راهنمای انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب

بازدید: 311 بازدید
کاغذ دیواری اتاق خواب

رنگ دیوار و کاغذ دیواری در دکوراسیون اتاق خواب تأثیر خیلی زیادی دارد. بعضی افراد دیوار های اتاق‌ خود را رنگ می‌زنند. رنگ‌ ها نسبت به گرم و سرد بودن، تیرگی و روشنی؛ قابل دسته بندی از هم هستند. اشخاص مدرن ‌تر و افرادی که دکوراسیون اتاق خواب‌ خود جدید تر است، انتخاب‌ آنها کاغذ دیواری خواهد بود.

چون هم طرح ‌های متفاوت و زیبایی دارند و هم طرح‌ های تک رنگی دارند و به آسانی می‌توانند نقش رنگ دیوار را اجرا کنند. کاغذ دیواری هم رنگ ‌های سرد و گرم، تیره و روشن دارد که یا به طور طرح ساده و تک رنگ یا ترکیبی از طرح منظره و گل هستند. در این مقاله به اصول اصلی انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب و مدل‌ های مختلف کاغذ دیواری مناسب پرداخته‌ایم. با دکورانیک در ادامه همراه باشید.

کاغذ دیواری اتاق خواب یکی از انتخابات هر شخص برای زیبایی اتاق خودش می‌ باشد. مدل های مختلف کاغذدیواری و در ضمن طرح‌های متفاوت آن اشخاص زیادی را به خود جذب کرده است. محبوب ترین کاغذ های دیواری، کاغذ های دیواری اتاق خواب است. شما می‌توانید هم برای یک دیوار های اتاق خواب و هم برای همه ی دیوار‌ های اتاق، کاغذ دیواری استفاده کنید.

اصول انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب

مدل های کاغذ دیواری در چند نمونه طرح در بازار عرضه می‌شوند. نمونه ‌ای از این طرح‌ ها ساده و تک رنگ با طرح ‌های هندسی می‌ باشد؛ نمونه دیگر کاغذ دیواری‌ها مدل منظره و گل هستند که خود این مدل ها نیز در دو مدل تک طرح بزرگ یا طرح‌های کوچک تکرارشونده وجود دارند.

شما می‌توانید طبق چیدمان اتاق خوابتان، کاغذ دیواری مناسب‌ اتاق خود را انتخاب کنید. در دکوراسیون اتاق خواب چیزی که بیشتر از همه به چشم می آید تخت خواب و روتختی می‌باشد. اگر طرح روتختی شما گلدار و طرح شلوغی دارد، کاغذ دیواری ساده با طرح‌ های ساده خوب خواهد بود، و برعکس اگر طرح روتختی تخت شما ساده است طرح ‌های گلدار و منظره، زیبایی و جذابیت خیلی زیادی به اتاق‌ شما خواهد داد.

در ضمن در انتخاب رنگ کاغذ دیواری، رنگ تخت ‌خواب و رو تختی را هم در نظر داشته باشید. رنگ کاغذ دیواری یا باید هم رنگ روتختی یا طیفی از آن باشد و یا با رنگ روتختی همخوانی داشته باشد. شما نمی‌توانید دو رنگ متفاوت را در یک دکوراسیون استفاده کنید و انتظار دکوری زیبا و جذاب داشته باشید.

در انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق‌ های کوچک، می‌توانید مدل ‌هایی که به دیوار عمق می‌دهند انتخاب کنید؛ مثل مربع‌ های تو در تو یا عکس‌ های پرسپکتیو و سه بعدی. حتی رنگ ‌های انتخابی برای اتاق‌ های کوچک خوبتر است رنگ‌ های روشن باشد تا دید بیشتری به بیننده ارایه کند. ولی در اتاق خواب‌ های بزرگ، دستتان بازتر است. شما می‌توانید به آسانی و با حق انتخاب بیشتر طرح و رنگ کاغذ دیواری مورد نظرتان را نسبت به دکوراسیون اتاق انتخاب کرده و مانعی نداشته باشید.

کاغذ دیواری اتاق خواب

ایده های استفاده از کاغذ دیواری در اتاق خواب

انتخاب رنگ مناسب کاغذ دیواری

اولین گامی که در موقع انتخاب کاغذ دیواری باید به آن دقت داشته باشید، انتخاب رنگ خوب می باشد. رنگ کاغذ دیواری باید جوری باشد که با رنگ بقیه وسایل مورد استفاده در اتاق خواب هماهنگی داشته باشد.

برای نمونه اگر دوست دارید از  کاغذ دیواری خاکستری رنگ استفاده کنید ، باید دقت داشته باشید که رنگ تخت خواب، کوسن، پتو، پرده و بقیه لوازم با این رنگ هماهنگی داشته باشد.

این حرکت نه تنها باعث هرچه زیباتر شدن اتاق خواب می شود حتی در ایجاد انسجام و عمق بخشی به محیط مورد نظر هم کمک می کند. هم چنین دقت به اندازه اتاق خواب نیز می تواند در انتخاب رنگ مناسب کاغذ دیواری به شما کمک کند.

برای نمونه بهتر است در طراحی اتاق خواب کوچک از رنگ های روشن بیش تر استفاده نمایید. حتی بد نیست بدانید که هرچه اندازه اتاق بزرگ تر باشد، استفاده از کاغذ دیواری که در طراحی آن از الگو های بزرگ استفاده می شود، نتیجه عالی به دنبال دارد.برعکس بهتر است در موقع طراحی اتاق خواب کوچک از کاغذ دیواری که از الگو های کوچک در آن ها استفاده می شود، استفاده کنید.

طراحی یک دیوار غالب با استفاده از کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری در جهت طراحی یک دیوار غالب ایده خیلی خوبی می باشد. منظور از طراحی دیوار غالب، طراحی دیواری است که در دید اول باعث جلب توجه اشخاص شود؛ به همین دلیل استفاده از کاغذ دیواری با رنگ و طرح غالب می تواند در اجرای این ایده به شما کمک بسیاری کند.

به این منظور انتخاب دیواری که تمایل به اجرای طراحی غالب برای آن دارید، اولین نکته ای است که باید به آن توجه داشته باشید. چرا که این دیوار می تواند به نقطه کانونی در اتاق خواب نیز تبدیل شود.

در بیش تر موقع ها در طراحی دیوار اتاق خواب، دیواری که در پشت تخت خواب وجود دارد به این علت مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت علاقه می توانید دیواری که در بدو ورود به اتاق خواب در دید افراد قرار دارد هم انتخاب نمایید.

زیباسازی دیوار پشت تخت خواب با کاغذ دیواری

خرید یک تخت خواب امکان دارد هزینه سنگینی در برداشته باشد. از آن جایی که خرید تخت خوابی که از پشتی بلندی برخوردار است امروزه خیلی مورد استقبال قرارگرفته است، می توانید با استفاده از یک کاغذ دیواری نمایی شیه به دیوار پشت تخت خواب ببخشید.

همچنین ببینید محصولات تخت خواب و خرید تخت خواب دو نفره

بدون شک استفاده از کاغذ دیواری برای این مکان خیلی مناسب تر و بهتر می باشد. دقت داشته باشید که عرض کاغذ دیواری باید بزرگ تر از عرض تخت خواب باشد.اگر علاقه دارید بعضی مواقع نسبت به تعویض کاغذ دیواری اقدام نمایید، می توانید از مدل هایی از آن ها که قابل تعویض می باشند، استفاده کنید.

دیوار پشت تخت خواب با کاغذ دیواری

القای بافت به فضای اتاق خواب با استفاده از کاغذ دیواری

کاغذ دیواری می تواند به عنوان وسایلی که باعث القای بافت به محیط اتاق می شود، مورد استفاده قرار گیرد. امروزه با دقت به گستردگی مدل های مختلف کاغذ دیواری، طرحی از آن ها که دارای بافت می باشند، می توانند نمای خیلی خوبی در اتاق خواب ایجاد نمایند.

استفاده از کاغذ دیواری با این شرایط می تواند در ایجاد جذابیت دیداری هم به شما کمک کند. بودن یا نبودن بافت در کاغذ دیواری به متریالی که برای ساخت آن استفاده می شود، بستگی دارد.

پیشنهاد ما استفاده از کاغذ دیواری که در تشکیل آن از متریال طبیعی استفاده شده است، می باشد.استفاده کاغذ دیواری که در آن از طرح چوب و سنگ استفاده شده است هم می تواند گزینه ای خوبی باشد.

استفاده از چند رنگ و طرح

هیچ ضروریتی در این که شما فقط باید از یک مدل کاغذ دیواری استفاده کنید وجود ندارد. ترکیب مدل های متفاوت با هم کار سختی نیست، شما می توانید از چند مدل و رنگ به صورت همزمان در اتاق خواب استفاده نمائید.

استفاده از کاغذ دیواری طرح برجسته

شما می توانید برای ساخت کنتراست از کاغذ دیواری های مدل برجسته استفاده کنید یا رنگ و طرح این عنصر دکوراتیو را در تفاوت با مبلمان انتخاب نمائید. در ضمن استفاده از کاغذ دیواری های تیره و روشن در کنار هم نیز تفاوتی زیبا در فضا ایجاد می کنند.

استفاده از کاغذ دیواری های بافت دار

استفاده از این کاغذ دیواری ها راه خوب دیگری برای ایجاد زیبایی در اتاق خواب به حساب می آید. امروزه کاغذ دیواری های جذابی با طرح و بافت مختلف در بازار پیدا می شوند که دارای زیبایی بی نظیری هستند.

استفاده از کاغذ دیواری های راه راه

کاغذ دیواری های راه راه چهره ای متفاوت در اتاق خواب ایجاد می کنند. تقریبا از این مدل کاغذ دیواری ها برای پوشش بخش تحتانی دیوار استفاده می کنند. کاغذ دیواری های راه راه چهره ای مدرن به اتاق می بخشند و طرح آن ها یا به صورت عمودی و یا به صورت افقی در بازار یافت می شوند.کاغذ دیواری با مدل راه راه عمودی سقف دیوار را بلندتر نشان می دهد و کاغذ دیواری با مدل افقی دیوار را عریض تر می کند.

استفاده از کاغذ دیواری طرح کاشی

برای زیاد تر کردن جذابیت و زیبایی به محیط اتاق خواب می توان از کاغذ دیواری های کاشی شکل و یا مربعی برای پوشش دیوار استفاده نمود. با در نظر گرفتن سلیقه خود طرح مورد نظر را انتخاب کنید و به روی دیوار نصب کنید.

استفاده از کاغذ دیواری حاشیه دار

کاغذ دیواری های حاشیه دار خیلی زیبا و جذاب بوده و قابل استفاده در اتاق خواب های کودکان و بزرگسالان می باشند. با استفاده از این مدل کاغذ دیواری ها بدون صرف هزینه و تلف کردن وقت می توان دکوراسیون اتاق را با دیوارها ترکیب خیلی داد.

استفاده از کاغذ دیواری گل دار

انتخاب یک کاغذ دیواری گل دار باعث ایجاد نمایی جذاب می شود. این مدل کاغذ دیواری اکثر برای اتاق خواب های دخترانه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اگر از این کاغذ دیواری برای پوشش همه دیوارها استفاده شود، محیطی شلوغ درست می کند.

خوب است از آن تنها برای پوشش دیوار اصلی و در کنار آن از کاغذ دیواری های ساده و حتی رنگ برای بقیه دیوارها استفاده کنید. اگر این مدل کاغذ دیواری برای اتاق خود انتخاب می کنید استفاده از کوسن ها را اصلا فراموش نکنید.

دقت داشته باشید لوازم استفاده شده در اتاق با رنگ کاغذ دیواری ها ست باشد. انتخاب یک کاغذ دیواری با گل هایی به رنگ بنفش به عنوان رنگ اصلی از دسته رنگ های محبوب و زیبا می باشد.در کنار این کاغذ دیواری استفاده از یک تخت سفید رنگ به همراه میزهای پاتختی به رنگ مشکی و یک آباژور ترکیبی خیلی زیبا ایجاد می کند.

کاغذ دیواری

نکات اصلی در هنگام انتخاب کاغذ دیواری

۱- دقت به نوراتاق:

از دست نکات اصلی و اولیه در انتخاب کاغذ دیواری در نظر گرفتن این نکته است اتاقی که کاغذ دیواری را روی آن اجرا می‌کنید در طول روز چه اندازه نور طبیعی از بیرون دریافت می‌کند. طبیعتا نور طبیعی دریافتی از پنجره‌ها و بالکن نور خیلی زیادی است یا یک نور از پنجره جنوبی است در انتخاب مدل و رنگ کاغذ دیواری مناسب بسیار موثر است. اگر اتاق شما در طول روز نور طبیعی بسیاری دریافت می‌کند بهترین این است که با روشن شدن رنگ کاغذ دیواری و انتخاب کاغذ دیواری روشن به روشن‌تر شدن اتاق کمک خیلی زیادی کنیم تا یک محیط دلنشین و روح انگیزی را درست نماییم در ضمن باید دقت کنیم که از کاغذ دیواری‌ های مات به جای کاغذ های چاپی پر زرق و برق و با سطح بازتابنده استفاده نماییم تا فضای جذاب ایجاد شود.

۲- دقت به پالت رنگی و الگوی مناسب:

یکی از روش ‌های انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای اتاق خواب در نظر گرفتن یک تک رنگ خوب برای کل پروژه پالت رنگی کاغذ دیواری است به عنوان نمونه شما باید از یک تک رنگ یا طیف رنگی هم راستا با همدیگر استفاده کنید که فقط متشکل از دو رنگ نزدیک به هم باشند. برای طراحی کل محیط اتاق خواب همه چیز از کاغذ دیواری گرفته تا رنگ کفپوش اتاق خواب، رنگ پتو و تختخواب و بالش‌ها باید چهره ای دلنشین ایجاد کنند و رنگ ‌های نزدیک به هم داشته باشند.

برای داشتن محیطی آرام و دلنشین در اتاق خواب خوب ترین راه این است که اول کاغذ دیواری مورد نظر خود را انتخاب کنید و بعد بقیه اجزای اتاق خواب را در اطراف آن طراحی کنید. در انتخاب یک کاغذ دیواری خوب برای اتاق خواب به یاد داشته باشید که ابعاد الگوی طرح کاغذ دیواری هم خیلی مهم است که اتاق‌های بزرگتر با اندازه کاغذ دیواری بزرگتری پوشش داده می‌شوند و دارایشکل های هندسی و طراحی در اندازه بزرگتری هستند و به همین علت هرچه اتاق خواب کوچک‌تر باشد نیاز به کاغذدیواری در مدل ‌ها و اندازه کوچکتری خواهد داشت.

۳- دقت به دیوار منعکس کننده محیط:

یکی از دیوارها در اتاق خواب هرزمان بیشتر به چشم می آید و در واقع منعکس‌کننده همه محیط اتاق خواب است و از آنجایی که کاغذ دیواری نماینده‌ای از همه محیط داخلی در اتاق خواب است یک روش طبیعی برای انعکاس محیط داخلی اتاق خواب انتخاب کاغذ دیواری خوب برای دیوار است.

ساخت یک دیوار تشدید کننده محیط داخلی یا انعکاس دهنده محیط اتاق خواب که چشم را بنوازد و باعث آرامش باشد خیلی مهم است. دیوار منعکس کننده می‌تواند همان دیوار پشتی تخت خواب شما باشد و یا دیواری که در ورود به اتاق روبه روی چشمانتان قرارمی‌گیرد.

برای منعطف نمودن چشم‌ها به یک نقطه مهم از فضای اتاق خواب انتخاب مکان و زدن کاغذ دیواری خیلی مهم است، حالت ایده آل برای زدن کاغذ دیواری در اتاق خواب و ایجاد یک دیوار منعکس‌کننده انتخاب نقطه اصلی اتاق خواب یعنی دیوار پشتی تختخواب و قسمتی است که بیشترین نظر و دقت بیننده را به خود جلب می‌کند.

در این صورت کاغذ دیواری انتخابی را اندازه بزنید تا کمی از عرض تختخواب شما بزرگتر باشد. یک قانون اصلی وجود دارد که حاشیه ۲ تا ۳ اینچی را در هر دو سمت تخت خواب خالی بگذارید و بعد کاغذ دیواری را به روی دیوار نصب کنید.

۴- اضافه کردن بافت به کاغذ دیواری

یکی از نکات مهم در طراحی کاغذ دیواری عالی برای اتاق خواب اضافه کردن طرح‌ ها و سبک ‌هایی از انواع بافت‌ها در نقشه کاغذ دیواری است، برای بخشیدن یک دید بصری جذاب‌تر در محیط داخلی اتاق خواب‌ها خیلی بهتر است که از الگوهای کاغذ دیواری ساده‌تری استفاده کنید که اشکال هندسی نامتقارن و شلوغی خیلی کمی دارد. خوب ترین گزینه انتخاب کاغذ دیواری ساده‌ای است که فقط یک بافت رو به پایین یا چپ و راستی دارد. چاپ‌های طبیعی مثل طرح چاپ، بافت چوب و سنگ امروزه یکی از محبوب ترین بافت‌ها مناسب کاغذ دیواری اتاق خواب بوده که در آخر چهره ای مدرن و ظریف در اتاق خواب ایجاد می‌کند.

۵- دقت به ارتفاع سقف اتاق خواب:

موقعی که برای اولین دفعه به فضای اتاق خواب‌تان دقت می‌کنید و به این فکر می‌کنید که چه مدل کاغذ دیواری را به دیوار اتاق خود نصب کنید ارتفاع سقف نکته خیلی مهمی است که اکثریت توسط بیشتر شما نادیده گرفته می‌شود و فقط یک نقاش و طراح داخلی به خوبی تاثیر اصلی آن را درک می‌کند. ارتفاع سقف شما باید موقع انتخاب کاغذ دیواری در نظر گرفته شود سقف‌های کوتاه محیطی را ایجاد می‌کنند که تاریک‌تر و کوچکتر به چشم می‌رسد. در این حالت بهتر است به دنبال ترکیب رنگ و الگوهایی باشید که به محیط وسعت بیشتری بدهند و آنقدرها هم شلوغ باشد که پس از گذر زمان خسته کننده به نظر برسد ایده عالی دیگر برای به حداکثر رساندن محیط داخلی اتاق خواب استفاده از تصاویر با الگوهای درختان بلند و بقیه عناصر تزیینی است که در کاغذ دیواری به سمت بالا امتداد دارند و چشم را به سمت سقف می‌کشاند تا به ایجاد محیط بیشتر کمک کنند.

۶- دقت به رنگ کاغذ دیواری:

در محیط های اتاق‌های خواب که اکثریت اندازه کوچکتری به نسبت بقیه اتاق‌ها در یک آپارتمان مسکونی دارند استفاده از رنگ مناسبی یکی دیگر از نکات مهم و اصلی است که برای ایجاد محیطی دلنشین تر باید مورد دقت قرار بگیرد. رنگ‌های روشن‌تر خوب تر از رنگ‌های تیره در این مورد فضاها به کار می‌روند با این حال انتخاب یک الگوی پس زمینه تیره و عناصر با رنگ‌های شاد و زنده در پیش زمینه کار ترکیب بسیار عالی است و یک روش خوبی برای بزرگتر کردن محیط داخلی اتاق خواب است، این به این علت است که چشم به سمت رنگ‌های روشن و زنده پیش زمینه سطح کشیده می‌شود در صورتی که رنگ‌های تیره در پس زمینه عقب‌تر رفته و توهمی از عمق کار ایجاد می‌کند که باعث می‌شود محیط شما بزرگتر به چشم بیاید.

کاغذ دیواری اتاق خواب

مواد استفاده شده در کاغذ دیواری اتاق خواب

۱- کاغذ دیواری بدون پوشش پلیمری

در تولید این مواد از پایه مهمی به نام فنیزلین استفاده می‌شود که از ویژگی های خوب آن می‌توان بدون پوشش پلیمری بودن آن و مخصوصا خصوصیات زیر اشاره کرد:

۱- توانایی گردش هوای بالا

۲- عدم تورم کاغذ دیواری بدون پوشش پلیمری در موقع چسب زدن و هنگام کار روی دیوار و فیکس شدن سریع و ساده روی دیوار

۳- امکان نصب کاغذ دیواری غیر بافته (بدون پوشش پلیمری) در اتاق خواب و روی سطح ناصاف و غیر هموار و پوشاندن عیب ‌های موجود بر روی دیوار اتاق خواب

۴- سازگاری عالی با محیط زیست

۵- مقاومت بالا در مقابله با آسیب

معایب کاغذ دیواری بدون پوشش پلیمری

این کاغذ دیواری معایب بسیاری ندارد اما می‌شود از جمله معایب دیده شده در آن به عدم تمیزی در هنگام آلودگی با یک پارچه را نام برد علاوه براین، این ترکیب در مقابله با نور خورشید محکم نیست و ظاهر خود را در صورت قرارگیری در معرض  نورمستقیم خورشید از دست خواهد داد.

۲- کاغذ دیواری از جنس وینیل

کاغذ دیواری ساخته شده از مواد مصنوعی پلی وینیل کلرید بر اساس منسوجات و کاغذ است و به علت وجود پلاستیک در لایه بیرونی تولید کنندگان این کاغذ دیواری می‌توانند مدل های مختلفی از کاغذ دیواری‌ها را با این مواد به دست آورند از دسته این کاغذ دیواری‌ها می‌توان به کاغذ دیواری‌های مات براق و برجسته و کاملاً صاف هم نام برد.

مزایای استفاده از کاغذ دیواری وینیل در اتاق خواب

۱- داشتن ظاهر زیبا

۲- قدرت جذب بالا

۳- عمر زیاد بالای ۱۵ تا ۲۰ سال  (کاغذ دیواری از جنس وینیل کیفیت خیلی زیادی دارد مدل‌های این مدل کاغذ دیواری برای نقاشی روی دیوار موجود است)

۴- سهولت مراقبت و امکان تمیز کردن گرد و غبار با یک پارچه نمناک

۵- عایق صدای بالا

۳- کاغذ دیواری الیافی یا پارچه‌ای

خوب ترین گزینه کاغذ دیواری برای اتاق خواب استفاده از کاغذ دیواری پارچه‌ای یا الیافی است چون رطوبت یا آلودگی زیادی را به خود نمی‌گیرد و ظاهری خیلی لوکس و زیبا دارد. این مدل کاغذ دیواری پارچه‌های دولایه بوده که از داخل از کاغذ لیزین با چگالی زیادی ساخته شده و لایه بیرونی آن از نخ یا پارچه است. نوع پارچه آن کیفیت متفاوتی دارد و هزینه این مدل کاغذ دیواری بسته به جنس آن مختلف است از جمله:

  • ابریشم
  • کتان
  • پنبه
  •  مخمل
  •  نمد و …

مزایای استفاده از کاغذ دیواری الیافی یا پارچه ای در اتاق خواب

۱- متوجه اتصالات در کاغذ دیواری به روی دیوار نخواهید شد.

۲- به پوشاندن عیب های کوچک کمک می‌کند و بی نظمی‌ها و ترک‌ها را می‌پوشاند.

۳- سازگاری زیادی با محیط زیست دارد.

۴- عایق خوب حرارت و صدا است.

کاغذ دیواری دو لایه کاغذی

دسته بندی دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون داخلی منزل
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت