مدل های مختلف مبلمان راحتی و کاربرد آن ها

بازدید: 316 بازدید
مدل های مختلف مبلمان راحتی

این روزها افراد زیادی به طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان وسایل در آن علاقه مند شده اند. مبلمان برای این دسته از افراد یکی از مهم ترین قسمت های دکوراسیون داخلی منزل به شمار می رود. مبلمان راحتی جزو مدل هایی هستند که در بین افراد طرفداران بیشتری دارند.

این مبلمان به دلیل مزایایی که دارند، استفاده از آن ها نسبت به سایر مدل ها آسان تر است. اما مبلمان راحتی نیز خود به چند دسته تقسیم می شوند که اگر قصد خرید مبل راحتی را دارید، بد نیست با مدل های مختلف آن آشنا شوید. آشنایی با مدل های مختلف مبلمان راحتی به شما کمک می کند مدلی را که با شرایط شما همخوانی دارد را انتخاب کنید.

کاربرد مبلمان راحتی

کاربرد مبلمان

همانطور که می دانید کاربرد مبلمان نشستن و استراحت روی آن ها و پذیرایی از مهمانان در مجالس رسمی می باشد. مبلمان راحتی نیز برای این منظور خریداری می شوند و به دلیل طراحی ویژه ای که دارند، برای استفاده روزمره و خوابیدن مناسب هستند. در ادامه بیشتر با کاربردهای مبلمان راحتی آشنا می شوید.

مبلمان راحتی چگونه طراحی می شوند؟

مبلمان راحتی معمولا در قالب های 7 نفره یا تک نفره طراحی می شوند. ارتفاع این مبلمان استاندارد می باشند و دسته ها و پایه های آنچنان بلندی ندارند. پارچه های این مبلمان نیز معمولا ساده هستند و برای قرارگیری در دکوراسیون های مدرن گزینه مناسبی محسوب می شوند. همچنین این مبلمان به گونه ای هستند که برای محل کار و اداره ها نیز قابل استفاده می باشند و افراد هنگام نشستن روی آن ها احساس خستگی نخواهند کرد.

تصویری از مبلمان راحتی ساده

مبلمان راحتی به چند دسته تقسیم می شوند؟

به طور کلی مدل های مختلف مبلمان راحتی عبارت اند از:

  • مبلمان راحتی 7 نفره با طرح و رنگ بندی های متنوع
  • مبلمان راحتی ال
  • مبلمان راحتی تختخواب شو
  • مبلمان راحتی ال تختخواب شو
  • کاناپه ها

مبلمان راحتی دارای پنج مدل مختلف می باشند که در ادامه خصوصیات و ویژگی های هر کدام را شرح می دهیم.

مبلمان راحتی 7 نفره با طرح و رنگ بندی های متنوع

این مبلمان دارای یک عدد کاناپه 3 نفره و یک کاناپه 2 نفره و دو عدد مبلمان تک نفره هستند. ابعاد این مبلمان به صورت استاندارد طراحی شده است. به همین دلیل برای چیدمان به فضای آنچنان بزرگی نیاز ندارند. تشک های این مبلمان مدل های مختلفی دارند، اما معمولا از فوم سرد ساخته می شوند. فوم سرد باعث فراهم کردن راحتی و آسایش افراد هنگام نشستن روی آن ها می شود و تا مدت ها آسیب نمی بیند.

مبلمان راحتی 7 نفره

نکات مهم و قابل توجه هنگام خریداری مبلمان راحتی 7 نفره

برای اینکه خرید مبلمان 7 نفره راحتی برایتان سودمند باشند و شما را دچار ضرر مالی نکند، توصیه می شود که قبل از خرید آن ها به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • همخوانی مبلمان 7 نفره با نوع چیدمان دکوراسیون داخلی منزل و وسایل قرار گرفته در آن
  • توجه به کیفیت تشک و پارچه مبلمان
  • بررسی کیفیت چوب به کار رفته در مبلمان
  • تناسب رنگ بندی مبلمان 7 نفره با دیوارها و دیگر وسایل قرار گرفته در دکوراسیون داخلی منزل

موارد بالا از مهم ترین نکاتی هستند که توصیه می شود قبل از خریداری مبلمان راحتی برای منزل یا محل کار خود به آن ها توجه داشته باشید.

نحوه چیدمان صحیح مبلمان راحتی 7 نفره

نکته مهمی که پس از خریداری مبلمان راحتی بهتر است که آن را در نظر بگیرید، چیدمان صحیح این مبلمان می باشد. بهترین روش برای قرار دادن این مبلمان، چیدمان مربعی شکل می باشد. این روش چیدمان معمولا در تمام محیط ها قابل انجام است، اما در نشیمن های مربعی شکل آسان تر انجام می شود.

روش انجام آن نیز بدین گونه است که کاناپه 3 نفره در نقطه راس نشیمن قرار گیرد و باقی مبلمان نیز با رعایت فاصله ای در سمت چپ و راست کاناپه 3 نفره قرار گیرند. به گونه ای که در نهایت یک مربع را مشاهده کنید.

چیدمان مبلمان راحتی 7 نفره به شکل مستطیلی

چیدمان مستطیلی تنها در محیط های مستطیل شکل قابل انجام است. این روش بسیار ساده است؛ برای انجام آن کافیست که کاناپه 3 نفره را مانند چیدمان مربعی در نقطه کانونی محیط قرار دهید. سپس مبل 2 نفره و تک نفره ها را به شکل اضلاع یک مستطیل کنار آن قرار دهید.

کیفیت مبلمان راحتی

مبلمان راحتی تختخواب شو

این مبلمان یکی از زیباترین و جالب ترین مدل های مبلمان راحتی می باشند. این مبلمان بدین گونه ساخته شده اند که با انجام اقداماتی به طور مثال با جابه جایی تشک ها به تختخواب تبدیل شوند.

با خریداری مبلمان تختخواب شو، علاوه بر مبل راحتی می توانید پس از اتمام یک روز کاری خسته کننده با استفاده از خوابیدن روی تختخواب آن انرژی از دست رفته خود را بازیابید. به علاوه این مبلمان ابعاد آنچنان بزرگی ندارند، لذا برای قرارگیری در منازل کوچک و با متراژ پایین نیز گزینه مناسبی به شمار می روند.

فاکتورهایی که توصیه می شود هنگام خریداری مبلمان تختخواب شو به آن ها توجه داشته باشید

موارد زیر از مهم ترین نکاتی هستند که توصیه می شود، هنگام خریداری مبلمان تختخواب شو به آن ها توجه داشته باشید:

  • توجه به ابعاد مبلمان تختخواب شو و تناسب آن با متراژ داخلی منزل
  • بررسی نحوه تبدیل مبل به تختخواب
  • بررسی کیفیت تشک و جنس روکش مبلمان
  • بررسی اینکه مبل هنگام تبدیل شدن به تختخواب صدای جیر جیر نداشته باشد.
  • توجه به طرح و رنگ بندی مبلمان و همخوانی آن با سبک دکوراسیون داخلی منزل

چیدمان صحیح مبلمان تختخواب شو چگونه است؟

برای اینکه بتوانید مبلمان را با روشی اصولی بچینید و زیبایی منزل خود را چند برابر کنید، توصیه می شود که هنگام چیدمان آن ها مواردی را اعمال کنید. به طور مثال قرار دادن مبل راحتی تختخواب شو در کنار مبلمان سلطنتی زیبا به نظر نمی رسد.

مبلمان تختخواب شو معمولا برای قرارگیری در مقابل تلویزیون یا در کنار مبلمان راحتی 7 نفره مناسب می باشند. بنابراین توصیه می شود که پس از خریداری مبلمان راحتی تختخواب شو این موارد را در نظر داشته باشید.

مبل راحتی ال

مبلمان راحتی ال از بهترین گزینه ها برای چیدمان در منازل یا محل کار هستند. این مبلمان از کنار هم قرار گرفتن کاناپه 3 نفره و تعدادی مبلمان تک نفره به وجود می آیند. مبلمان راحتی ال مدل ها و رنگ بندی های متنوعی دارند که هرکدام را بنا به سلیقه و شرایط خود می توانید انتخاب کنید.

با اینکه مبلمان ال نیز مانند مبلمان تختخواب شو دارای ابعاد استانداردی هستند، اما برخی از مدل های آن به دلیل تراکم تشک هایشان، فضای بیشتری از منزل را اشغال می کنند. اگر برایتان این سوال پیش آمده که کدام یک از مبل ال ابعاد کمتری دارند، باید به مبلمان ال گرد اشاره کنیم. طراحی و تشک های این مبلمان کاملا به شکل گرد هستند و برای منازلی که متراژ کمی دارند، گزینه مناسبی هستند.

مبلمان راحتی ال با ترکیب رنگی زیبا

هنگام خریداری مبلمان ال به چه نکاتی توجه کنیم؟

مبلمان ال نیز مانند سایر مدل های مبلمان راحتی هستند و نیازمند در نظر داشتن نکاتی هنگام خرید هستند. این نکات به شرح زیر می باشند:

  • به مبلمان دیگر منزلتان توجه داشته باشید و اگر قصد دارید مبلمان ال را در کنار آن ها قرار دهید، حتما هر دو مدل را با یک سبک و یک نوع انتخاب کنید.
  • اگر قصد چیدمان مبلمان ال را در روبه روی تلویزیون دارید، حتما به ابعاد آن ها توجه داشته باشید. زیرا مبلمانی که دارای ابعاد بزرگی باشند، فضای خالی مقابل تلویزیون را به طور کامل پوشش می دهند، به گونه ای که ممکن است رفت و آمد افراد خانه دچار مشکل شود.
  • اگر مبلمان را برای محل کار یا استفاده روزمره می خواهید، حتما به کیفیت تشک آن توجه داشته باشید که از نوع فوم سرد باشد. زیرا فوم سرد مقاومت بالایی دارد و تا مدت ها آسیب نمی بیند.
  • به طرح های روی پارچه مبلمان توجه داشته باشید و مدلی را انتخاب کنید که با سبک دکوراسیون داخلی منزلتان هماهنگی زیبایی داشته باشد.

روش های چیدمان مبلمان ال

مبلمان ال از آن دسته مبلمانی هستند که روش های متنوعی برای چیدمان آن ها وجود دارد. به طور مثال اگر فضای منزلتان آنچنان بزرگ نیست، می توانید با استفاده از مبلمان ال فضای نشیمن را از اتاق خواب ها تفکیک کنید. با چنین چیدمانی نه تنها فضای زیادی از منزلتان اشغال نمی شود، بلکه مبلمان ال مانند نوعی دیوار نیز عمل می کنند و فضای بیشتری را در منزل ایجاد می کنند.

چیدمان مبلمان ال در کنار مبلمان دیگر

دیگر روشی که می توانید مبلمان ال را با استفاده از آن در فضای نشیمن منزل قرار دهید، قرار دادن مبلمان ال در کنار دیگر مبلمان منزل می باشد. البته برای اینکه این چیدمان زیبا به نظر برسد، بهتر است که مبلمان ال و مبل های دیگر هر دو از یک مدل باشند. به طور مثال هردو راحتی باشند یا سلطنتی.

چیدمان مبل ال مقابل تلویزیون

چیدمان مربعی

یکی از مزیت های مبلمان راحتی ال این است که می توان آن ها را از یکدیگر جدا نمود و به شکل های مختلفی چیدمان آن ها را انجام داد. به طور مثال چیدمان مربعی یکی از بهترین روش هایی است که پس از جدا کردن مبلمان ال از یکدیگر می توان آن ها را چید. این روش برای افرادی که تنها از یک دست مبلمان ال استفاده می کنند، گزینه مناسبی می باشد.

قرار دادن مبلمان ال مقابل تلویزیون و فضاهای خالی منزل

اگر جزو افرادی هستید که مبلمان ال را جهت استفاده شخصی و روزمره خود خریداری می کنید، بهتر است که آن ها را در مقابل تلویزیون قرار دهید. همچنین اگر متراژ منزلتان بالا می باشد و قسمت هایی از آن خالی و بدون استفاده مانده است، مبلمان ال را می توانید در این نواحی قرار دهید.

مبل راحتی مشکی

کاناپه ها و نکات مهم درباره آن ها

کاناپه ها نمونه ای از مبلمان راحتی باکیفیت و کاربردی در هر منزل می باشند. کاناپه ها معمولا در مبلمان راحتی 7 نفره یا مبلمان ال وجود دارند. اما اگر علاقه مند به استفاده از کاناپه تک هستید، می توانید به صورت تکی نیز آن ها را از مبل فروشی ها تهیه کنید. افراد زیادی تمایل  به خرید کاناپه های تک دارند و هنگام خریداری آن ها طرح و رنگی را انتخاب می کنند که با سایر مبلمان و دیگر وسایل دکوراسیون داخلی منزل همخوانی داشته باشد.

همچین از آنجایی که کاناپه برای استراحت کردن و خوابیدن و استفاده روزمره گزینه مناسبی است، لذا توصیه می شود که هنگام خریداری آن ها به کیفیت تشک و پارچه کاناپه ها توجه داشته باشد. کاناپه ای که تشک بی کیفیتی داشته باشد، پس از مدتی گود می شود و باعث خستگی افراد هنگام استفاده از آن ها خواهد شد. همچنین امکان دارد که پارچه آن ها در گذر زمان آسیب ببیند.

روش های چیدمان کاناپه در کنار دیگر مبلمان و وسایل های دکوراسیون داخلی منزل

کاناپه تک معمولا برای استفاده شخصی و خوابیدن تهیه می شود. بنابراین قرار دادن آن در نقطه کانونی فضای نشیمن منزل کار عاقلانه ای به نظر نمی رسد. بنابراین بهتر است که کاناپه های تک را در مکان هایی مانند نزدیک تلویزیون یا شومینه قرار دهید و قسمت هایی را که بدون استفاده مانده اند، با استفاده از کاناپه های تک و قرار دادن آباژورهای بلند در کنار آن ها پوشش دهید.

مزایای مبل راحتی

مبل راحتی لاوست و نکات مهم درباره آن

نوعی دیگر از مبلمان راحتی وجود دارند که به آن ها مبلمان راحتی لاوست می گویند. این مبلمان بدین گونه طراحی شده اند که برای 2 نفر قابل استفاده باشند. مانند کاناپه های تک که قابل خریداری هستند، مبل های لاوست نیز به صورت تکی به فروش می رسند. لذا برای استفاده زوج های جوان گزینه مناسبی برای قرار دادن در مقابل تلویزیون و تماشای برنامه های گوناگون به صورت دو نفره می باشند.

مبلمان لاوست با طرح و رنگ بندی های متنوعی وجود دارند که هرکدام را بنا به سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی منزل خود می توانید تهیه کنید. قابل ذکر است که این مبلمان ابعاد کوچکی نیز دارند و فضای زیادی را نیز اشغال نخواهند کرد.

شستشوی مبلمان راحتی

مبلمان راحتی در گذر زمان و به دلیل استفاده افراد ممکن است که چرک شوند و لکه هایی روی آن ها ایجاد شود. به همین دلیل توصیه می شود که مبلمانتان را هرچند وقت یکبار تمیز کنید و در صورت وجود لکه های گوناگون به شستشوی آن ها اقدام کنید. البته با انجام اقداماتی می توان از کثیف شدن مبلمان راحتی پیشگیری نمود. به طور مثال گردگیری مبلمان اقدام مهمی جهت پیشگیری از کثیف شدن آن ها می باشد.

لذا توصیه ما به شما این است که هر هفته یا هر دو هفته یک بار گرد و خاک مبلمان را با استفاده از جاروبرقی یا دستمال تمیز کنید. نشستن گرد و خاک روی مبلمان ممکن است که در گذر زمان آن ها را دچار سیاهی کند. در چنین شرایطی تمیز کردن مبلمان نیاز به روش های شستشو دارد.

روش های شستشو و نظافت مبلمان

زمانی که مبلمان دچار لکه شده باشند، نیازمند شستشو هستند. شستشوی مبلمان با استفاده از چند روش انجام می گیرد. ساده ترین و مطمئن ترین روش برای رفع لکه ها استفاده از بخارشوی می باشد. بخارشوی درجه بندی مختلفی دارد که بر اساس نوع لکه می توانید تنظیمات بخارشوی را روی هرکدام از آن ها بگذارید.

روش های دیگر شستشوی مبلمان

اگر امکان استفاده از بخارشوی را ندارید، با استفاده از روش های خانگی می توانید لکه گیری مبلمان خود را انجام دهید. برای این کار بهتر است که محلولی با استفاده از شوینده هایی مانند شامپو فرش و آب تهیه کنید.

زمانی که این محلول را تهیه کردید، با استفاده از اسفنج یا دستمال لکه ها را به محلول آغشته کنید. در نهایت با استفاده از دستمالی تمیز و مرطوب محلول را از روی لکه ها پاک کنید. این روش نیز در بسیاری از موارد منجر به تمیزی لکه ها از روی مبلمان شده است.

مبلمان راحتی مدرن

کلام آخر

مبلمان راحتی یکی از گزینه های کاربردی و مناسب جهت تزیین بیشتر دکوراسیون داخلی محسوب می شوند. اما این مبلمان انواع مختلفی دارند که هرکدام بر اساس هدفی تولید شده اند. بنابراین اگر قصد خریداری مبلمان راحتی را دارید، توصیه می شود که از مطالب شرح داده شده در این مقاله استفاده کنید و با در نظر گرفتن آن ها به مبل فروشی ها بروید. خریداری مبلی که با شرایط منزل و اهداف شما همخوانی داشته باشد، می تواند تا چندین سال برایتان قابل استفاده و کاربردی باشد.

دسته بندی مطالب مبل
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت