کاغذ دیواری اتاق کودک

بازدید: 231 بازدید
کاغذ دیواری اتاق کودک

کاغذ دیواری اتاق کودک جزو تزییناتی است که می‌تواند تغییر خیلی زیادی در دکوراسیون اتاق کودک خود ایجاد کند. تاثیر کاغذ دیواری اتاق کودک به اندازه ای می‌تواند زیاد باشد که بعضی مواقع منجر به بزرگ‌تر نشان دادن در صورت انتخاب درست کاغذ دیواری و یا کوچک‌ نشان دادن محیط اتاق در صورت انتخاب نادرست می‌شود. انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک بیشتر کار خیلی دشوار و چالش‌ برانگیزی خواهد بود، چون کاغذ دیواری ‌ها تنوع خیلی زیادی دارند.

پس در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا با دانستن نکات اصلی برای انتخاب کاغذ دیواری، بهترین گزینه را برای اتاق کودک خود انتخاب کنید. اما اول باید دقت داشته باشید که کاغذ دیواری که می‌‌خواهید انتخاب کنید با دقت به نظر و علاقه فرزندتان هم باشد و در ضمن با تم کلی و دکوراسیون اتاق او هماهنگی داشته باشد.

آشنایی با ویژگی ها و نکات کلیدی و مهم کاغذ دیواری اتاق کودک

با نصب کاغذ دیواری های جذاب و با نمونه خاص قوه ی تخیل کودک خود را افزایش بدهید.در ادامه این مقاله ما نکات و مزایای اصلی و مهم انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک را خواهیم گفت.مدل های متنوع و متفاوت در کاغذ دیواری ها می تواند در انتخاب به شما کمک کند و نتیجه کار شما بهتر و مناسب تر خواهد بود.

گزینه های خیلی خوب و جذابی برای اتاق کودک شما وجود دارد اما بهترین انتخای برای شما می تواند کاغذ دیواری ها دارای رنگ های شاد و درای طرح های خاص و جذاب باشد .با این کار ها می توانید قدرت تخیل کودک خود را افزایش بدهید و کودک شما احساس بهتری نسبت به اتاق خود داشته باشند پس در انتخاب کاغذ دیواری کودک خود دقت کنید.

گزینه ی خوب دیگری هم وجود دارد آن هم کاغذ دیواری های سه بعدی است که دارای شخصیت کارتونی مورد علاقه کودک شما است و این می تواند بهترین انتخاب باشد.حتی می توانید کاغذ دیواری انتخاب کنید که روی آن تصویر شخصیتی باشد که الگوی خیلی مناسبی برای شخصیت کودک شما باشد.با انتخاب مناسب ترین و بهترین کاغذ دیواری ها برای اتاق کودک خود می توانید در رشد او و شکوفایی او در آینده کمک زیادی کنید.

کاغذ دیواری اتاق کودک مدل شخصیت های کارتونی

قابلیت شستشو کاغذ دیواری اتاق کودک

کاغذ دیواری اتاق کودک شما حتما باید دارای ویژگی های خاص و جذابی باشد.یکی از ویژگی ها و مزایای مهم کاغذ دیواری اتاق کودک شما می تواند قابلیت شست و شوی کاغذ دیواری اتاق و تمیز کردن راحت آن باشد.پس در موقع خرید به تنها ویژگی مهم که باید به آن دقت کنید قابلیت شست وشوی و تمیز کردن راحت کاغذ دیواری باشد.

پیش از خرید کاغذ دیواری صحبت کوتاهی در زمینه سوال های خود با فرشنده داشته باشید مثل اینکه سلیقه خودرا به او بگویید و قابلیت شست وشوی کاغذ دیواری را از او بپرسید تا شما را راهنمایی کند.اتاق کودک مکانی است که شاید دیوار های آن در طول روز دفعات زیادی کثیف شود چون که کودک دست های آغشته به خوراکی اش را به دیوار میمالد یا با مداد رنگی نقاشی روی دیوار می کشد پس باید حتما حواستان به قابلیت شست و شوی کاغذ دیواری باشد.

جزئیات ضد آلرژی بودن کاغذ دیواری اتاق کودک

در انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک باید دقت زیادی به خرج دهید چون که بدن کودک نازک و حساس است و امکان دارد با جنس کاغذ دیواری حساسیت نشان بدهد پس حتما حواستان را جمع کنید.کاغذ دیواری مناسب و عالی برای شما کاغذ دیواری خواهد بود که هیچ گونه حساسیت و آلرژی در بدن کودک شما ایجاد نکند.خوبی اکثر کاغذ دیواری ها این است که اغلب طراحان و ساندگان کاغذ دیواری ها به این مسئله دقت کرده اند این مسئله را مد نظر قرار داده اند.

پوشاندن عیوب دیوار با استفاده از کاغذ دیواری

اغلب کودکان شیطون و بازیگوش هستند و بشتر آن ها علاقه به نقاشیونوشتن متنی روی دیوار اتاق خود دارند و بعضی از آن ها دیوار اتاق خود را با اسباب بازی هایشان خراب کرده اند و لکه های پاک نشدنی به جا گزاشته اند شما با کاغذ دیواری ها می توانید این عیوب را به خوبی بپوشانید.شما با استفاده از کاغذ دیواری ها می توانید به اتاق کودک خود جلوه و زیبایی خاصی ببخشید و باعث دوست داشتنی تر شدن اتاق کودک خود بشوید.

فاقد بو بودن کاغذ دیواری

اگر در حال ساخت و یا تغییرات اتاق کودک خود هستید و عجله دارید که هرچه زودتر تمام شود انتخاب خوب برای شما کاغذ دیواری ها هستند چون که کاغذ دیواری ها سریع نصب خواهند شد.اگر خودتان یا کودکتان به بوی رنگ حساست دارید و از بوی رنگ خوشتان نمی آید بهتر است که از کاغذ دیواری استفاده کنید چون که کاغذ دیواری ها فاقد بو هستند و مثل رنگ ها مدت زیادی بوی نفت را در اتاق به جا نخواهند گزاشت.

فاقد بو بودن کاغذ دیواری

قابل ترمیم بودن کاغذ دیواری

اگراتاق کودک شما دارای کاغذ دیواری است و کودک شما بر اثر شیطنت زیاد ویا به صورت اتفاقی قسمتی از کاغذ دیواری پاره یا خراب شده باشد شما به راحتی می توانید همان قسمتی که خراب شده است را با صرف هزینه کمی از بازار تهیه و به راحتی نصب کنید.این یکی دیگر از ویژگی های خاص کاغذ دیواری است که در صورت خراب شدن یا پاره شدن قسمیت از کاغذ دیواری احتیاجی نباشد که بخواهید کل کاغذ دیواری ها را تعویض کنید.

اما برخی از کاغذ دیوار ها خاصیت ضد خش دارند و به راحتی پاره یا خراب نمی شوند مثل کاغذ دیواری pvc و یا کاغذ دیواری نانو این مدل کاغذ دیواری ها از روکش وینیل ساخته شده اند.پس این ویژگی هم برای اتاق کودک شما بسیار خوب وکاربردی است چون که خیلی کمتر کاغذ دیواری اتاق کودک شما آسیب میبیند یا خراب می شود.

استفاده از چند مدل متفاوت کاغذ دیواری

برای طراحی و دکوراسیون اتاق کودک اصلا نیازی نیست از نکات و قوانین اتاق خواب بزرگ تر ها استفاده کنید.شما می توانید در اتاق کودک خود از چند مدل متفاوت کاغذ دیواری استفاده کنید و با این حرکت جذابیت اتاق کودک خود را چند برابر کنید البته ناگفته نماند که که کاغذ دیواری ها باید باهمدیگر همخوانی داشته باشند.

مثلا می توانید برای قسمت بازی کودک خود از رنگ های شاد استفاده کنید با اینکار نشاط و سرزندگی کودک شما بیشتر خواهد شد و یا حتی می توانید برای سقف از کاغذ دیواری ماه و خورشید استفاده کنید یا برای قسمت مطالعه از رنگ های آرامبخش استفاده کنید.

نکات مهم و اصلی در موقع خرید کاغذ دیواری اتاق خواب کودک

آشنایی با طرح ها و مدل های مختلف کاغذ دیواری

کاغذ دیواری های متنوع و متفاوتی برای اتاق کودک در بازار وجود دارد مثلا کاغذ دیواری های گلدار،کاغذ دیواری حیوانات با مزه و شخصیت کارتونی و … این مدل کاغذ دیواری ها اغلب از رنگ های شاد ساخته شده اند و خیلی گوگولی و بامزه هستند.برای خرید کاغذ دیواری ها به جاهای متفاوتی می توانید سر بزنید فروشگاه های زیادی هستند که کاغذ دیواری های متنوعی دارند و یا حتی می توانید به صورت اینترنتی خریداری کنید .

نمونه های متفاوتی از کاغذ دیواری ها در بازار وجود دارند محبوب ترین مدل کاغذ دیواری ها مدل طرح برجسته و یا مدل حاشیه دارد است.کاغذ دیواری مدل حاشیه ای اغلب به صورت نوار های باریک به بازار عرضه می شوند شما می توانید این مدل کاغذ دیواری را از سقف تا پایین نصب کنید و یا کاغذ دیواری مدل طرح برجسته قابلیت شست و شو دارد.

طرح ها و مدل های مختلف کاغذ دیواری

ویژگی های خاص کاغذ دیواری

اگر قصد دارید فقط قسمتی از دیوار را بپوشانید و بقیه قسمت های دیوار چیزی نباشد کاغذ دیوار حاشیه ای مناسب این کار است چون این مدل کاغذ دیواری کل دیوار را نمی پوشاند.اگر قصد دارید از مدل حاشیه ای برای کاغذ دیواری اتاق استفاده کنید می توانید دیگر قسمت های خالی دیوار اتاق را با رنگ هماهنگ رنگ کنید.

در نظر گرفتن مدت زمان عوض کردن

اگر کاغذ دیواری انتخابی شما دارای کیفیت عالی ومناسب باشد و نصب اصولی و خوبی داشته باشد این کاغذ دیواری تا حداقل 15 سال دوام خواهد داشت.اما اگر توانایی مالی خوبی داردی بهتر است که هر چند سال یکبار کاغذ دیواری هارا تعویض کنید  چون این برای رشد بهتر کودک شما خوب است.در موقع خرید و انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک خود به عومل زیادی باید دقت کنید مثلا سن و طول مرحله رشد کودکتان یا دوام کاغذ دیواری مثلا اگر قصد دارید سال بعد کاغذ دیواری را تعویض کنید بهتر است که کاغذ دیواری مناسب همان سن کودکی خریداری کنید.

اصول و نکات انتخاب کاغذ دیواری

رنگ های به کار گرفته شده در کاغذ دیواری های اتاق کودک و حتی نکات ریز و ظریف کاغذ دیواری اتاق کودک می تواند باعث بزرگ تر به چشم اومدن اتاق کودک شما بشود.برای مناطق آرامبخش و آروم بهتر است از رنگ های سرد برای کاغذ دیواری انتخاب کنید.

در صورت انتخاب کاغذ های دیواری با طرح های شلوغ برای اتاق خواب کودک خوب است مبلمان را ساده انتخاب کنید.

خوب است در موقع خرید و انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق کودک خود از علاقه مندی های نسبت به شخصیت های کارتونی یا اسباب بازی هایش استفاده کنید.برخی از کاغذ دیواری های اتاق کودک می تواند نشان دهنده علاقه او نسبت به بعضی از چیز ها است.اگر اتاق کودک شما دکور شلوغ و زیادی دارد و حتی کاغذ دیواری انتخاب شما طرح شلوغی دارد بهتر است که مبلمان ساده تر انتخاب کنید.

در انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک خود حتما باید خلاقیت و سلیقه خوبی به خرج دهید چون که هرچه انتخاب شما بهتر باشد بیشتر روی روحیه کودک شما تاثرگذار است.اغلب کوکان عاشق رنگ های شاد و جیغ هستند اما استفاده زیاد از این مدل رنگ ها اصلا خوشایند نخواهد بود.ناگفته نماند کگه انتخاب رنگ کاغذ دیواری هم خیلی مهم است و حتما باید بین دکور شما و کاغذ دیواری هماهنگی باشد.

شما می توانید کار خلاقانه ای انجام بدهید مثلا رنگ های سرد و گرم را باهم ترکیب کنید یا مثلا می توانید از کاغذ دیواری های متفاوتی استفاده کنید و برای هر قسمت از اتاق کودک خود کاغذ دیواری مخصوص آن قسمت انتخاب کنید.

کاغذ دیواری سه بعدی مناسب اتاق خواب کودک

کاغذ دیواری سه بعدی مناسب اتاق خواب کودک است یا نه؟

درجواب این سوال باید بگوییم که کاغذ دیواری سه بعدی برای اتاق کودک بسیار مناسب و خوب است به کاغذ دیواری هایی که اشکال طراحی شده روی آن سه بعدی هستند کاغذ دیواری سه بعدی می گویند.روز به روز محبوبان کاغذ دیواری و خریداران کاغذ دیواری بیشتر و بیشتر خواهد.

این مدل کاغذ دیواری ها نماهای طبیعی تر و نزدیک تر به واقعیت را برای شما به نمایش خواهد گزاشت.این مدل کاغذ دیواری ها تصاویر جذاب و باورنکردنی را در اتاق شما به نمایش خواهد گزاشت و چشم هر بیننده ای را به خود جذب خواهند کرد.اغلب طراحان از همین مدل کاغذ دیواری استفاده می کنند چون با استفاده از این مدل کاغذ دیواری فضایی خاص تر و مدرن تر ساخته خواهد شد.محبوبان این مدل کاغذ دیواری زیاد است آن هم فقط و فقط به علت نصب آسان و قیمت مناسب این مدل کاغذ دیواری است.

نکات رنگ انتخابی برای کاغذ دیواری

در درجه اول برای انتخاب رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب کودکتان باید به سلیقه او اهمیت بدهید و از خودش هم نظر بپرسید.کاغذ دیواری انتخاب شما باید با روحیات و شخصیت کودکتان سازگاری داشت باشد.و حتما باید با دکوراسیون و المان های موجود در اتاق هماهنگی مناسبی داشته باشد.

ناگفته نماند که انتخاب کاغذ دیواری بستگی به جنسیت فرزند شما هم دارد چون که رنگ هایی پسر ها دوست دارند مورد علاقه دختر ها نیست.در ادامه رنگ های خاص و جذابی را برای دو جنسیت خواهیم گفت.رنگ ها به دسته بندی های متفاوتی تقسیم می شوند مثلا رنگ های خنثی و رنگ های غیر خنثی یا رنگ های سرد و گرم.

رنگ ‌های خنثی شامل رنگ ‌های زیر است:

  • خاکستری
  • سفید
  • مشکی
  • کرم

رنگ ‌های گرم نیز شامل رنگ ‌های زیر است:

  • قرمز
  • نارنجی
  • سرخابی

رنگ‌ های سرد شامل رنگ ‌های زیر است:

  • آبی
  • سبز
  • بنفش

رنگ مورد علاقه دختر ها اغلب رنگ های ملایم و آروم است چون روحیه لطیف تر ومهربون تری نسبت به پسر ها دارند.در ابتدای مقاله هم گفتیم که می توانید از ترکیب چند رنگ استفاده کنید و جذابیت اتاق کودک خود را چند برابر کنید.اما پسر ها اغلب از رنگ های تند و تیره خوششان می آید و علاقه دارند.

رنگ های خنثی و سرد و گرم برای کاغذ دیواری اتاق کودک

دسته بندی دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون داخلی منزل
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت