چگونه یادگیری طراحی دکوراسیون داخلی را شروع کنیم؟

بازدید: 302 بازدید
دکوراسیون داخلی

درآمد و آینده کاری یکی ازمورد هایی است که موقع انتخاب رشته حتما باید به آن دقت ویژه ای داشته باشید و اهمیت زیادی دارد.دانشجویان رشته معماری و طراحی دکوراسیون داخلی حتی دانشجویانی که تازه می خواهند وارد این رشته بشوند از این قضیه هم جدا نیستند و این سوال برای آن ها هم پیش میاید که آینده کاری و درآمد ما در آینده در این رشته چیست؟چگونه و به چه صورت باید از این رشته کسب در آمد کنیم؟

رشته تحصیلی معماری هزینه زیادی خواهد داشت،پس خوب است وقتی که تحصیلتان تمام شد کار را شروع کنید تا هزینه هایی که در این راه کرده اید جبران شود برای شما.شما با یادگیری چند نرم افزار حرفه ای معماری می توانید در شرکت های عالی شروع به کار کنید.یادگیری نرم افزار های حرفه ای در  همه جای دنیا خواهان خواد داشت و شما می توانید به راحتی و بدون پارتی در شرکت های معتبر شروع به کار کنید.

شما به راحتی میتوانید با کلاس رفتن های متفاوت نرم افزار های حرفه ای را یاد بگیرید و بعد از کسب مهارت های مورد نیاز در شرکت های معماری شروع به کار کنید و از این طریق با معماران با تجربه و طراحان حرفه ای آشنا می شوید،می توانید با آن ها همکاری کنید و نکات مفیدی از آن ها یاد بگیرید و از این چیزها که یاد گرفته اید در آینده خود استفاده کنید.در ادامه این مقاله از دکورانیک نکات کاملی در زمینه رشته معماری برای شما خواهیم گفت پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

دکوراتور و طراح چه تفاوت هایی با هم دارند؟

کسی شغلش طراحی دکوراسیون داخلی باشد با کسی یک طراح داخلی باشد تفاوت های زیادی دارند.این تفاوت به آموزش هایی که دیده اید بر میگردد شما می توانید با تحصیلات آکادمیک از یک دکوراتور جدا بشوید.ناگفته نماند که هر شخصی می تواند به یک دکوراتور داخلی تبدیل شودو کار خود را به صورت حرفه ای شروع کند.

اگر به کاری که در آن رنگ ، پارچه ها و … وجود دارند علاقه مند هستید می توانی کارت ویزیت حرفه خودتان را خودتان طراحی کنید و حرفه خود را تبلیغ کنید و مشهور شوید و مشتریان خوبی جذب کنید و از دکوراتور به طراح داخلی تبدیل شوید.اینکار بسیار خوب و عالی است اما حواستان باشد که سابقه تحصیلی بسیار مهم است.

یک طراح داخلی باید حتما دارای یک مدرک عالی و معتبر باشد.مدرک های دانشگاهی در این زمینه بسیار مهم است و حتما باید این مدارک را داشته باشید مثل مدرک های:کاردانی،کارشناسی و یا مدارک بالاتر شما با گذراندن این مراحل و آموزش ها می توانید به یک طراح داخلی حرفه ای تبدیل شوید اما این انتخاب شماست که علاقه دارید چه کاری انجام بدهید.

تفاوت بین دکوراتور و طراح

چه کسانی در رشته دکوراسیون داخلی پیشرفت بهتری دارند؟

افرادی که ویژگی های زیر را داشته باشند قطعا پیشرفت چشم گیری خواهند داشت:

  • خلاقیت-یکی از مهم ترین و بهترین عوامل تاثیر گذار در  طراحی داخلی خلاقیت است طراح داخلی باید از خلاقیت خود به صورت عالی استفاده کند تا مشتری از کارش راضی وخرسند باشد.
  • مهارت عالی در سازماندهی-در این شغل عوامل بسیار زیادی تاثیر گذار و موثر است و حتما باید انجام بدهید و مد نظر داشته باشید تا نتیجه کارتان عالی و بدون نقص باشد.
  • مهارت مدیریت پروژه-شما باید همه کار ها در این زمینه طراحی را بتوانید به صورت عالی مدیریت کنید اگر مدیریت مناسب و خوبی نداشته باشید کار شما نقص خواهد داشت.
  • مهارت مدل سازی وطراحی کامپیوتری-شما باید در زمینه طراحی های کامپیوتری هم مهارت داشته باشید چون یک سری از کارهای شما با کامپیوتر خواهد بود.
  • باید هر لحظه مطلع باشید که محصولاتی که می خواهید استفاده کنید در بازار موجود باشد و کار شما را به تعویق نیندازد.
  • در گفت و گو با کارکنان و پیمانکاران باید توانایی خوبی داشته باشید و بتوانید به صورت مناسبی با کارکنان خود ارتباط برقرار کنید.
  • باید تا پایان کار بودجه تامین شده خود را بیشتر نکنید و به همان اندازه تعیین شده مخارج داشته باشید.

دشواری ها و سختی های طراحی داخلی

کار با رنگ ها ، پارچه ها ،اکسسوری ها ، مبلمان و …. جزوعناصر مهم و اصلی طراحان داخلی است ونقش مهم و اصلی را ایفا خواهد کرد و این هارا نباید به هیچ وجه نادیده بگیرید این کار برای بعضی از افراد سرگرم کننده و جالب است اما برای یک سری از افراد هم حوصله سر بر و خسته کننده است پس خوب است که علاقه مورد نیاز را در این رشته داشته باشید.

طراحان داخلی از گذشته تا الان اصولا باید یک سری چیز هارا آموزش ببینند و یاد بگیرند مثل ساختار ساختمان و کدهای مخصوص آن ،مفهوم فضا،ارگونومی و روانشناسی و اصول اخلاقی یادگیری همه این نکات ضروری است و باید همه این هارا به صورت کامل یاد بگیرید.

برای شما سوال پیش می آید که آیا یادگیری همه این مهارت ها لازم است یا نه؟در جواب باید به شما بگوییم که بله ضروری است و یادگیری این مهارت مهم است چون که شما فقط با صاحبان خانه طرف نخواهید بود و با سازندگان دیگر ارگان های دولتی و … هم سر و کار خواهید داشت.یادگیری این حجم از مهارت اصلا راحت و آسون نخواهد بود و راه طولانی را باید طی کنید اما در آخر به یک طراخ داخلی حرفه ای تبدیل خواهید شد.

میزان درآمد یک طراح داخلی

اکثریت مردم فکر می کنند که در آمد یک طراخ داخلی بسیار بالا است اما اصلا اینجور نیست.در ابتدای مقاله به شما گفتیم که تحصیل در این رشته هزینه زیادی به دنبال خواهد داشت اما هزینه رفته خود را چگونه برگردانیم؟جواب این سوال به خیلی از چیز ها بستگی دارد مثلا هزینه ی درآمد یک طراح داخلی در هر کشور متفاوت است.

مثلا بهتر است بگوییم میانگین در آمد یک طراح داخلی در آمریکا تقریبا 43000 دلار در سال است،ناگفته نماند که هزینه در آمد طراحان به عوامل متعددی بستگی دارد مثلا :میزان تحصیل،سوابق کاری،مکان و خیلی از چیزهای دیگر بستگی دارد.

مثلا طراحی که در شرکت تولید مبلمان کار میکند از دیگر طراحانی که در یک شرکت معماری کار می کنند دستمزد خیلی کمتری دریافت می کنند.شما اگر می خواهید دستمزد بالایی داشته باشید باید دانش و مهارت خود را افزایش بدهید.اگر شما دارای مدارک عالی و حرفه ای در زمینه معماری هستید پیشرفت چشم گیری خواهید داشت و در شغل خود بسیار بسیار پیشرفت خواهید کرد.

اهمیت مردمی بودن برای یک طراح موفق وحرفه ای در چه حد است؟

اگر از یک طراح بخواهید که تجربیات و سابقه کاری خودش را برای شما تعریف کنید قطعا داستان های تلخ و بدی را خواهید شنید و از سختی های کارش هم برای شما خواهد گفت.افرادی که وارد خانه ای می شوند قطعا دقت زیادی به طراحی خانه خواهند داشت مخصوصا اگر خانه خودشان باشد.

بعضی از مشتریان اهداف خوبی در ذهن خود برای خانه شان دارند که به راحتی می توانند این اهداف را به طراح انتقال دهند و نتیجه کار به دل مشتری خیلی بنشیند اما بعضی از افراد هم به علت نداشتن اهداف نمیتوانند خواسته های خود را به خوبی به طراح انتقال دهند و در آخر پروژه ناراضی و دلخور خواهند بود.

طراحی موفق و حرفه ای است که بتوانید خیلی خوب ذهن مشتری را بخواند و خواسته های او را درک کند و به خوبی اجرا کند،بتوانید ذهن مشتری خود را به سمت هدف ها و خواسته های دلخواهش هدایت کند و انتخابی ایده آل را برای مشتری اش رقم بزند تا نتیجه دلخواه مشتری اش باید.در واقع راحت ترین کار یک طراح درک کردن خواسته های مشتری هایش است و هدایت کردن مشتری به سمت خواسته هایش.

طراح موفق وحرفه ای

نوشتن رزومه و تهیه نمونه کار به صورت حرفه ای

یه عکس یا یک متن می تواند گویای هزاران کلمه در زمینه حرفه خود باشد،این مقاله مناسب وقتی است که یک طراح رزومه کاری خودش را ارائه داده است. شما با راه کاری ها متفاوت می توانید حق مطلب را ادا کنید و سخن خود را کوتاه کنید مثلا می توانید با نشان دادن چند نمونه کار محبوب خودتان شروع کنید و یا هفته ها روی رنگ ها و پارچه ها تحقیق کنید و تصمیم گیری کنید.

تلاش هایتان در سکوت انجام دهید و بگذارید وقتی که موفق وحرفه ای شدید موفقیتتان شروع به صحبت کند و شما را به چشم بیاورد.اگر در زمینه طراح داخلی تازه کار هستید و رزومه خوبی نمی توانید ارائه دهید خوب است که در شرکت های کوچک شروع به کار کنید و روز به روز سابقه کاری خود را بهتر و رزومه خود را عالی تر کنید.این بهترن کار است که از صفر به بهترین مقام ها برسید.

اغلب افراد برای شروع کار مورد علاقه خودشان از صفر شروع به کار می کنند و با اینکار حرفه ای تر و بهتر خواهند شد و در بازار کار موفق تر و مشهور تر خواهند شد.

طراح داخلی

فرصت هایی عالی و مناسب برای طراحان در فضای مجازی

طراحان می توانند  دورکاری هم داشته باشند و حتی در دیگر کشور ها کار کنند در صورتی در خانه خود هستند وقتی که افراد یک طراح داخلی را استخدام می کنند ممکن است آن طراح را در هر نقطه از جهان به کار بگیرند.

امروزه به راحتی می توانید با طراحان ارتباط با قرار کنید به لطف پیشرفت تکنولوژی این ارتباطات راحت تر از هر زمان دیگری شده است امروزه طراحان داخلی در حال پیشرفت روزمره در فضای مجازی هستند و خود را وارد دنیای جدیدی از جهان کرده اند.

آگاهی طراحان از قوانین وجزئیات

بعضی از طراحان از یادگیری قوانین و اصول طراحی دوری می کنند و آن ها را نادیده می گیرند این کار آن ها باعث می شود که به جای اینکه آن هارا به طراح داخلی تبدیل کند به یک دکوراتور تبدیل می کند.اغلب جزئیات و قوانین ها در این رشته کسل کننده و خسته کننده است اما یادگیری آن ها بسیار ضروری و مهم است.

بعضی از مسائل شاید شما را هیجان زده نکند و علاقه نسبت به آن ها نشان نخواهید داد مثل:کسب اطلاعات در زمینه برق، قوانین تاسیسات ، کد های لوله کشی، ساخت و ساز و قوانین شهداری و …. ولی یادگیری آن ها خیلی مهم است و این ها هستند که شما را  از یک دکوراتور جدا می سازد.

آگاهی طراحان از قوانین

در کار خود و رشته خود موفق و حرفه ای باشید

داشتن تخصص عالی می توانید در آینده کاری شما و حرفه ای بودن شما کمک زیادی بکند ولی همیشه و هر زمان باید سعی کنید که از رقبای خود جلوتر باشیدو حواستان باشد که آن ها هر لحظه در حال یادگیری حرفه ای هستند و شما هم باید بتوانید خودتان را روز به روز حرفه ای تر کنید.

به همین علت است که همه افراد به شما توصیه می کنند که هر روز و هر لحظه به سراغ یادگیری و تلاش بروی و هیچ وقت دست از تلاش کردن برندارید و سعی کنید که همیشه نکات جدید و مفیدی را یاد بگیرید که در بازار کار محبوب و مشهور شوید و به چشم بیایید و مهارت خود را به صورت روز افزون افزایش بدهید.

در بازار کار معماری فقط سابقه کاری یا سابقه تحصیلی مهم نیست شما باید همیشه درحال تلاش کردن در این حرفه باشید و یادگیری خود را افزایش بدهید و بین رقبای خود جایگاه ویژه تری داشته باشید رشته معماری وطراحی داخلی رشته ای نیست که به راحتی بتویند حرفه ای بشوید.

سخن پایانی

طراحان می توانند طیف گسترده ای از پیشنهادات جذاب و متفاوت را به مشتری های خود پیشنهاد بدهند و آن ها را از نتیجه کار راضی کنند.یک طراح موفق طراحی است که در انتخاب مشتری خودش دقت کند و حواسش به خواسته ها و اهداف مشتری اش باشد.

ولی چون طراحان تحصیل کرده و موفق هستند دلیل نمی شود که بین آن ها تفاوت نباشد و در انتخاب طراحان هم باید دقت کنیم.طراح داخلی باید ذهن مشتری اش را بخواند و ذهن مشتری اش را به سمت خواسته هایش سوق دهد و نکات لازم را در این زمینه به او بگوید و در آخر تصمیم پایانی را به عهده خود مشتری بگذارد.

بعضی از طراحان هستند که با سابقه کاری بالایی که دارند هیچ وقت نتوانسته باشند که خانه ای طراحی کنند که طبق سلیقه مشتری و طرز فکر مشتری باشد.این مشکل بر می گردد به همان حرفی که زدیم شما باید در انتخاب مشتریان خود دقت کنید.

اگر بعد خواندن همه سختی ها و جوانب کاری شغل طراحی داخلی همچنان به این رشته و شغل علاقه مند هستید پس پیشنهاد ما به شما این است که این کار را شروع کنید و هیچ وقت فراموش نکنید که رقبای زیادی خواهید داشت.

دسته بندی دکوراسیون داخلی منزل
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت