۱۰ اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه

بازدید: 213 بازدید
اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه

آیا تا به امروز فکر کرده اید که طراحی آپزخانه شما درست است یا اشتباه یا دکوراسیون آشپزخانه شما اصولی است یا نه؟ آشپزخانه در اغلب خانه ها از اهمیت زیادی برخوردار است و مهم ترین قسمت خانه است ور در طول روز رفت و آمد زیادی به این قسمت نشان دهنده اهمیت زیاد این قسمت از خانه است. افرادی که میخواهند دکوراسیون خانه خود را تغییرات دهند اول از همه به فکر دکوراسیون آشپزخانه می افتند پس باید دقت داشته باشند که دکوراسیون مناسب و خوبی را برای این قسمت انتخاب کنند.

دکوراسیون آشپزخانه وچیدمان این قسمت اصول خاص خودش را دارد و به نکات و ریزه کاری های چیدمان این قسمت باید اهمت دهید. اگر نکته ریزی و ریزه کاری خیلی کوچکی از چشم شما دور بماند باعث می شود نتیجه کار شما بد بشود و اصلا به دلتان ننشیند. شما می توانید با دانستن اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه درصد انجام این اشتباهات را کاهش دهید.

باید همه نکات و اصول دکوراسیون آشپزخانه را رعایت کنیم و هیچ گونه اشتباهی نداشته باشیم چون که دکوراسیون آشپزخانه باید بدون نقص باشد و برنامه ریزی مناسبی برای این قسمت باید در نظر بگیرید حتی جزئیات ریز اشتباه هم نباید به چشم بیاید. همیشه در این زمینه که چه مدل طراحی های برای آشپزخانه مناسب است صحبت کرده ایم اما در این مقاله می خواهیم که در زمینه اشتباهات دکوراسیون آشپزخانه صحبت کنیم که شما دیگر این اشتباهات را در دکوراسیون و چیدمان خود به کار نبرید.

اشتباهات دکوراسیون آشپزخانه

در گذشته آشپزخانه ها در محیطی به اسم مطبخ قرار داشتند دکوراسیون این قسمت ها اشتباهات زیادی داشت. این قسمت از خانه جدا بود اغلب گوشه حیاط یا با حصار از خانه جدا بود. بعضی مواقع این مطبخ ها برای آشپزی چند خانواده وخانه بود و همگی دست جمعی آشپزی می کردن در این مطبخ ها این مطبخ ها اتاق هایی سیاه رنگ بود و این سیاهی ها حاصل دود ذغال ها و هیزم بود. به علت وجود همین دود ها بود که این مطبخ ها را از محیطخانه دور می کردند و سعی می کردند در نزدیکی محل زندگی نباشد اما امروزه کاملا داستان فرق کرده است.

امروزه دکوراسیون و ساخت آشپزخانه تفاوت زیادی با گذشته دارد امروزه دکوراسیون آشپزخانه مثل قدیم تاریک و تنگ و دور از محیط خانه نیست. به علت همین نزدیکی آشپزخانه به محیط زندگی دکوراسین این قسمت از اهمیت زیادی برخوردار است. امروزه آشپزخانه ها یکی از قسمت های مهم خانه است و دیگر این محیط دور از دید نیست و به راحتی مهمانان شما و افراد خانه به شما که در آشپزخانه هستید دید کامل دارند. به علت همین است که می گوییم نباید هیچگونه اشتباهی در دکوراسیون این قسمت انجام دهید.

اشتباهات دکوراسیون آشپزخانه

۱- چیدمان درست و اصولی وسایل در آشپزخانه

در بیشترین مواقع آشپزخانه بهم ریخته و جنگ بین محیط و چیدمان است. آشپزخانه قسمتی است که لوازم زیادی در آن وجود دارد بخاطر همین باید با دقت و توجه چیده شوند تا مانع از هرگونه بهم ریختگی شود.

اغلب مردم آشپزخانه های مدرن و روی مد امروزی را دوست دارند همین موضوع باعث می شود محیط زیادی را اشغال کند. اگر شما می توانید بین دکوراسیون و محیط تعادل برقرار کنید از طراحی خود بشدت راضی خواهید بود. طراحی و چیدمان آشپزخانه باید طبق سلیقه صاحبخانه انجام شود و بعضی از آشپزخانه جا دار و بزرگ طراحی می شوند اما بعضی از آشپزخانه نقلی و کوچک.

۲- چسباندن عکس و یادگاری روی در یخچال ممنوع

در هر زمان به یاد آوردن خاطرات دوست داشتنی و خوب است. اما بهتر است در هر قسمت از خانه از این خاطرات استفاده نکنید و در هر موقعیت به آن ها فکر نکنید. در قدیم در یخچال و فریزر ها را پر از عکس های خانوادگی می کردند اما امروزه زیاد اینکار طرفدار ندارد چون که در یخچال نه آلبوم خانوادگی شما است نه کتابخانه شخصی تان.

بعضی از افراد نقاشی فرزند کوچک خود را روی یخچال نصب می کنند و بعضی از مردم هم دستور غذایی مادربزرگ خود را هیچکدام از اینکار ها اصلا جذاب و دوست داشتنی نیستند و حتی چسباندن عکس ها هم اصلا زیبا نیست. بهتر است که اینکار را اصلا انجام ندهید چونکه ماه ها و سال ها جلوی چشم شما هستند و دیگر خاصیت جذابیت خود را از دست می دهند و تکراری می شوند.

چسباندن عکس و یادگاری روی در یخچال ممنوع

۳- ظروف زیبای خود را به کابینت ها نبرید!

کابینت ها برای گزاشتنو قرار گیری وسایل و ظروف آشپزخانه هستند اما باید دقت کنید که همه وسایل و لوازم را نباید در این کابینت ها قرار دهید چونکه فشار زیادی به کابینت شما وارد می شود. شاید شما جذاب ترین و شیک ترین طراحی کابینت را برای آشپزخانه خود انجام داده باشد اما باید دقت کنید که کابینت ها هم مکمل هایی دارند تا زیبا تر از قبل شوند.

بهتر است بعضی از ظروف و وسایل آشپزخانه خود را در کابینت پنهان نکنید و روی کابینت ها و در دید خود و مهمانانی که به خانه شما می آیند بگزارید با این حرکت جذابیت آشپزخانه خود را چند برابر می کند و باعث شیک تر شدن هم می شود.

۴- طراحی مناسب بخش های آشپزخانه

اغلب طراحان در موقع طراحی دکوراسیون وقتی که به طراحی آشپزخانه می رسند یا قانون مثلث طلایی می افتند. هر آشپزخانه یک مثلث طلایی دارد و مهم است که همه اصول این مثلث طلایی را رعایت کنید تا هیچ گونه قاعده این مثلث بهم نخورد.

شاید برای شما سوال شده باشد که این مثلث چگونه به وجود می آید با وصل شدن سینک ظرفشویی و اجاق گازو یخچال به وجود می آید. بهتر است که در آشپزخانه یخچال و سینک ظرفشویی باید در سه راس یک مثلث فرضی آشپزخانه قرار بگیرند. در آشپزخانه های کوچک شاید انجام اینکار کمی سخت باشد اما اغلب معماران در موقع طراحی حواسشان به این موضوع است.

طراحی مناسب بخش های آشپزخانه

۵- به آشپزخانه نور بتابید

امروزه دیگر از مطبخ ها استفاده نمی کنند مطبخ هایی کمنور و تاریک و کوچک بودند. امروزه آشپزخانه ها پر نور باید باشند تا آشپزی شما بیشتر به چشم بیاید و کابینت ها شما جلوه ی بهتری پیدا کند در هر زمان و موقعیت نور یکی از مهم ترین نکات آشپزخانه است.

پس اولین چیزی که در آشپزخانه به آن دقت کنید نور آشپزخانه است. جدا از نور طبیعی خورشید باید برای مواقع تایکی هم تعداد زیادی لامپ در سقف داشته باشد. دقت کنید نور آشپزخانه باید به صورتی باشد که سایه آشپز روی غذا نیوفتد. اغلب آشپز های حرفه ای و معروف وقتی که آشپزخانه رستورانی را تحویل می گیرند در درجه اول به این موضوع دقت می کنند. وقتی که آشپزخانه نور کافی و مورد نیاز نداشته باشد باعث خطای آشپز موقع غذا پختن می شود.

۶- استفاده از رنگ مناسب در آشپزخانه

امروزه در دکوراسیون آشپزخانه از رنگ های جذب استفاده می کنند اینکار باعث حسی متفاوت می شودودکوراسیون شما را بیشتر به چشم می آید. بعضی از مل های کابینت ها هستند که طرح های شلوغی دارند این مدل کابینت ها جذاب هستند اما در مکان مناسب خودش باید استفاده شوند.

برای در نظرگرفتن رنگی برای آشپزخانه باید شرایط وموقعیت آشپزخانه خود را هم در نظر بگیرید وبعد رنگی انتخاب کنید. برای انتخاب رنگ کابینت ها باید دقت کنید و از چرخه رنگ استفاده کنید. رنگ تیره اصلا برای آشپزخانه های کوچک پیشنهاد نمی شود وبرای آشپزخانه های بزرگ خیلی پیشنهاد خوبی است و برای آشپزخانه های کوچک رنگ های روشن عالی است.

استفاده از رنگ مناسب در آشپزخانه

۷- فرش و قالیچه را به آشپزخانه راه ندهید

خوب است که به دکوراسیون آشپزخانه اهمیت دهید و آن را مثل اتاق خواب اتاق خود دوست داشته باشید و برای طراحی اش سلیقه به خرج دهید. این قسمت با دیگر قسمت های خانه هیچ تفاوتی ندارد و به همان اندازه که برای دیگر قسمت ها سلیقه به خرج می دهید خوب است که به طراحی این قسمت هم توجه کنید.

امروزه آشپزخانه ها جدا از پذیرایی نیستند و نزدیکی این دو قسمت زیاد است و هیچ مانعی بین این دو نیست بخاطر همین هم باید به طراحی این قسمت دقت کنید و طراحی زیبایی داشته باشید تا از جذابیت پذیرایی شما کم نشود. اغلب مردم به سقف آشپزخانه اصلا اهمیت نمی دهند و بی تفاوت رد می شوند اما رنگ سقف این قسمت خیلی مهم است و حتی چیز های کوچک طراحی آشپزخانه را باید انجام دهید.

۸- جزیره به جای میز غذاخوری در آشپزخانه

در طراحی آشپزخانه های دیم از میز غذاخوری در آشپزخانه استفاده می کردند در قدیم آشپزخانه ها مثل اتاق خواب بودن و در داشتند و از قسمت پذیرایی جدا بودند ولی امروزه با وجود جزیره ها دیگر نیازی به میز غذاخوری نیست و هیچ مانعی بین آشپزخانه و پذیرایی نیست.

امروزه مثل قدیم آشپزخانه ها را بزرگ طراحی نمی کنند و آشپزخانه ها محیط کمتری از خانه را اشغال می کند طراحی امروزه آشپزخانه همه افراد خانه را نمی تواند در خود جای دهد و فضای خیلی کمتری نسبت به قدیم دارد. بخاطر همین است که امروزه کمتر از میز غذاخوری استفاده می کنند چون فضای آشپزخانه کم است و دیگر احتیاجی به میز غذاخوری نیست.

۹- کابینت ها را تا سقف طراحی کنید.

اغلب سازندگان و طراحان کابینت ها می گویند که کابینت باید با سقف فاصله داشته باشد اما این اصلا خوب نیست و به هیچ وجه نزارید طراحان برای شما اینکار انجام بدهند حتی اگر از هزینه زیاد و سختی اینکار بگویند باز هم اجازه ندهید بین سقف و کابینت ها فاصله باشد. امروزه دیگر مثل قدیم کابینت ها را با فاصله از سقف نمی سازند در قدیم از فاصله ی بالای کابینت ها برای قرار دادن وسایل برقی استفاده می کردند اما امروزه انجام اینکار اصلا جذاب نیست و طرفدار ندارد.

اشتباهات دکوراسیون آشپزخانه

۱۰-جزیره برای هر آشپزخانه ای مناسب نیست

طراحی آشپزخانه طبق مد امروز کار بسیار خوبی است اما در درجه اول باید به محیط خانه و آشپزخانه خود دقت کنید و بعد طراحی کنید. استفاده از جزیره برای همه آشپزخانه ها مناسب نیست.

استفاده از جزیره ها خیلی جذاب و خاص است اما فضای آشپزخانه و ابعاد آشپزخانه خیلی مهم است چونکه اگر فضای مورد نیازی نداشته باشید با استفاده از جزیره ها فضا را تنگ تر وکوچیک تر می کنید. جزیره ها فضای زیادی اشغال می کنند و باید برای قرار دادن جزیره ها فضای مورد نیاز باید و باعث شلوغی آشپزخانه نشود.

بیشتر بدانید از رعایت نکردن قانون های طلایی آشپزخانه

اگر در آشپزخانه محیطی کافی و فضای مناسبی برای رفت و آمد در نظر نگیرید یکی از بزرگترین اشتباهات رایج در طراحی آشپزخانه را انجام داده اید این حرکت باعث بهم ریختگی و شلوغی آشپزخانه می شود. یک سری از وسایل باید در دسترس شما باشد و این وسایل ازجمله اجاق گاز، سینک ظرفشویی، یخچال هستند. شما باید بین این وسایل مثلث کاری به وجود بیاورید.

مثلث کاری به اسم دیگری هم شناخته می شود این اسم مثلث طلایی است این ترفند در اوایل قرن بیستم کشف شد. بر اساس این ترفند باید سه وسیله مهم آشپزخانه را به عنوان یک مثل کاری در نظر بگیرید. بر اساس این ترفند جمع اضلاع این مثلث باید بین 5 تا 8 متر باشد و بیشتر نشود و هر کدام از اضلاع تقریبا باید 1 تا 3 متر باشد این نقاط نه خیلی دور از هم نه خیلی نزدیک باید باشند. اغلب در آشپزخانه سه وسیله مهم که شامل یخچال و اجاق گاز و سینک ظرفشویی می باشد باید در دسترس باشد.

نکات دکوراسیون آشپزخانه

نکات دکوراسیون آشپزخانه

اغلب طراحان معتقدند که نگهداری وسایل و انتخب کردن قسمت مناسب برای لوازم یکی از بزرگترین اشتباهات طراحی آشپزخانه است از نظر ماهم این عقیده طراحان درست است. یک طراحی درست و اصولی آشپزخانه به مقدار مساوی باید تقسیم شود و قسمت بندی شود.

یک سری قفسه هایی طراحی می شوند که این قفسه ها بدون در هستند و برای قرار دادن لوازم تزئینی و وسایل یادگاری خانوادگی مناسب وخوب هستند. اما حواستان باشد که در کل آشپزخانه خود را از این قفسه ها قرار ندهید چون که باعث می شود دیگر قسمتی برای وسایلی که نمی خواهید در دید باشند وجود نداشته باشد و به مشکل بر بخورید و ناگفته نماند که تمیز کردن این قفسه ها کمی سخت است. شما می توانید از دو ترکیب قفسه بدون در و با در برای آشپزخانه خود استفاده کنید.

دسته بندی دکوراسیون آشپزخانه دکوراسیون داخلی منزل
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت