راهنمایی جامع طراحی دکوراسیون داخلی هتل

بازدید: 257 بازدید
طراحی دکوراسیون داخلی هتل

اغلب افراد معتقدند که تعداد ستاره های یک هتل نشان دهنده شهرت یکی هتل است و بر اساس ستاره ها هتل خود را انتخاب می کنند. این اعتقاد و حرف افراد درست است ولی تا زمانی که حرف فقط از یک هتل یا هتل باشد اما موقعی که بحث رقابت بین چند هتل می شود دیگر ستاره ها اهمیت چندانی ندارند و در دید اولیه سبک و مدل هتل است که به چشم می آید و نشان می دهد که کدام هتل اعتبار زیادی دارد اما دست آخر انتخاب به دست شما است که کدام هتل را برای اقامت خود انتخاب کنید.

اغلب سازندگان و طراحان هتل ها در سراسر ایران هزینه های زیادی برای این کار خرج می کنند و برای تغییرات اساسی در هتل ها هزینه های صرف اینکار خواهند کرد. اگر علاقه دارید در این زمینه بیشتر اطلاعات کسب کنید می توانید این مقاله را بخوانید ما در این مقاله اطلاعات کامل و جامعی در این زمینه برای شما ارائه کرده ایم در ادامه این مقاله از دکورانیک همراه ما باشید.

جزئیات و اصول طراحی داخلی هتل

قسمت های ویژه طراحی داخلی و طراحی داخلی مکان پذیرایی و قسمت های خوردن و آشامیدن است کافه ها، فست فود ها، رستوران ها هستند این قسمت ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

از دیگر مکان هایی که برای اقامت مناسب و عالی است و مناسب برای مهمان پذیری است می شود این چند مورد را نام برد: مسافرخانه، هتل های کوچک و …. و دیگر محیط هایی که برای چند روز اقامت خوب است.

ساخت و طراحی مکان ها اقامتی بزرگ بیشتر به دست گروه های بزرگ و طراحان داخلی حرفه ای ساخته و طراحی می شوند طراحی این مکان با یک اصولی خاصی به اسم مفهوم اصلی ساخته و طراحی می شوند این اصل همه نیاز ها و پاسخ های احتمالی و خواسته هایش را به هم پیوند می زند.

طراحی داخلی هتل

دکوراسیون داخلی هتل ها چگونه و به چه صورت باید باشد؟

هرکدام از افرادی که وارد هتل می شوند سلیقه ها و طرز فکر و فرهنگ متفاوتی دارند از گذشته تا به حال یکی از مهم ترین مسئله ها این بوده که چگونگی استفاده از دکوراسیون هتل برای افراد متفاوت که هر کدام سلیقه خاص خود را دارند. برای داشتن هتلی عالی باید محیطی آرامبخش و دلنشین برای مهمانان خود طراحی کنید و جدا از اینکه دکوراسیون شما باید مدرن باشید باید با علم فنگ شویی مطابقت داشته باشد تا اقامتی خوب و مناسب برای مهمانان خود برقرار کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی هتل قسمت های متفاوتی دارد چند نمونه از این قسمت ها را می شود به این صورت زیر باشد:

  • دکوراسیون لابی
  • دکوراسیون اتاق هتل
  • دکوراسیون داخلی هتل
  • دکوراسیون بیرونی هتل

در پیشرفت صنعت گردشگری یک کشور و جذب توریست های کشور هتل ها نقش خیلی مهمی دارند. امروزه چیزی که در فعالیت اقتصادی کشور و فرهنگی خیلی مهم است علم مهمان نوازی است هتل ها جدا از اینکه سود آور هم هستند در تمدن یک کشور و یک ملت هستند.

دکوراسیون داخلی هتل یکی از شاخه های مهم علم دکوراسیون به حساب می آید این علم نیاز به تلفیق چند اصول دارد مثل اصول های دانش فرهنگ، زیبایی شناسی و جغرافیا دارد. باید در هتل محیط راحتی ایجاد کنید تا مهمانان شما هتل را خانه دوم خود حس کنند و حس آرامش در هتل داشته باشند و دکوراسیون شما سرشار از انرژی و عشق و محبت باشد.

ویژگی های مهم و اصلی دکوراسیون هتل

اولین چیزی که چشم مسافران را جلب خواهد کرد دکوراسیون نمای بیرونی هتل و ورودی است اما بعد از این دو مورد دکوراسیون هتل هم مهم است. باید سعی کنید دکوراسیون هتل خود را به صورتی طراحی کنید که مناسب با هر سلیقه و طرز فکری باشد.

یکی از اصلی ترین و مهم ترین قسمت های سفر برای مسافر رزو هتل خوب و با امکانات خوب است. دقت کنید که باید همیه و هر زمان حواستان به مهمانان هتلتان باشد مهمانان شما باید در هتل احساس راحتی داشته باشند و در آخر رضایت مورد نیاز را از هتل شما داشته باشند.

دقت داشته باشید که اصول اولیه و کارهای اولیه را حتما باید برای رفاه و آرامش مهمانان خود در طول اقامت انجام دهید. سعی کنید به انتقادات و انتظارات مهمانان خود گوش کنید تا به پیشرفت هتل خود کمک زیادی کنید.

یکی از بهترین حرکت هخا برای جذب مشتری بیشتر جذاب و دلنشین کردن دکوراسیون داخلی هتل است با این حرکت اغلب مهمانان از هتل شما خوششان خواهد آمد. شما باید تمام تلاش خود را کنید که از رقبای خود جلو تر باشید.

در طراحی دکوراسیون هتل چه چیزهایی مهم است؟

شما باید دکوراسیون هتل خود را به صورتی طراحی کنید که وقتی مهمانان وارد هتل شما می شوند این مکان را برای اقامت دوست داشته باشند و حس آرامش و انرژی مورد نیاز را به مهمانان انتقال دهد و بعد از تمام شدن اقامت مهمانان شما هتل شما را به دوستانشان معرفی کنند.

از گذشته تا به حال انتخاب هتل به چیز های متفاوت بستگی داشت مثلا اغلب مردم می گفتند اگر هتل ارائه خدمات و کیفیت غذای خوبی داشته باشد هتل خوبی است اما امروزه دکوراسیون داخلی هتل هم نقش خیلی مهمی در این انتخاب دارد. ناگفته نماند که وقتی وارد هتل می شوید اولین چیزی که شما جذب خواهد کرد دکوراسیون داخلی هتل است پس حتما به این موضوع دقت کنید.

هتل ها سالانه مهمانان متفاوت از سر تا سر جهان دارند که این مسافران هر کدام فرهنگ و سلیقه و طرز فکر متفاوتی دارد اما هتل ما باید به اندازه ای محبوب باشد که اغلب این مسافران هتل شما را انتخاب کنند. امروزه رقابت هتل ها زیاد شده است و بیشتر هتل ها دست به تغییرات و تازه کردن دکوراسیون داخلی هتل خود زده اند.

طراحی داخلی هتل

طراحی دکوراسیون  قسمت های مختلف هتل

طرحی که در راه درست پیش رفته باشد و پایان رسیده باشد و نتیجه هم عالی مطلوب اماطراحی شما مشکل داشته باشد این کار موثر و خوب نخواهد بود. طراحی داخلی رستوران و قسمت های متفاوت آن خیلی مهم است مثلا قسمت غذاخوری، قسمت خدماتی و پشتیبانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

و نکاتی در طراحی رستوران مهم است می شود اینچند مورد را نام برد: جزئیات معماری، نورپردازی، موقعیت قسمت خوردن وآشامیدن این قسمت ها خیلی مهم است اما طراحی آشپزخانه کمی دشوار و سخت است که بهتر است به دست طراحان آشپزخانه طراحی این قسمت را بسپارید.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق ها

مهم ترین طراحی دکوراسیون قسمت اتاق های مهمانان است چرا که این قسمت منبع درآمد اصلی یک هتل است و دقت ویژه ای باید برای طراحی این قسمت کنید. هزینه های طراحی و ساخت و کار اصولی هتل بشدت زیاد است و حتی جزئیات که برای اتاق ها و لوازم مورد نیاز برای مهمانان بشدت مهم است و باید آن ها را تهیه و خریداری کنید.

رویه پارچه ای برای صندلی ها استفاده می شود در زمینه نگهداری پر هزینه خواهد بود. فقط طراحی قسمت اتاق ها نیست که پر هزینه و دشوار است هر قسمت از هتل به همین صورت است و احتیاج به برنامه ریزی مناسبی دارد.

اغلب هتل های محبوب فضاهایی با کاربرد های چند منظوره دارند و تفاوت این قمت ها در هر هتل متفاوت با هتل دیگری است مثل قسمت های خوردن ونوشیدن، اتاق بدنسازی، سالن های زیبایی، استخر و سونا و… این قسمت ها را می توانید به صورت عمومی وخصوصی استفاده کنید.

بعضی از شرکت های داخلی کوچک توانایی طراحی این نمونه هتل هارا دارند اما بعضی از آن ها نمی توانند پس بهتر است که از گروه های حرفه ای کمک بگیرید و در پروژه شما حظور داشته باشند تا به روند کار شما کمک زیادی کنند.

طراحی داخلی هتل : اتاق ها

طراحی قسمت پذیرش هتل

قسمت میز پذیرش هتل نشان دهنده دو چیز است. اول مرکز اطلاعات هتل و دوم پذیرش مهمانای که تازه از راه می رسند. این میز دارای چیز های زیادی است مثل دستگاه های الکترونیک، کارت های هزینه مهمان ها این قسمت شبیه فتر های تجاری است.

این قسمت باید زیاد در دید عمومنباشد و مردم به اطلاعات مهمانان هتل دسترسی نداشته باشند چونکه اطلاعات  محرمانه هتل است و حتما باید به مسائل امنیتی دقت کنید. طراحی این قسمت کمی دشوار و سخت است چونکه از وسایل زیادی تشکیل می شود و گرد هم آوردنو ترکسی کردن این لوازم کمی کار را سخت می کند اما وقتی که طراحی شما تمام می شود مطمئن هستم که از طراحی خود راضی خواهید بود.

طراحی قسمت میز مراجعه هتل

به ابعاد و عرض میز مراجعه باید دقت کنید چونکه نه باید خیلی کوچیک یا یخیل بزرگ باشد به صورتی باشد که برای مراجعه کنندگان جای مورد نیاز باشد. برای انتخاب کارمند این قسمت به برنامه ریزی مناسبی نیاز دارید وبرای هر تعداد از اتاق باید یک کارمند استخدام شود تا روند کاری هتل سریع تر پیش رود.

طراحی داخلی هتل : میز مراجعه

اصول طراحی لابی هتل

قسمت لابی در اکثریت ساختمان های بزرگ و برج های بزرگ شرکت های معروف طراحی می شود و قرار می گیرد و حتی در هتل ها. لابی نشان دهنده کل نمای یک ساختمان است و نقش اساسی در دکوراسیون ساختمان یا هتل دارد. حواستان باشد که به همه ی قسمت های هتل و طراحی آن قسمت ها دقت کنید چون که مخاطب شما به همه قسمت ها توجه خواهد کرد.

وقتی مهمان شما وارد هتل می شود قسمت لابی نظر او را در زمینه اقامت تغییر خواهد داد و او را مشتاق تر نسبت به اقامت در هتل شما می کند چون که وقتی مهمان شما از لابی خوشش بیاید دیگر بقیه قسمت ها برایش اهمیت چندانی ندارد.

اگر شما فکر می کنید که فقط با طراحی خاص اتاق ها می توانید جذب مشتری خوبی داشته باشید اشتباه فکر می کنید چون در نگاه اول و بدو ورود این قسمت لابی است که نظر مهمان را نسبت به اقامت تغییر می دهد. طراحی قسمت لابی اصول خاصی دارد  و از دکوراسیون خاصی برای این قسمت استفاده کنید مثلا باید از مبلمانی خاص و جدید، نورپردازی مناسب، هوای مطبوع و ….. استفاده کنید تا لابی خوبی داشته باشید.

قسمت لابی هتل فقط برای مهمانان هتل یا جذب کردن مشتری نیست این قسمت برای قرار های دوستانه و قرار های کاری قسمت خیلی مناسبی است.

نکات مهم و ضروری برای طراحی لابی :

برای کف زمین قسمت لابی بهتر است که از پوشش سنگی استفاده کنید چون فرسایش خیلی کمتری دارد مثلا برای لابی هایی که وسعت زیادی دارند از سنگ های گرانیتی سفید و سیاه استفاده نکنید چون اصلا خوب و جذب نخواهد شد.

استفاده از فرش وگلیم ممنوع است چون که اصلا جلوه ی خوبی به لابی شما نمی دهد و باعث بد شکلی لابی می شود اما میتوانید برای زیر مبلمان از فرش استفاده کنید تا از سرخوردگی مبل جلوگیری کنید.

پادری در قسمت ورودی خیلی مهم و ضروری است چون که مهمانان باید کف کفش های خود را تمیز کنند. برای پوشش دیوار ها می توانید از کاغذ دیواری های خاص و آینه های زیاد استفاده کنید و حتی می توانید از لایه های چوبی استفاده کنید و رنگ روغنی هم برای این قسمت مناسب خواهد بود.

اما اگر قسمت لابی شما وسعت کمی دارد بهتر است که از پوششدیواری استفاده کنید که فرسایش کمتری داشته باشد مثلا پوشش سنگی مناسب است.

طراحی این قسمت باید به صورتی باشد که ماندگاری بالایی داشته باشد و کمتر آسیب ببیند و باعث صرف هزینه کمتری شود چون که محل عبور زیادی است و حتی مبلمان و پرده هایی باید انتخاب کنید که قابل شستشو باشد و بتوانید به راحتی تمیز کنید.

از لوستر های آویز یا سقفی یا آباژور ها و حتی هالوژن های توکار برای نورپردازی این قسمت خیلی مناسب خواهد بود و باعث فضایی دلنشین تر و جذاب تر خواهد شد.

حتی شما می توانید برای آرامش و دلپذیر تر شدن محیط خود از گل وگیاهان استفاده کنید.

طراحی داخلی هتل : لابی

سخن آخر

همه ویژگی هایی که در این زمینه گفتیم به همین چند مورد خلاصه نمی شود بیشتر از این است اما دکوراسیون داخلی هتل و اخلاق کارکنان و کیفیت خوب همه ی این ها در کنار هم باعث پیشرفت و محبوبیت بیشتر هتل شما خواهد شد.

باید توازن و تعادل را در دکوراسیون هتل خود رعایت کنید منظور ما از این حرف این است که بین رنگ ها و دیوار ها و دیگر قسمت های هتل تعادل خوبی برقرار باشد و ترکیب و هماهنگی داشته باشند به هیچ وجه در هیچ کدام از زمینه های طراحی هتل زیادی روی نکنید و تعادل را حفظ کنید.

دسته بندی دکوراسیون داخلی منزل
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت