که اگر انتخاب شما اشتباه باشد دیگر جای برگشتی نیست و وقتی بخواهید تغییرات انجام بدهید هزینه بیشتری باید پرداخت کنید.

مدل RG: این مدل سقف کناف برای مصرف های عمومی است و از صفحه گچی روکش دار معمولی ساخته شده است.

مدلMR: این مدل سقف کناف مناسب مکان هایی است که دارای رطوبت زیادی است این مدل از صفحات مقاومی ساخته شده است.

مدلFR: این مدل سقف کناف در مقابله با آتش سوزی خیلی عالی مقاومت می کند و مقدار صدمات ناشی از آتش سوزی را کاهش می دهد.

مدلFM:این مدل قیمت بیشتری نسبت به بقیه مدل های سقف کناف دارد به علت جنس خوب و محکمی که دارد .

مدلDiamant: این مدل سقف کناف ویژگی های خیلی زیادی دارد چند مورد از ویژگی های این مدل مقابله با آتش،پوسیدگی،رطوبت و …

طراحی سقف کناف برای اتاق خواب مستطیلی

مزایای سقف کناف اتاق خواب

اگر بخواهیم مزایای سقف های کناف را برایتان بگوییم مورد های زیادی باید بگوییم مثلا نصب سریع سقف کناف یکی از مزایای خاص این مدل سقف کناف نصب سریع آن است و اگر بعد از چند سال خسته شدید می توانید به راحتی تغیرات در سقف کناف ایجاد کنید. ناگفته نماند که سقف کناف برای مقابله با زلزله زیاد است چون مقاومت خیلی خوبی دارد و همین موضوع باعث امنیت هر چه بیشتر خانه شما می شود.

با نورپردازی می توانید جلوه و جذابیت اتاق خود را چن برابر کنید برای انواع نورپردازی های متفاوت می توانید مدل سقف کناف را طبق سلیقه خود انتخاب کنید و مقدار نورپردازی را می توانید طبق سلیقه خود انتخاب کنید و نصب کنید.

باید دقت کنید که اگر می خواهید در سقف نورپردازی داشته باشید بهتر است که در سقف کنافی نورپردازی های خود را نصب کنید و این کار با دیوار و ارتفاع سقف و دیوار ها ترکیب خیلی خوبی خواهد داشت با اینکار یه ظاهر جذاب و خاصی در خانه شما به وجود می آورد.

در ابتدای مقاله برای شما گفتیم که سقف اتاق خواب در روحیه و شخصیت افراد خیلی تاثیر گذار است و مهم است. هر چه به زیبایی این محیط بیشتر اهمیت بدهید در روحیه خودتان خواهید فهمید که چقدر در روحیه شما تاثیر گذار است و کاملا مشهود است در عواطف و خلق و خوی شما.

بعد از سقف کناف باید به دکوراسیون اتاق  اهمیت بدهید و تمام انرژی خود صرف این قسمت کنید و اتاق خوابتان را با سقف کنافی که انتخاب کردید ست کنید و اتاق خواب خود را به یک مکان آرامش بخش تبدیل کنید.

مزیت های دیگر

یکی از قسمت های مهم خانه که سقف آن قسمت خیلی مهم و با ارزش است سقف اتاق خواب است ونسبت به بقیه قسمت های خانه اهمیت بیشتری دارد و برای انتخاب  سقف این قسمت باید دقت بیشتری داشته باشید چونکه اتاق خواب قسمتی از خانه است که افرادخانه وقت بیشتری نسبت به دیگر قسمت ها در آن قسمت هستند و قسمتی که بیشتر به چشم می آید سقف است چون که در موقع جایی که نگاه بیشتر به سمت آن است سقف است و افراد خانه با نگاه کردن به سقف می توانند انرژی مورد نیاز را دریافت کنند. نورپردازی سقف کناف را می توانید جوری تنظیم کنید که نورش کم و زیاد است و در حین مطالعه و یا استراحت نور را کم و زیاد کنید.

امروزه استفاده از سقف کناف زیاد شده است و اغلب طراحان و معماران این مدل سقف را بیشتر از بقیه سقف ها را قبول دارند و تایید میکنند چون که هزینه به صرفه تری دارند و مقاومت و جنس خوبی دارند و در برابر زلزله وآتش سوزی هم مقاوم هستند.

نصب این مدل سقف خیلی سریع تر از دیگر مدل های سقف است و نیروی کار کمتری هم می خواهد و بهتر از دیگر سقف ها آن را می توانید بازسازی و تعمیر کنید.

این مدل سقف پوشش خیلی مناسبی دارد که به راحتی و خوبی طراحان می توانند از روی تاسیسات ساختمانی عبور دهند و در نصب این مدل سقف دست طراحان خیلی باز تر است و بهتر از دیگر مدل ها می توانند نصبش کنند. سقف کناف برای اتاق خواب ایده ی خیلی عالی و مناسبی است و شما با استفاده از این مدل جلوه ی اتاق خو را چند برابر خواهید کرد.

معایب سقف کناف

سقف کناف معایبی و نصب و اجرای آن روی سقف اتاق مشکلات و سختی هایی را به همراه دارد اما مشکلات و سختی هایش زیاد نیستند که مزایایش دیگر به چشم نیاید. برای کم کردن مشکلات و شسختی های نصب و اجرای سقف کناف می توانید از افرادی که در این زمینه حرفه ای هستند کمک بگیرید. معایب سقف کناف برای اتاق خواب به صورت زیر است:

عدم امکان شست‌وشو با آب

عدم مقاومت در برابر ضربات سنگین

استفاده از مواد اولیه نامرغوب باعث شکستن و جدا شدن صفحات خواهد شد.

نصب غیراصولی و نادرست خطرات مالی و جانی به دنبال خواهد داشت.

شیوه انجام کناف کاری

سقف کناف زیبایی محیط را چند برابر می کند و باعث جذابیت بیشتر محیط اتاق می شود اما حواستان باشد از افراد حرفه ای و تجربه دار برای نصب و اجرای این مدل سقف کمک بگیرید. اما قبل از نصب و اجرای سقف کناف برای اتاق خوابتان خوب است آشنایی کمی با نصب این مدل سقف داشته باشید در ادامه یک سری نکات در این زمینه برای شما خواهیم گفت.

روش های مختلف نصب و اجرای سقف کناف

اگر از محیط های قدیمی و دیوار های قدیمی وکهنه ی خود خسته شده باشید، سقف های کناف باعث دکوراسیون جذاب تر و خاص تر اتاق شما می شود و باعث می شود که محیط شما از آن دکور قدیمی دور می شود و محیطی جدید خواهید داشت با سقف کناف. این مدل سقف یا پنل های گچی به دیوار یا سقف متصل می شوند حتی می توانید از تایل های پوشالی برای نصب استفاده کنید این مدل تایل ها  قابل جابجایی و متحرک است. نمونه ی دیگری هم برای نصب وجود دارد آن هم استفاده از پرفلیکس ها است که با استفاده از پرفلیکس ها نتیجه ای بدون عیب و نقص خواهید داشت.

روش های جدید در راه اندازی

یک مدل نصب سقف کناف است که به این مدل کناف کاری یکپارچه گفته می شود این مدل سریع تر از مدل های دیگر نصب می شود و اصول نصب این مدل به این صورت است که زیرساخت آن از فولاد است و استحکام بیشتری نسبت به بقیه مدل ها دارد. اغلب مدل های کناف شبیه بهم هستند و ساخت آن ها هم تقریبا شبیه بهم هستند اغلب مدل ها از تخته های گچی ساخته شده اند و فقط نصب آن ها متفاوت است.

سقف های کناف باعث دکوراسیون جذاب تر و خاص تر

سخن پایانی

طراحی و نصب سقف اتاق خواب به صورت کامل حس وحال اتاق شمارا تغییر می دهد پس به هیچ وجه طراحی سقف اتاق خواب خود را دست کم نگیرید. سقف های اتاق خواب با مل های متفاوتی طراحی می شوند و ابعا متفاوتی دارند خوب است که در درجه اول هب این دو مورد دقت کنید و بعد طبق سلیقه و نظر خودتان وخانواده تان مدل سقف اتاقتان را انتخاب کنید.

برای اینکه نصب راحت تر و بهتر داشته باشید و هزینه مناسب تری پرداخت کنید می توانید از یک فرد حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. تمام سلیقه خود را برای سقف اتاق خوابتان کنار بگذارید چون که قسمت مهمی در اتاق خواب به حساب می آید و مدل انتخابی شما در روحیه و شخصیت شما خیلی تاثیر خواهد گزاشت به علت همین هم است که می گوییم در انتخاب مدل سقف دقت کنید. امیدوارم از نکات و مطالبی که برایتان گفتیم به نحو احسنت استفاده کند و از نتیجه کار خود راضی و خرسند باشید.

دسته بندی دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون داخلی منزل
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت