بهترین ترکیب رنگ مبل راحتی در دکوراسیون منزل

بازدید: 1,028 بازدید
بهترین ترکیب رنگ مبل راحتی در دکوراسیون منزل

دکوراسیون داخلی و چیدمان هر خانه نشان دهنده شخصیت و سبک زندگی هر شخصی است و متفاوت با خانه دیگری است. مثلا اگر تعداد صندلی ها ومبلمان خود را زیاد ر نظر بگرید اینکار نشان دهنده ی مهمان دوست بودن شما است. اگر می خواهید نشان دهید که شخصی شاداب و پر انرژی هستید از رنگ های شاد در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید اغلب افرادی که از رنگ های شاد استفاده می کنند دوست دارند که برای رنگ مبلمان خود از دو رنگ متفاوت استفاده کنند اینکار خیلی جذاب و خاص است ملا تصور کنید که مبلمان تک تفره یک رنگ ومبلمان چند نفره رنگ دیگری باشد و این دو رنگ هماهنگی خوبی داشته باشد.

ترکیب و ست کردن رنگ مبل راحتی در دکوراسیون منزل

اگر می خواهید دکوراسیون خاص و تازه ای داشته باشد و دکوراسیون شما به روز باشد بهتر است مبلمان های خود را در رنگ های متفاوت تهییه کنید اینکار چیدمانی خاص به خانه شما می دهد. برای این حرکت می توانید با خرید یک دست مبل و سفارش بر اساس رنگ انتخابی خود دکوراسیون خاصی داشته باشید و احتیاجی به خرید دو دست مبل نخواهید داشت.

برای مشاهده خرید و قیمت کلیک کنید: مبل راحتی

مثلا می توانید مبل های چند نفره را یک رنگ و مبل های یک نفره را یک رنگ متفاوت خریداری کنید. اما دقت داشته باشید که از خرید مبلمان یک رنگ و یا کوسن های یک رنگ دوری کنید اینکار اصلا جذاب نخواهد بود.

با انتخاب رنگ های متفاوت در دکوراسیون خانه می توانید از طبیعت فاصله بگیرید ما با انتخاب رنگ های متفاوت در خانه باعث می شویم که حس نزدیک تری به طبیعت داشته باشیم چون که امروزه خیلی از مردم در خانه نشستن را بیشتر از وقت گذرانی در طبیعت دوست دارند. اگر علاقه مند هستید که در دکوراسیون چند رنگ استفاده کنید میتوانید در انتخاب رنگ مبلمان خود این حرکت را انجام دهید.

انتخاب مبلمان در دو رنگ ویژگی های خیلی زیادی دارد مثلا خانه شما را از یکدستگی در می آورد باعث جذابیت منزل شما می شود و شما به راحتی میتوانید فقط با جابجایی مبل ها دکوراسیون خود را تغییرات دهید. اما ناگفته نماند که انتخاب این چنین مبلی با سلیقه رنگی شما کمی دشوار وسخت است و احتیاج به کمی گشتن در بازار دارد.

ترکیب و ست کردن رنگ مبل راحتی با کوسن

در ترکیب کردن این دو مورد باید به رنگ کلی دکوراسیون خانه خود دقت کنید چون که اصلی ترین نکته همین است. باید به ترکیب رنگ بین همه المان های دکوراسیون دقت کنید و تنها ترکیب رنگ مبل و کوسن ها مهم نیست ترکیب این دو مورد با دیگر وسایل هم همخوانی داشته باشد. در ادامه چند نموه ترکیب رنگی را برای شما خواهیم گفت:

  • ست مبل طوسی
  • ست مبل کرمی
  • ترکیب رنگ مبل آبی

ترکیب رنگ مبل راحتی با کوسن

ترکیب رنگ ‌های اصیل برای ایجاد فضایی گرم و خانوادگی

اغلب مردم به محیط های گرم و صمیمانه علاقه دارند اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید پیشنهاد ما به شما این است که برای این کار از رنگ هایی گرم استفاده کنید و با استفاده از رنگ ها فضایی صمیمانه و گرم در خانه ی خود به وجود بیاورید. با این حرکت و انتخاب رنگ مبلمان های گرم و ساختن فضایی گرم و صمیمانه فضای خیلی خوبی برای دورهمی های دوستانه خود به وجود خواهید آورد.

برای انتخاب رنگ های گرم دست باز تری نسبت به بقیه رنگ ها خواهید داشت مثل رنگ های سرمه ای، زرشکی و آبی و سبز این رنگ ها فضایی صمیمانه و دوستانه در خانه شما به وجود می آورند. برای زیاد تر شدن جلوه این مدل دکوراسیون می توانید از فرشی با تناژ رنگی گرم یا تابلوهایی با رنگ گرم استفاده کنید.

ترکیب و ست کردن مبل طوسی با کوسن

یک سر رنگ هایی خاص و عالی هستن که با ترکیب رنگ طوسی عالی و خاص خواهد شد این رنگ ها به صورت زیر است:

مبل طوسی با کوسن سبز و دیوار های سبز

رنگ طوسی مبلمان می تواند در دو مدل رنگ سبز قرار بگیر هم رنگ سبز روشن هم سبز تیره. رنگ سبز برای قسمت های متفاوت خانه عالی است مثلا می توانید این رنگ را برای دیوار ها هم استفاده کنید.

ست مبل طوسی با کوسن زرد

ترکیب مبلمان طوسی و با زرد باعث محیطی صمیمانه تر و گرمی به وجود می آورد ترکیب این دو رنگ عالی است چون یکی سرد و دیگری گرم است.

ترکیب مبل راحتی طوسی و کوسن کله غازی

ترکیب این دورنگ خیلی شیک و خاص به نظر می رسد اما برای افراد افسرده اصلا انتخاب خوبی نیست.

مبل طوسی و کوسن صورتی

ترکیب این دو رنگ محیطی آرامبخش و دلنشین ایجاد می کند ناگفته نماند که ترکیب این دو رنگ یکی از محبوب ترین ترکیب رنگ ها است.

مبلمان و دکوراسیون

مکمل و کامل کننده رنگ کرمی در مبلمان و دکوراسیون

در این قسمت می خواهیم در مورد رنگ کرمی صحبت کنیم این رنگ در انتخاب مبلمان محبوبان بسیاری دارد و ناگفته هم نماندکه جلوه ای خاص و گرم دارد اما اگر می خواهید از این رنگ استفاده کنید بهتر است که از مکمل های این رنگ هم در مبمکان خود استفاده کنید. اگرمیخواهید دکوراسیون مدرنی داشته باشید بهتر است که از مکمل های رنگ کرمی استفاده کنید این مکمل های رنگی به صورت زیر است:

  • زرشکی
  • آبی تیره
  • آبی فیروزه ای
  • قهوه ای
  • سبز
  • مشکی

مکمل و کامل کننده رنگ سفید برای مبلمان و دکوراسیون

رنگ سفید دکوراسیونی خاص و شیک برای شما به وجود می آورد مخصوصا اگر که برای مبلمان استفاده شود. این رنگ رنگی جوان پسندانه است و به راحتی با اغلب رنگ ها ست می شوند و اما اگر انتظار ستی جذاب تر و خاص تر هستید بهتر است که رنگ سفید را با رنگ های تیره ست کنید با این حرکت دکوراسیونی شیک تر ومدرن تر خواهید داشت.

یکی از نمونه های خاص ترکیب رنگ سفید با رنگ تیره میتوان ترکیب رنگی سیاه و سفید را نام برد این ترکیب خیلی خاص و شیک است. اما فقط رنگ های تیره نیستند که دکوراسیون شما را جذاب می کنند با ترکیب رنگ سفید با هر رنگی میتواند دکوراسیونی خاص داشته باشید.

ایجاد تضاد برای دست یابی به ترکیب رنگ مبلمان منزل

در اغلب خانه ها رنگ مبلمان یکدست و یک رنگ است و اگر خانه شما هم به این صورت است اصلا نمی توانید تغییرات مثبتی در خانه خود ایجاد کنید بعضی از افراد فکر می کنند با انتخاب کوسن های رنگ متضاد می توانند تغییرات ایجاد کنند اما به این صورت فقط کمی تغییرات ایجاد خواهد شد اما بهتر است قبل از خرید مبل کمی به مبل های دو رنگ هم فکر کنید.

این نمونه مبل باعث می شود که به راحتی بتوانید تغییرات در دکوراسیون خود ایجاد کنید و بهتر بتوانید جزئیات دکوراسیون را انتخاب کنید. یکی از بهترین تضاد های رنگی برای دکوراسیون سفید و سیاه است که این ترکیب رنگی محبوبیت زیادی هم بین مردم دارد اما برای استفاده از این رنگ باید خیلی دقت کنید.

سعی کنید برای تضاد رنگی و ترکیب رنگ ها در کنار هم از رنگ سرد و گرم در کنار هم استفاده نکنید چون باعث می شود از حالت عادی خارج شوید.

رنگ مبلمان منزل

استفاده از طرح‌ها و مدل های قدیمی در رنگ بندی

شمامی توانید برای جذاب تر شدن دکوراسیونخود از رنگ ها و بافت های قدیمی در دکوراسیون و انتخاب مبلمان خود استفاده کنید اما هدف ما از استفاده این رنگ فقط برای مبلمان است. مدل و رنگ های مبلمان های قدیمی نشان دهنده اصالت و شناسه ای برای معرفی آن دوره بوده است و از نظر من انتخاب این دسته از رنگ و مدل ها خیلی شیک است.

انتخاب این دسته از رنگ و مدل برای مبلمان دست شما را برای دیزاین کردن دیگر قسمت های خانه باز می کند و بهتر می توانید انتخاب کنید. با انجام اینکار حس و حال نوستالژی را به خانه خود می آورید و ناگفته نماند که دکوراسیونی خاصی هم خواهید داشت.

بازی با رنگ‌ها

در بعضی از دکوراسون های رنگ خنثی ترکیب رنگ مبلمان کمی سخت و دشوار است چونکه وقتی دکوراسیون رنگی خنثی است رنگ مبلمان باید معیین کننده رنگ فضا است. شاید انجام اینکار کمی سخت و دشوار باشد و احتیاج به هزینه زیادی خواهدداشت اما با کمک گرفتن از راه حل های امروزی میتوانید به راحتی این کار انجام بدهید.

ترکیب رنگ مبل منزل

استفاده متوالی از تک رنگ‌ها

اگردکوراسیون خانه شما یک رنگ است شما نمی توانید ایده های جذابی برای خانه خود بدهید و انتخاب رنگ مبلمان خوبی داشته باشید. اما اگر از استفاده از چند رنگ خوشتان نمی آید می توانید از همان تک رنگ به صورت متوالی و در کنار هم استفاده کنید با این کار کمی عیوب را پوشش می دهید و این میتواند نقطه قوتی برای دکوراسیون شما باشد. اگر از ترکیب رنگ مناسب و اصولی استفاده کرده باشید می توانید از مبلمان چرم هم استفاده کنید. برای ترکیب رنگ میتوانید از رنگ های روشن استفاده کنید که رنگ های روشن یکی از مناسب ترین طیف های رنگی است.

ایجاد بالانس رنگی

در ترکیب رنگ مبلمان حتما باید تعادل و بالانس را رعایت کنید چونکه اینکار بشدت مهم است. برای انجام اینکار باید رنگ ها را به صورت کامل بشناسید یا از فردی که در اینکار تخصص دارد کمک بگیرید و راه حل های دیگری هم برای انجام این تعادل وجود دارد. اما استفاده از تعادل رنگی در خانه هایی که دکوراسیون مینیمال دارند بحث جداگانه ای است.

بولد کردن نقاط کانونی با رنگ مبل‌ها

بعضی مواقع دیوار در دکوراسیون های متفوات نقش های گوناگونی دارد مثلا بعضی مواقع به عنوان نقطه اصلی و جلب توجه در نظر گرفته می شود بعضیمواقع هم فقط برای نصب تابلو یا دیگر چیز ها به چشم می آید. اما انجام تمام این کار ها برای ایجاد تعادل رنگی و پیدا کردن نقطه کانوی خانه شما است تا بهتر بتوانید نقطه کانونی را به چشم بیاورید اگر می خواهید نقطه کانونی شما مبلمان ها باشند پس باید به ترکب رنگ مبلمان ها دقت زیادی داشته باشید.

به هر اندازه این رنگ ها خاص تر و جذاب تر باشند ترکیب رنگی شما بیشتر به چشم می آید اما باید حواستان باشد که این جلب توجه و نقطه کانونی به کلیت محیط شما آسیب وارد نکند.

چیدمان و طراحی رنگ ها در دکوراسیون خانه اصول خاصی دارد و باید به آن ها توجه کنید و نظر بگیرید که کدام رنگ را برای کدام قسمت استفاده کنید. منظور ما از بولد کردن یک قسمت این است که آن قسمت را بیشتر به چشم بیاورید مثلا مبلمان با ترکیب رنگ اصولی می توانند به راحتی باعث جلب توجه شوند.

رنگ مبل‌ها

استفاده درست از رنگ ‌های خنثی

این طیف رنگی در هر زمینه و هر کاری محبوبیت زیادی دارند و به خوبی جلب توجه می کنند. چند نمونه از رنگ های این طیف رنگی مثل رنگ طوسی، بژ وکرمی محبوبیت زیادی بین مردم دارند چون که این رنگ ها باعث جذابیت بیشتر دکوراسیون شما می شوند اغلب مردم هم مبلمان خود را از بین این رنگ ها انتخاب می کنند. رنگ های خنثی به راحتی با اکثریت رنگ ها ترکیب می شوند و همین ویژگی خاص این طیف رنگ است که باعث محبوبیت این طیف رنگ شده است.

برای مثال به راحتی میتوانید رنگ طوسی را با اغلب رنگ ها ست کنید و دکوراسیونی دلنشین داشته باشید. این رنگ در مبلمان های راحتی خیلی کاربرد دارد و جذاب است اما رنگ هایی مثل بژ و کرمی اغلب در مبلمان های کلاسیک و مدرن استفاده می شود.

قهوه‌ای

یکی دیگر از رنگ هایی که بین خانواده های ایرانی برای مبلمان طرفدار دارد رنگ قهوه ای است. این رنگ به راحتی با اغلب رنگ ها ست می شوند به خاطر همین محبوبیت دارد. این رنگ در اکثریت مدل های مختلف مبلمان استقفاده می شود وجذابیت خاصی دارد.

رنگ سرمه‌ای

رنگی که امروزه در دکوراسیون پوشاک افراد خیلی مشاهده می کنیم و این رنگ در وسایل خانه خیلی جذاب و خاص است رنگ سرمه ای است. این رنگ رنگی با وقار است حظور آن در خانه خیلی خاص و جلوه کلاسیک دارد.

رنگ ‌های شاد در مبلمان

بعضی از رنگ ها برای استفاده در مبلمان کمی غیر عادی است  رنگ هایی مثل نارنجی، قرمز، صورتی و … اما امروزه اغلب مردم از این رنگ ها در مبلمان و دکوراسیونخود استفاده می کنند. اگر شما هم به دنبال تفاوت و جذابیت هستید پیشنهاد ما به شما این است که از رنگ های شاد استفاده کنید.

دسته بندی دکوراسیون داخلی منزل مطالب مبل
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت