سبک دکوراسیون مونوکروم چیست؟ و اصولی که باید در اجرای آن رعایت شود

بازدید: 274 بازدید

سبک دکوراسیون مونوکروم یکی از بهترین و جذاب ترین مدل های دکوراسیون است و مهم ترین و بارزترین ویژگی این سبک این است که میتوانید از یک رنگ استفاده کنید یا از طیف رنگ های متفاوت و خاصی استفاده کنید که به نظر من این ویژگی سبک مونوکروم خیلی جذاب و خاص است.

اگر شما دوستان عزیز دکورانیک میخواهید این سبک جذاب را در دکوراسیون خانه یا محل کار خودتان استفاده کنید باید اصول استفاده از این سبک را یاد بگیرید بخاطر همین مقاله ای جامع و کامل برای شما جمع آوری کرده ایم که در این مقاله همه سوالات شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد پس در ادامه همراه ما باشید.

سبک دکوراسیون مونوکروم چیست؟

اغلب دکوراسیون منزل و محل های کاری شبیه به هم هستند و تفاوت آنچنان زیادی با همدیگر ندارند به همین دلیلم هست که بیشتر سبک های دکوراسیون تقریبا یکی هستند، اگر شما فردی هستید که برای دکوراسیون منزل یا محل کار خودتان دکوراسیونی مدرن میخواهید پیشنهاد من به شما سبک مونوکروم خواهد بود که این نوع سبک دکوراسیون از دید بصری بسیار جسورانه و شیک به نظر می رسد.

بیشتر طراحان به سبک مونوکروم دکوراسیون تک رنگ می گویند به این دلیل که در طراحی این سبک اصولا از یک رنگ اصلی استفاده می کنند و سعی می کنند در کنار رنگ های متضاد رنگ اصلی را بیشتر استفاده کنند.

دلایل بسیاری برای محبوبیت این سبک از دکوراسیون وجود دارد مثلا هماهنگی مناسب و اصولی این سبک که این هماهنگی بخاطر استفاده از یک رنگ اصلی است دقت کرده اید وقتی وارد محیطی می شوید که اکثریت المان ها وسایل آن محیط یک رنگ و هماهنگی خاصی بین رنگ ها وجود دارد حس خوشایند و دلنشینی به شما می دهد هدف اصلی استفاده از سبک دکوراسیون مونوکروم هم همین است.

سبک دکوراسیون مونوکروم سفید

اصول استفاده از سبک دکوراسیون مونوکروم

ما در این قسمت می خواهیم اصول پیاده سازی سبک دکوراسیون مونوکروم را برای شما به صورت کامل بازگو کنیم تا شما بتوانید با پیاده سازی مرحله به مرحله این اصول از سبک دکوراسیون مونوکروم به صورت حرفه ای و عالی استفاده کنید که نتیجه پایانی برای شما و اطرافیانتان جذاب و دلنشین باشد.

1-انتخاب رنگ مورد نظر

در اولین مرحله پیاده سازی این سبک باید به سراغ قسمت دلنشین اینکار یعنی انتخاب رنگ بروید،برای انتخاب رنگ اصلی و پایه دکوراسیون باید از سه رنگ هم خانواده که در کنار هم جذابیت بی نضیری دارند انتخاب کنیدکه اینکار برای بهتر شدن دکوراسیون شما خیلی خوب خواهد بود.

انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون سبک مونوکروم

2-انتخاب لوازم اتاق

برای بهتر شدن این سبک بهتر است بعد از انتخاب رنگ به سراغ انتخاب وسایل و چینش اتاق بروید که از قسمت های اصلی اتاق شروع می کنیم مثل انتخاب کفپوش،فرش و …… انتخاب کفپوش و فرش اتاق باعث می شود که در انتخاب بقیه وسایل اتاق ایده های خوبی به ذهنتان خطور کند.

پیاده سازی فضای اتاق و به استفاده مناسب از رنگ ها

3-انتخاب تم اتاق

در این مرحله از پیاده سازی باید تم اصلی اتاق را انتخاب کنید و بر اساس رنگ انتخابی بقیه وسایل اتاق را خریداری کنید، شاید شما هم مثل اکثریت افرادبه دنبال رنگ های آرامبخش هستید که انتخاب رنگ سفید میتواند کمک زیادی در این زمینه به شما کند.

شما میتوانید برای برخی از وسایل از رنگ های تیره تر استفاده کنید یا از رنگ های متضاد، این حرکت باعث می شود که رنگ اصلی دکوراسیون شما بیشتر و بهتر به چشم بیاید و خودنمایی کند.

در ابتدای مقاله گفتیم که بهتر است از رنگ های متضاد استفاده نکنید اما استفاده ی کوچک از رنگ های متضاد باعث زیبایی و جذابتر شدن این سبک می شود بعضی از مواقع بهتر است برای جذاب تر شدن دکوراسیون برخی قوانین را در نظر نگیریم.

4- استفاده بافت رنگی

شما می توانید با اضافه کردن بافت رنگی و استفاده از رنگ های هم خانواده دید بصری اتاق خود را بهتر و جذاب تر کنید تا دکوراسیون اتاق شما بهتر به چشم بیاید.

برای دید بصری بهتر و تمایز میان المان ها و وسایل اتاق بهتر است از رنگ های نزدیک به هم استفاده کنید و رنگ های هم خانواده را در کنار هم به کار ببرید، مثلا می توانید برخی از وسایل اتاق را روشتن تر یا تیره تر از رنگ دیوار ها انتخاب کنید.

اضافه کردن بافت رنگی به دکوراسیون سبک مونوکروم

خاصیت رنگ ها در سبک دکوراسیون مونوکروم

انتخای رنگ در این سبک دکوراسیون بسته به سلیقه متفاوت هر فردی است مثلا افراد می توانند از رنگ های روشن و پر انرژی استفاده کنند یا رنگ های تیره و دلگیر این انتخاب بسته به سلیقه خاص هر شخص است.

اشخاصی هستند که این سبک را اشتباه فهمیده و تصورات غلطی در این زمینه دارند مثلا می گویند فقط باید از رنگ بژ استفاده کنیم و از رنگ های دیگر در دکوراسیون نمی توانیم استفاده کنیم اما این اشتباه است شما میتوانید از هر رنگی که دوست دارید استفاده کنید.

شاید برخی بگویند که استفاده از تک رنگ در این سبک بهتر است این درست است اما شما میتوانید با ترکیب چند رنگ هم خانواده دکوراسیونی جذاب و دوست داشتنی بسازید و حتی استفاده از رنگ های متضاد می تواند از یکنواختی دکوراسیون کم کند و لذت خوبی از این دکوراسیون ببرید.

انتخاب رنگ در سبک دکوراسیون مونوکروم

استفاده از رنگ های خنثی

استفاده از هر رنگی در دکوراسیون مونوکروم باعث خوب یا بد شدن دکوراسیون می شود و احتمال هر چیزی را باید داد مثلا انتخاب رنگ مشکی در سبک دکوراسیون مونوکروم خلی ریسک پذیر است ولی در عین حال محیطی آرام بخش تولید می کند و جذاب و خاص است اما اگر به صورت درست از این رنگ در دکوراسیون استفاده نشود شاید باعث دلزدگی یا خسته کننده و بد باشد.

در این سبک میتوانید از رنگ های مختلف یک طیف رنگ استفاده کنید و حتی میتوانید با استفاده از رنگ سفید به عنوان رنگ دوم فضا را کمی روشن تر کنید حتی برای روشن تر شدن فضا می توانید از رنگ های کرم یا بژ استفاده کنید و حتی میتوانید با استفاده از گیاهان طراوت و حس آرامش خوبی را به دکوراسیون خود اضافه کنید.

رنگ سفید در مونوکروم

دکوراسیون مونوکروم رنگ سفید نشان دهنده دکوراسیونی مدرن و شیک است بهتر است این رنگ را استفاده کنید چون هم جذابیت خاصی دارد و هم با هر رنگی ست میشود و دید بصری خوبی به وجود می آورد حتی می توانید از این رنگ در دکوراسیون خانه های کوچک استفاده کنید چون بشدت برای خانه های کوچک مناسب است.طیف های متفاوتی برای رنگ سفید در دکوراسیون مونوکروم وجود دارد مثل: مرواریدی، مرمری، گچی، استخوانی، کرمی و ….

طراحی سبک دکوراسیون مونوکروم سفید

رنگ سیاه در مونوکروم

از دیگر رنگ های خاص و جذاب برای دکوراسیون مونوکروم میتوانیم به رنگ سیاه اشاره کنیم که استفاده از این رنگ جسارت و جرات بالایی می خواهد و بهتر است بگوییم این رنگ برای خانه هایی که محیط کوچکی دارند به هیچ وجه مناسب و خوب نیست و باعث می شود خانه کوچک تر به چشم بیاید.

برای بهتر شدن دکوراسیون مونوکروم با رنگ سیاه می توانید از گلدان های بزرگ گل با برگهای بزرگ استفاده کنید این حرکت خیلی به دکوراسیون شما جذابیت می بخشد.

طراحی سبک دکوراسیون مونوکروم سیاه

رنگ بنفش در مونوکروم

رنگ بنفش رنگ بسیار محبوب و لوکسی است نا گفته نماند که رنگ مورد علاقه جوانان امروزی هم هست شما می توانید از این رنگ در دکوراسیون اتاق های ویلا یا آپارتمان به شیوه دکوراسیون مونوکروم استفاده کنید وترکیب این رنگ با رنگ های صورتی یا طوسی باعث جذاب تر شدن و دلنشین تر این طراحی خواهد شد.

برای دکوراسیون سبک مونوکوم بهتر است رنگی انتخاب شود که منعکس کننده نور باشد و باعث روشن تر شدن فضا شود که رنگ بنفش این ویژگی خوب را دارد و باعث روشن تر شدن فضا و منعکس کننده نور است و همین ویژگی خوب رنگ بنفش است که باعث محبوبیت این رنگ شده است.

اگر قصد دارید طراحی دکوراسیون شما به رنگ بنفش باشد به شما توصه می کنیم نورپردازی خوب و مناسبی برای این دکوراسیون در نظر بگیرید.

طراحی سبک دکوراسیون مونوکروم بنفش

رنگ خاکستری در مونوکروم

رنگ خاکستری در دسته رنگ های خنثی قرار دارد و با رنگ های سرد ترکیب خوبی خواهد داشت حتی ترکیب با رنگ طوسی خیلی دلنشین تر خواهد شد.سبک دکوراسیون مونوکروم با رنگ طوسی خیلی طراحی شیک و لوکسی خواهد بود و با اکثریت رنگ ها هماهنگ خواهد شد.

حواستان باشد از خاکستری روشن برای منازل کوچک و از خاکستری تیره برای منازل بزرگ استفاده کنید تا دکوراسیون شما به صورت حرفه ای طراحی شود به چشم بیاید حتی میتوانید کمی جسارت به خرج دهید با رنگ سیاه ترکیب کنید دکوراسیون خود را تا لوکس و عالی تر شود.

برای میز پذیرایی یا ناهارخوری و یا تزئینات مبلمان وجود دارد.

طراحی سبک دکوراسیون مونوکروم خاکستری

طراحی قسمت های مختلف خانه به سبک دکوراسیون مونوکروم

دکوراسیون خانه به سبک مونوکروم برای هر قسمت متفاوت است و قوانین خاص خودش را دارد و استفاده از این قوانین ضروری و مهم است در ادامه دکوراسیون قسمت های مختلف خانه به سبک مونوکروم را برای شما خواهیم گفت:

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه باید از رنگ های مناسب و درستی برای کابینت ها و میزو صندلی ها استفاده کنید سعی کنید از رنگ سفید زیاد استفاده نکیند چون باعث دلزدگی و خستگی می شود. ترکیب رنگ سفید با کرم هماهنگی خوبی به وجود می آورد و حتی از رنگ های متضاد دیگر میتوانید در ترکیب با سفید استفاده کنید که خیلی عالی است.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک مونوکروم خوب است برای المان هایی مثل روتختی،کفپوش،فرش،پرده و …. یک رنگ خاص و جذاب انتخاب کنید از نظر ما این کار باعث جذابیت خیلی زیاد اتاق شما می شود ولی یادتان نرود که دکوراسیون اتاق خواب خواب به سبک مونوکروم قوانین و اصول خاص خودش را دارد که رعایت هر کدام از این قوانین باعث حرفه ای تر شدن طراحی شما میشود.

طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی

دکوراسیون سرویس بهداشتی به سبک مونوکروم یکمی سخت تر از بقیه قسمت ها است چون فضای خیلی کمتری نسبت به بقیه قسمت ها خانه دارد و به هیچ وجه نباید از رنگ های زیاد و المان زیادی برای این قسمت استفاده کنید چون باعث شلوغ تر شدن این فضا میشود و کوچک تر به چشم میرسد حتی نباید از رنگ های تیره استفاده کنید به همین علت هم است که دکوراسیون مونوکروم برای این قسمت خیلی عالی است. شما میتوانید از رنگ های آبی ، سفید یا سبز برای این قسمت استفاده کنید یا از کاشی های رنگ روشن استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون پذیرایی

دکوراسیون  پذیرایی خیلی لذت بخش است چون فضای بیشتر و بزرگ تر نسبت به دیگر قسمت های خانه دارد و شما میتوانید طبق سلیقه خودتان این طراحی را انجام دهید حتی اگر فضای شما هم کم باشد هم مشکلی نیست و میتوانید دکوراسیون مورد علاقه خودتان را به وجود بیاورید.

سبک دکوراسیون مونوکروم در قسمت های مختلف خانه

جزئیات متفاوت و اصلی سبک دکوراسیون مونوکروم

از نظر و دید اغلب مردم رنگ سفید برای دکوراسیون مونوکروم عالی است اما طراحان داخلی با این نظر کاملا مخالف هستند و این رنگ را برای دکوراسیون مناسب نمی دانند و حتی بهتر است بگوییم این رنگ را چالش برانگیز هم می دانند و دکوراسیون با این رنگ را بد می دانند.اگر شما بخواهید از این رنگ استفاده کنید باید با استفاده از رنگ های دیگر جذابیت و دید بصری دکوراسیون را بیشتر کنید چون رنگ سفید باعث از بین رفتن الگو ها خطوط شده است.

در هر صورت برای دکوراسیون به سبک مونوکروم و رنگ سفید باید همه اصول دقت کنید و از آنها استفاده کنید مثلا برای دکوراسیون آشپزخانه بهتر است همه چیز به رنگ سفید نباشد و برخی از لوازم به رنگ های دیگر یا سفید عاجی باشد تا اصول رعایت شود و دکوراسیون شما بد شکل نشود.

جزئیات در سبک دکوراسیون مونوکروم

سخن پایانی

به عنوان سخن پایانی بهتر است بگوییم سبک دکوراسیون مونوکروم بین مردم و در دنیای مد و فشن بسیار بسیار محبوب است و خیلی از مردم برای دکوراسیون ویلای خود از این سبک استفاده می کنند که خیلی هم عالی و خوب است حتی بعضی از مردم برای نمای بیرونی ویلا استفاده می کنند.

حتی میتوانید در راهروی ویلا یا ورودی از یک رنگ اصلی استفاده کنید و چیدمان یک رنگ انجام دهید که اینکار یکم ریسک پذیر است و جسارت میخواهد ولی اگر رنگ مناسبی انتخاب کنید خیلی خوب خواهد شد اگر تمامی نکات گفته شده را رعایت کنید مطمئن باشید که چه در ویلا چه خانه چه محیط کار دکوراسیون جذابی خواهید داشت.

دسته بندی دکوراسیون داخلی منزل
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت