روش های صحیح چیدمان دکوراسیون خانه

بازدید: 543 بازدید

افراد علاقه مند به طراحی دکوراسیون داخلی معمولا به دنبال روش ها و ایده هایی جذاب برای چیدمان وسایل در قسمت های مختلف خانه هستند. این افراد و به خصوص بانوان سعی دارند که در دکوراسیون قسمت های مختلف منازل خود شاهد تناسب و هارمونی میان وسایل ها با یکدیگر باشند. اما چگونه می توان چنین تناسبی را در دکوراسیون خانه برقرار کرد؟ در این مقاله قصد داریم که مطالبی در این زمینه ارائه دهیم. بنابراین توصیه می شود که با ما همراه باشید.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل

چیدمان اتاق خواب

ابتدا می خواهیم با اتاق خواب شروع کنیم، اتاق خواب یکی از قسمت های مهم هر خانه ای محسوب می شود. برای اینکه بتوانید چیدمانی زیبا داشته باشید، قبل از خریداری وسایل ابتدا باید متراژ اتاق را در نظر بگیرید. اگر اتاق خوابتان کوچک است و فضای آنچنان بزرگی ندارد، بهتر است که تا جای ممکن از شلوغ کردن آن پرهیز کنید.

امروزه تخت خواب معمولا یکی از وسایل هایی به شمار می رود که برای هر اتاق خوابی ضروری محسوب می شود. بنابراین اگر قصد خریداری تخت خواب را دارید و فضای اتاقتان کوچک است، بهتر است که تختی با ابعاد استاندارد تهیه کنید که دارای کشو نیز باشد.

در چنین وضعیتی می توانید وسایل های خود را در کشوی تخت جاسازی کنید و نیازی به خریداری کمد جداگانه نداشته باشید. محل قرارگیری تخت نیز در هر کدام از قسمت های اتاق خواب می تواند باشد، اما معمولا در کنار پنجره زیبایی بیشتری دارد. همچنین بهتر است که رنگ دیوارها و وسایل قرار گرفته در آن به رنگ روشن باشند. زیرا رنگ های روشن محیط را بزرگ تر نشان می دهند.

نکته دیگری که هنگام چیدمان اتاق خواب بهتر است که در نظر بگیرید، تناسب رنگی وسایل ها با یکدیگر می باشد. به طور مثال توصیه می شود که رنگ دیوارها با فرش اتاق و دکوری ها همخوانی داشته باشد. رعایت این موارد باعث می شود که شاهد دکوراسیونی زیبا در اتاق خواب خود باشید.

اتاق کودک

اگر فرزند کوچکی دارید و از روش های صحیح طراحی دکوراسیون اتاق کودک آگاهی ندارید، بهتر است که هنگام چیدمان اتاق کودک موارد زیر را اعمال کنید:

  • در اتاق کودک حتما از رنگ های شاد استفاده کنید که باعث شادابی و تاثیرات مثبت بر روحیه او شود.
  • استفاده از کاغذ دیواری های فانتزی با طرح های عروسکی برای دیوار اتاق کودک پیشنهاد می شود.
  • حتما به میزان نور اتاق توجه داشته باشید که تاریک نباشد.
  • اتاق کودک را با عروسک و اسباب بازی های متنوع تزئین کنید.
  • از قرار دادن وسایل هایی که ممکن است سلامت کودک را به خطر بیندازد، در اتاق خواب پیشگیری کنید.
  • اگر کودک بالای 7 سال است، هنگام چیدمان اتاق خواب حتما نظر خودش را نیز جویا شوید.
  • بهتر است که در کنار وسایل های کودک در گوشه ای از اتاق میز تحریر و قفسه ای برای کتاب نیز قرار دهید این کار باعث می شود کودک به مطالعه تشویق شود.

با رعایت موارد بالا می توانید بهترین دکوراسیون را در اتاق کودکانتان طراحی کنید که در طول روز و هنگام استفاده از اتاق خواب احساس شادمانی داشته باشند.

دکوراسیون اتاق کودک

دکوراسیون آشپزخانه

حال زمان آن رسیده که به بررسی دکوراسیون مهم ترین قسمت یک خانه، یعنی آشپزخانه بپردازیم. آشپزخانه محلی است که برای بانوان اهمیت زیادی دارد و همیشه در تلاش هستند که چیدمان آن را با بهترین شیوه های ممکن انجام دهند. نکته مهمی که هنگام چیدمان دکوراسیون آشپزخانه بهتر است که در نظر داشته باشید، نور است.

زمانی که نورگیر یک محیط مناسب باشد، علاوه بر زیبایی باعث بزرگ تر دیده شدن فضا نیز خواهد شد. بنابراین قبل از خرید هر وسیله ای برای آشپزخانه، دقت کنید که مانع ورود نور به فضای آشپزخانه نشود. به طور مثال در خرید پرده ها دقت زیادی به کار بگیرید و توجه داشته باشید که جنس و رنگ آن ها به گونه ای نباشد که فضای آشپزخانه را تاریک نشان دهد.

اگر آشپزخانه شما کوچک است، بهتر است که میز ناهارخوری های بزرگ را داخل محیط آن قرار ندهید و همچنین کابینت هایی با رنگ روشن را برای آشپزخانه انتخاب کنید. به علاوه اگر رنگ کابینت ها با دیوارها یکسان باشند، دکوراسیون آشپزخانه زیباتر می شود. برای زیبایی بیشتر دکوراسیون آشپزخانه می توانید از دکوری هایی که طرح بندی هایی مخصوص آشپزخانه دارند نیز استفاده کنید یا اینکه محیط را با گل و گیاه تزئین کنید.

در مورد کف آشپزخانه نیز بهتر است که از متریال قابل شستشو مانند سرامیک یا پارکت و کفپوش ها استفاده کنید. به علاوه اگر می خواهید روی آن ها را با فرش بپوشانید، توصیه می شود که رنگ فرش ها با کابینت ها و دیوار ها متناسب باشد. در کنار تمام مواردی که توضیح دادیم، این نکته را فراموش نکنید که سبک دکوراسیون آشپزخانه، بهتر است که با فضای نشیمن و دیگر قسمت های منزل یکسان باشد. یعنی اگر سبک دکوراسیون فضای نشیمن از نوع مدرن است، دکوراسیون آشپزخانه را نیز با سبک مدرن طراحی کنید.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

طراحی دکوراسیون فضای نشیمن خانه

حال که با چگونگی طراحی دکوراسیون اتاق خواب ها و آشپزخانه آشنا شدید، زمان آن رسیده که به بررسی چگونگی دکوراسیون فضای نشیمن یا قسمت پذیرایی منزل بپردازیم. این روزها مبلمان مهم ترین وسیله ای به شمار می روند که در فضای نشیمن منازل قرار می گیرند. همانطور که می دانید، مبلمان مدل های مختلفی دارند که بنا به سبک دکوراسیون داخلی منزل خود، باید یکی از مدل های استیل، کلاسیک و راحتی را انتخاب کنید.

به طور مثال اگر قصد خریداری مبلمان استیل یا سلطنتی را دارید، بهتر است که در محیط نشیمن منزل خود از دکوری های سلطنتی و پرده هایی که دارای زرق و برق زیادی هستند، استفاده کنید. به علاوه چیدمان مبلمان سلطنتی معمولا به شکل مربعی زیباتر می شود. بنابراین توصیه می شود که مبلمان سلطنتی را در راس محیط قرار دهید و کاناپه 3 نفره را در نقطه کانونی و باقی مبلمان را نیز در طرفین کاناپه قرار دهید.

طراحی دکوراسیون نشیمن خانه

چیدمان مبلمان استیل در منازل بزرگ و در کنار مبلمان دیگر

اگر فضای نشیمن منزلتان بسیار بزرگ است و ظرفیت و گنجایش چیدمان 2 دست مبل را دارد، می توانید علاوه بر مبل سلطنتی از مبلمان دیگری نیز استفاده کنید. افرادی که قصد استفاده از 2 دست مبلمان را دارند، در کنار مبل سلطنتی معمولا از مبلمان راحتی استفاده می کنند. اما چگونه باید این دو مبل را در کنار یکدیگر استفاده کنیم که تناسب دکوراسیون داخلی دچار مشکل نشود؟ پاسخ این سوال در ادامه توضیح داده می شود.

چیدمان مبل سلطنتی و راحتی در یک منزل

همانطور که ذکر شد، چیدمان این 2 نوع مبلمان در منازلی که متراژ بالایی دارند، امکان پذیر است. بدین گونه که قسمتی از منزل دکوراسیونی سلطنتی داشته باشد و در آن مبلمان سلطنتی و وسایل های مجلسی قرار گیرند و قسمت دیگر منزل نیز به مبلمان راحتی اختصاص داده شود. به نوعی فضای نشیمن منزل به 2 قسمت تقسیم می شود، سلطنتی و مدرن. دکوراسیون مدرن بهتر است در قسمتی که تلویزیون قرار دارد، انجام شود و دکوراسیون سلطنتی نیز در راس محیط.

استفاده از مبلمان راحتی و گرد در دکوراسیون مدرن

افرادی که منزل کوچکی دارند، معمولا قسمت های مختلف خانه را با دکوراسیون های مدرن طراحی می کنند. در دکوراسیون های مدرن از مبلمان راحتی، مبلمان گرد یا تختخوابشو استفاده می شود. نحوه صحیح چیدمان این مبلمان تاثیر زیادی بر زیبایی دکوراسیون داخلی دارد. به طور مثال بهترین روش برای چیدمان مبلمان راحتی، چیدمان مربعی است. مبلمانی که به این صورت چیده شوند، محیط را منظم تر نشان می دهند و فضای بیشتری را نیز در اختیار ساکنین خانه قرار می دهند.

مبلمان گرد نیز برای نشیمن های کوچک گزینه مناسبی به شمار می روند، روش چیدمان آن ها نیز معمولا به شکل دایره ای انجام می شود. اما به دلیل ابعاد استانداردی که این مبلمان دارند، می توانید آن ها را به هر شکلی که مایل بودید، در منزل خود قرار دهید. البته مبلمان گرد در قسمت هایی که دیوار بدون زاویه و حالت گرد باشد، جلوه زیباتری خواهند داشت.

پس از اینکه چیدمان مبلمان را انجام دادید، برای زیبایی بیشتر مبلمان می توانید از گلدان و آباژورهایی با طرح بندی های ساده و مدرن استفاده کنید. همچنین بهتر است که به رنگ بندی های دیوار توجه داشته باشید و رنگ هایی را برای دیوارها انتخاب کنید که با مبلمان تناسب داشته باشند. در مورد پرده ها نیز بهتر است پارچه ای را انتخاب کنید که از نوع حریر و ساده و بدون هیچگونه طرح بندی خاصی باشد.

دسته ای دیگر از مبلمان راحتی وجود دارند که روکش های آن ها از جنس چرم می باشد. این مبلمان نیز در دکوراسیون های مدرن زیبا به نظر می رسند. به خصوص اگر در کنار آن ها از رنگ های گرمی مانند نارنجی استفاده شود، جلوه این مبلمان بیشتر خواهد شد. مثلا می توانید در مقابل مبلمان پاف هایی با این ترکیب رنگی قرار دهید که به عنوان میز نیز استفاده شوند.

چیدمان این مبلمان نیز با همان روش های مربعی و گرد قابل انجام است. در ارتباط با تزئین بیشتر این مبلمان هم می توانید از وسایل های چوبی استفاده کنید. مثلا نصب تابلوهایی با قاب های چوبی بر دیوار بهترین گزینه جهت زیبایی بخشیدن به دکوراسیون های مدرن با مبلمان چرمی محسوب می شود.

چیدمان مبلمان راحتی در منزل

استفاده از میز ناهارخوری در فضای نشیمن منزل

میز ناهارخوری ها دو دسته می باشند. دسته اول برای قرار دادن در آشپزخانه مناسب می باشند و دسته دوم به همراه مبلمان به فروش می روند. میز ناهاخوری هایی که با مبل ها ست می باشند، در محیط نشیمن منزل زیبا تر به نظر می رسند. بدین گونه که با رعایت فاصله ای در کنار دیوار یا کنار آشپزخانه قرار گیرند. پس از اینکه مکان مناسب میز ناهارخوری را یافتید، زمان تزئین آن فرا می رسد.

برای تزئین ابتدا بهتر است که نسبت به تهیه رومیزی اقدام کنید. پارچه رومیزی را متناسب با سبک دکوراسیون داخلی انتخاب نمایید. بدین صورت که اگر دکوراسیون از نوع سلطنتی است، پارچه هایی با طرح های مجلسی و با زرق و برق انتخاب نموده و میز را با آن تزئین کنید. همچنین اگر دکوراسیون منزلتان از نوع مدرن است، پارچه های تک رنگ و بدون طرح بندی، زیبایی میز را چند برابر می کند.

استفاده از مبلمان ال در منازل مستطیل شکل

افرادی که منازلی با فضای نشیمن مستطیل شکل دارند، معمولا هنگام چیدمان مبلمان خود با مشکل مواجه می شوند. اما خوشبختانه مبلمان ال نیز در بازارها وجود دارند که بهترین گزینه جهت چیدمان در منازل مستطیل شکل هستند. این مبلمان دارای دو نوع راحتی و سلطنتی می باشند. به همین دلیل هنگام خریداری آن ها دستتان باز است و می توانید هر کدام را متناسب با سبک دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب نمایید.

برای مشاهده انواع مدل ها، قیمت ها و خرید: مبل

مبلمان ال راحتی در محیط های کوچک و برای استفاده روزمره گزینه مناسبی هستند. البته این مبلمان در کنار مبل های سلطنتی و سایر مدل های مبلمان نیز زیبا به نظر می رسند. به طور مثال اگر منزلتان متراژ بالایی دارد، می توانید با مبلمان ال قسمت های مختلف خانه را از یکدیگر تفکیک کنید. در کنار این مبلمان می توانید از مبلمان عثمانی برای نشستن یا به عنوان میز استفاده کنید.

استفاده از کتابخانه در دکوراسیون داخلی منزل

یکی از بهترین گزینه ها جهت چیدمان در دکوراسیون های منازل مختلف، استفاده از کتابخانه می باشد. کتابخانه دکوراسیون منزل را به طرز فوق العاده ای زیبا و جذاب می کند و برای افراد خانه نیز کاربرد دارد. علاوه بر این کتابخانه ها در تمام دکوراسیون های داخلی قابل استفاده می باشند.

زیرا کتابخانه های چوبی مدل های مختلفی دارند و مدلی که دارای کنده کاری های عمیقی باشد، برای استفاده در دکوراسیون های سلطنتی گزینه مناسبی محسوب می شود. کتابخانه های ساده نیز برای قرار دادن در دکوراسیون های مدرن و کلاسیک مناسب می باشند.

استفاده از قفسه و نصب باکس های تزئینی بر دیوار

گزینه دیگری که می تواند فضای نشیمن منزلتان را زیباتر کند، نصب قفسه های چوبی و باکس ها بر دیوار است. با نصب این قفسه ها فضایی جهت چیدمان دکوری ها خواهید داشت. مثلا می توانید این قفسه ها را بالای مبلمان قرار دهید و داخل آن ها گلدان هایی تزئینی و دکوری های دیگر با طرح بندی های متناسب با سبک دکوراسیون خود قرار دهید. همچنین می توانید داخل این قفسه ها گل هایی طبیعی نیز قرار دهید. این مورد علاوه بر تزئین دکوراسیون منزل، تاثیرات مثبتی نیز بر روحیه ساکنان خانه می گذارد.

طراحی دکوراسیون خانه های مستطیل شکل

طراحی دکوراسیون خانه های مستطیل شکل با دیگر خانه ها کمی متفاوت است. اولین موردی که هنگام طراحی دکوراسیون این منازل باید در نظر داشته باشید، تعیین نقطه کانونی است. اگر از دو دست مبلمان استفاده می کنید، پس از یافتن نقطه کانونی محیط نشیمن خانه را دو قسمت در نظر بگیرید. می توانید در نقطه کانونی تلویزیون خود را قرار داده و روبه روی آن را با مبلمان راحتی پوشش دهید. یا اینکه نقطه کانونی را به چیدمان مبلمان سلطنتی اختصاص دهید. توصیه می شود که مبلمان را در یک راستا یا به صورت خطی بچینید که دکوراسیون منزلتان زیباتر شود. همچنین اگر مبلمانتان دارای میز ناهارخوری می باشد، آن را با رعایت فاصله ای در کنار مبلمان قرار دهید.

طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی

حال که با نحوه چیدمان و طراحی دکوراسیون قسمت های مختلف یک خانه آشنا شدید، نوبت به چگونگی چیدمان دکوراسیون سرویس بهداشتی می رسد. این قسمت نیز اهمیت زیادی دارد و توصیه می شود که حتما به نظافت و دکوراسیون آن اهمیت دهید.

مهم ترین وسیله ای که در سرویس بهداشتی استفاده می شود، آینه است. بنابراین ابتدا به نصب یک آینه بر دیوار حمام و دستشویی اقدام کنید. پس از آن می توانید از اکسسوری و وسایل هایی مانند گلدان های کوچک با گل مصنوعی سرویس بهداشتی را تزئین کنید. رنگ مناسب برای این قسمت ها نیز رنگ های شادی مانند ترکیب قرمز و سفید می باشد، به طور کلی رنگ های روشن برای استفاده در سرویس بهداشتی گزینه مناسبی محسوب می شوند. بنابراین علاوه بر نظافت سرویس بهداشتی طراحی دکوراسیون آن نیز اهمیت زیادی دارد.

دکوراسیون سرویس بهداشتی

سخن آخر

طراحی دکوراسیون و چیدمان قسمت های مختلف یک خانه، مهم ترین موردی است که هر خانواده ای پس از نقل مکان به یک خانه جدید درگیر آن می شود. برای اینکه این کار به درستی انجام شود و منجر به زیبایی خانه و تاثیرات مثبت بر روحیه ساکنان خانه شود، لازم است که ساکنین خانه از نکاتی مطلع باشند. در این مقاله روش های صحیح چیدمان قسمت های مختلف یک خانه را شرح دادیم که به آسانی بتوانید دکوراسیون منزل خود را طراحی نموده و از زیبایی آن لذت ببرید.

دسته بندی دکوراسیون آشپزخانه دکوراسیون پذیرایی دکوراسیون داخلی منزل
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت