ترفند های مرتب کردن کابینت آشپزخانه با اکسسوری ها

بازدید: 449 بازدید
مرتب کردن کابینت آشپزخانه با اکسسوری ها

یکی از کارهای مهم در آشپزخانه مرتب کردن و تمیز کردن آشپزخانه است.اصلی ترین و مهم ترین قسمت هر خانه ، آشپزخانه است و حتی نقطه کانونی و قلب تپنده هر خانه هم می باشد چون که رفت و آمد افراد خانواده به این قسمت زیاد است.چیزی که بیشتر مواقع در آشپزخانه مورد توجه قرار می گیرد دکوراسیون و سبک و مدل آشپزخانه است.

کار مهمی که در همه قسمت های آشپزخانه نمی شود آن را انکار کرد نظم و سازماندهی ظرف ها و وسایل است با مرتب بودن آشپزخانه بهتر و راحت تر می توانید به پخت و پز غذای خود بپردازید و تمرکز کنید. در ادامه این مقاله نکات کامل و جامعی را برای شما دوستان عزیز دکورانیک خواهیم گفت پس در ادامه همراه ما باشید.

به چه صورت کابینتی مرتب داشته باشیم؟

راه کارهای متفاوت و زیادی برای تمز کردن ومرتب کردن کابینت ها وجود دارد این مرتب کردن ها کار کردن را برای شما ساده تر و بهتر می کند بلکه باعث نظم هم می شود.

بعضی مواقع با وسایل ساده و راحت می توانیم به نظم دهی کابینت ها کمک کنیم وکار خود را راحت کنیم و بعضی مواقع هم نیاز است که از وسایل خاصی مثل نظم دهی کابینت استفاده کنیم تا نظم دهی خوبی به کشو های خود بدهیم.

نظم دهی مواد خوراکی خام

مواد خوراکی که در بازار هستند ظرف مناسبی ندارند مثل حبوبات و شکر یا ماکارونی در کیسه های نایلونی به فروش می رسند به همین دلیل باعث نا مرتب شدن می شود و فضای زیادی را اشغال می کند.راه های خوبی برای قرارگیری این وسایل استفاده کنید اما می توانید از بانکه های حبوبات برای قرارگیری این وسایل استفاده کنید.

اما بعضی از خوراکی ها هم در ظروف شیشه ای هستند مثل:خیارشور،مربا و ترشی و ….      اگر علاقه به مرتب کردن و زیبایی کابینت های خود دارید توصیه ما به شما این است که این ظروف شیشه ای را دور نریزید و مواد خوراکی بدون ظرف خود را در این شیشه ها بگذارید.

نکته زیبایی وجود دارد که زیبایی هر چه بیشتر آشپزخانه شما کمک می کند شما می توانی از ظروف شبیه به هم استفاده کنید و یا روی ظروف طرحای دلخواهی با رنگ ویترای بکشید تا همه ظروف شبیه به هم شوند.

مرتب کردن مواد خوراکی خام

استفاده اصولی و مناسب از فضای پشت درب کابینت

دقت کرده اید که در کابینت ها کاربرد زیادی در مرتب کردن آشپزخانه ها ندارند؟شما می توانید با نکاتی که ما برای شما می گوییم از در کابینت های خود برای مرتب کردن آشپزخانه استفاده کنید مثلا می توانید لوازمی مانند سینی،درب قابلمه و لوازم کوچک دیگری را به در کابینت وصل کنید تا در مرتب کردن آشپزخانه به شما کمک زیادی بکند.

حتی شما می توانید ادویه های خود را در پشت در کابینت ها قرار دهید و مرتب کنید.در هر آشپزخانه ای تعداد زیادی ادویه وجود دارد و خیلی از افزاد همچنان فضای مناسبی برای قرار دادن این ادیوه ها پیدا نکرده اند با راهکار گفته شده میتوانید به صورت زیبایی ادویه های خود را مرتب کنید.

جزئیات نظم دهنده کشو کابینت

کشو ها چون که دسترسی زیادی دارند و محیط خیلی خوبی برای قرارگیری وسایل کوچک وپر مصرف هستند مثل: قاشق و چنگال ، دستمال و … یکی از شلوغ ترین طبقات کابینت های آشپزخانه به حساب می آید.

طراحان امروزه کشو های بیشتری در طراحی کبینت ها قرار می دهد تا دستری بهتری به وسایل داشته باشید.بعضی از کشو ها هم به صورتی ساخته می شوندکه بزرگ هستند و شما می توانید قابلمه و ظورف را در آنها قرار بدهید.

این نظم دهنده ها برای هرکدام از لوازم فضای خاصی دارند و باعث می شوند تا لوازم شما در هنگام باز و بسته کردن کشو به هم نریزد.

شما می توانید با استفاده از اکسسوری ها و نظم دهنده به مرتبی کابینت های خود کمک کنید.بعضی از نظم دهنده ها هستند که برای وسایل متفاوت شما فضاهای متفاوتی درست می کنند که در صورت باز و بسته شدن کشو ها و در کابینت ها وسایل شما بهم نریزد.

مرتب کردن مواد خوراکی خام

نکات و استفاده از راف کابینت

شما می توانید با استفاده از راف ها در داخل کابینت های خود مرتب سازی اصولی و خوبی داشته باشید این راف ها مناسب ظرف های داخلی کابینت ها مثل ظرف های پیرکس ، لیوان ها ، بشقاب ها و…. هستند شما با این حرکت طبقه بندیه خوبی برای وسایل خود می کنید و جای زیادی هم اضافه می آورید.

با انجام این کار شما کارخودتان راحت می کنید چون به راحتی می توانید وسیله مورد نظرتان را در بیاورید و احتیاج نباشد که همه وسایل کابینت را بیرون بریزید.

جزئیات ونکات استفاده از سبدهای پلاستیکی برای مرتب کردن کابینت

شما می توانید چند عدد سبد کوچک پلاستیکی تهییه کنید و از آن ها برای مرتب سازی پارچه ، حوله ها وسفره های آشپزخانه استفاده کنید و هر کدام در سبد جدا از هم قرار دهید.برای استفاده راحت تر و بهتر می توانید برچسبی روی هرکدام بچسبانید و روی برچسب اسم لوازم که در سبد قرار دارند را بنویسید.

نکات استفاده از نظم دهنده کابینت زیر سینک ظرفشویی

یکی کابینت های نامرتب و شلوغ آشپزخانه کابینت زیر سینک ظرف شویی است، اما شما می توانید به صورت خیلی شیک و زیبا این کابینت را مرتب کنید مثلا می توانید از قفسه های فلزی استفاده کنید یا از سبد های قبلاب دار استفاده کنید و پشت در کابینت نصب کنید وحتی می توانید میله های برای قرار گیری شوینده ها و کیسه های زباله استفاده کنید.

نظم دهنده کابینت زیر سینک ظرفشویی

قرار گیری جای سینی در کابینت

در اغلب آشپرخانه های ایرانی ها دیدیم که سینی ها جای مناسبی برای قرارگیری ندارند و بیشتر مواقع روی سطح کانتر به هم تکیه داده می شوند شما می توانید از فایل سیمی که اغلب برای مرتب کردن کاغذ ها در اداره ها هستند استفاده کنید و سینی های آشپزخانه خود را در آن ها قرار دهید.

می توانید با نصب میله های فلزی در کابینت ها برای قرارگیری سینی ها استفاده کنید.نصب میله های فلزی زیاد سخت و دشوار نیست شما می توانید با سوراخ کردن کابینت ها میله های مورد نظر خود را نصب کنید.

پیدا کردن جای خوب و مناسب برای زباله های روزانه

یکی از مهم ترین کار ها برای آشپزخانه جای مناسب پیدا کردن برای زباله ها است چون زباله ها شکل زیبایی به آشپزخانه ما نمی دهند.شما می توانید از سطل زباله کابینت ریلی استفاده کنید چون این وسیله خیلی کاربردی و خوب است.

شما با این کار زیبایی و مرتب سازی خوبی به آشپزخانه خود می بخشید کسطل زباله کابینت ریلی یکی از بهترین وسیله ها برای زباله ها است چون زباله های شمارا از جلوچشم بر میدارد و دیگرآشپزخانه شما صورت بدی نخواهد داشت.سطل زباله کابینت ریلی ویژگی های زیادی دارد مثلا تمیز شدن راحت،عدم انتشار بوی بد و امکان جدا کردن زباله ای تر و خشک.

استفاده درست و مناسب از آبچکان مخصوص

یکی از بهترین اکسسوری های آشپزخانه که محبوبان زیادی دارد آبچکان ها هستند این وسیله برای خشک شدن ظروف شسته استفاده می شوند و محیط خوبی برای خشک شدن ظورف های شسته شدن هستند.به هیچ وجه ظروف شسته شده را روی دستمال کابینت نچینید چون اینکار باعث بهم ریختگی آشپزخانه شما می شود پس سعی کنید از آبچکان استفاده کنید.

در خرید و انتخاب آبچکان برای آشپزخانه خود دقت کنید و آبچکانی انتخاب کنید که با دکوراسیون آشپزخانه شما هماهنگی خوبی داشته باشد امروزه آبچکان هایی که در داخل کابینت قرار می گیرند محبوبیت زیادی بین مردم دارند.

در اغلب خانه از آبچکان های رومیزی استفاده می کنند آبچکان های رومیزی محبوبیت خاص و ویژه ای بین مردم دارد این مدل آبچکان روی سینی سینک یا میز کابینت قرار می گیرند این مدل آبچکان ها تنوع زیادی دارند وهر کدام از این مدل آبچکان ها ویژگی های خاص خودش را دارد.

در آشپزخانه های کوچک که بالای سینک یا در کنار سینک فضای مناسبی برای قرار گیری آبچکان نیست بهترین انتخاب آبچکان آویز است این مدل آبچکان ها بیشتر برای آشپزخانه های کوچک مناسب است.این مدل آبچکان در نزدیکی سینک ظرف شویی شما نصب می شود تا علاوه بر کارایی خوب زیبایی خوبی هم به محیط شما بدهد.

یکی از پر فروش ترین آبچکان ها آبچکان ایستاده است که پس از عرضه به بازار فروش خیلی خوبی پیدا کرد این مدل آبچکان پایه های خیلی محکمی دارد که در چهار طرف سینک شما قرار میگیرد و در بالای سینک شما خواهد بود تا به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید.این مدل آبچکان ایستاده کارایی زیادی دارد و کمترین محیط را اشغال خواهد کرد.

دقت داشته باشد که ابچکان های جنس استیل عمر بیشتری نسبت به آبچکان های از جنس آهن دارند و ظاهر زیبا تر و بهتری هم دارند.

استفاده از آبچکان مخصوص

نظم دهی کابینت ها به کمک دیوارهای آشپزخانه

یکی از دیوارهای آشپزخانه‌ خالی مانده؟ یک‌ تخته فیبر به دیوار نصب کنید (می‌ توانید آن را رنگ هم بزنید تا با دکور آشپزخانه‌ تان هماهنگ شود) و پس ازاتصال چند آویز به آن لوازم های کارتان مثل پیمانه‌ ها، رنده، چاقو‌ ها و … را به آن آویز کنید تا همیشه جلوی دستتان باشند. با اینکار می‌توانید یکسری از وسایل را از کابینت خارج کنید و فضای بیشتری برای لوازم دیگر داشته باشید.

در ضمن می‌ توان با نصب چند شلف روی یک دیوار و قرار دادن بعضی از ظرف ها و دکوری‌ های کوچک و زیبا  و یا حتی گلدان‌ های خوشگل از سبز‌های کاشته دست خود به مدلی هوشمندانه از بیشترین پتانسیل فضا استفاده کنید. در آخر دستتان برای مرتب کردن کابینت و نظم دهی محیط داخل آن بازتر است.

شما می‌ توانید از آخرین دیوار کابینت آشپزخانه‌ تان که البته در دید همه هم نیست، استفاده خوبی داشته باشید. به این شکل که یک فایل سیمی مجله روی آن نصب کنید، تا مجله‌ ها و کتاب‌ های آشپزی دوست داشتنی تان را داخل آن بگذارید حتی می‌ شود رول‌های پلاستیک زباله، پلاستیک فریزر و فویل‌ های آلومینیومی را درون این فایل‌ ها قرار داد تا دسترسی به آن ها را راحت تر نمود.

نظم دهی اصولی و درست کابینت ها به کمک دیوارهای آشپزخانه

می توانید یک تخته فیبر به دیوار آشپزخانه خود نصب کنید یا حتی در صورت نیاز آن را به رنگ دلخواه خود رنگکنید و از آن برای اتصال لوازم مورد نیاز همیشگی خود مثل :رنده،چاقو و پیمانه ها و….. استفاده کنید تا همیشه در دسترس شما باشد. با انجام اینکار می توانید یک سری از لوازم را کابینت ها خارج کنید و متصل کنید.

شما می توانید شلف های متفاوتی روی یک دیوار نصب کنید و بعضی از وسایل را روی آن قرار دهید یا حتی می توانید از دکور های کوچک وجذاب برای قرار دادن گل های خوشگل استفاده کنید یا اکسسوری های جالبی روی آن ها قرار بدهید و در آخر شما برای مرتب کردن وسایل راحت تر خواهید بود.

از آخرین دیوار آشپزخانه تان که در دید بقیه هم زیاد نیست استفاده های مناسبی داشته باشید مثلا می توانید از فایل سیمی استفاده کنید و روی آن مجله های آشپزی و کتاب های آشپزی خود را قرار بدهید حتی می توانید رول های پلاستکی زباله خود را روی آن قرار دهید تا دسترسی مناسب تر و بهتری به لوازم مورد نیاز خود دشته باشد.

طبقه‌بندی جدیدی به نام سوپر مارکت کابینت

نکات و جزئیات نورپردازی کابینت

با اضافه کردن نورپردازی به کابینت خود می توانید جذابیت و جلوه کابینت خود را چند برابر کنید این کار باعث به چشم اومدن بهتر لوازم در کابینت می شود.

نورپردازی باعث میش ود که با باز شدن در کابینت  ها نور زیبا و خوبی به طبقات کابینت تابیده شود و جلالا بیشتری به وسایل شما ببخشد و وسایل چیده شده را به صورت زیبا و خاص به نمایش بگذارد ملزومات استفاده ار نورپردازی شمال:LED های رشته کوچک و باریک و سنسور کوچولو و هوشمند می شود.

با اینکار مرتب بودن و نظر کابینت های شما بیشتر به چشم می آید و باید در مرتب کردن کابینت های خود دقت بیشتری به خرج بدهید وزیبایی چیدمان وسایل هم نباید نادیده بگیرید.

سخن پایانی

با استفاده از نظم دهنده ها مرتب سازی و نظم را به آشپزخانه خود ببخشید این کار باعث بزرگ تر به چشم اومدن آشپزخانه شما می شود و دیگر دلهره کوچک بودن محیط خود را نخواهید داشت.وقتی که آشپزخانه خود را با نظم دهنده ها مرتب کردید می توانید به راحتی به سراغ پخت و پز غذای خود بروید.

دسته بندی دکوراسیون آشپزخانه دکوراسیون داخلی منزل
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت