مدل های جدید کابینت آشپزخانه کوچک

بازدید: 585 بازدید
کابینت برای آشپزخانه کوچک

امروزه با طراحی خانه های کوچک و ساخت خانه های کوچک فضای آشپزخانه و سرویس بهداشتی کوچک تر از همیشه شده است و مطمئن هستم که هر کدام از شما تا به حال مشکل کمبود فضای خانه را تجربه کرده اید. دکوراسیون آشپزخانه و طراحی اصولی و درست آن یکی از مهم ترین قسمت های خانه است و حتی به عنوان قلب خانه هم معروف شده است.

باید در انتخاب کابینت برای آشپزخانه خیلی زیاد دقت کنید چون که فضا بسیار مهم است در آشپزخانه و طبق محیطی که دارید باید کابینت انتخاب کنید تا دکوراسیونی جذاب تر و بهتر از همیشه داشته باشید.

طرح ها و مدل های جدید کابینت آشپزخانه کوچک

اغلب خانه ها کوچک جذابیت بیشتر و فضایی صمیمانه تر دارند و بیشتر از خانه های بزرگ به دل می نشینند اما همه قسمت های خانه کوچک جذابیت ندارند وخوب نیستند مخصوصا آشپزخانه ها. چرا می گوییم آشپزخانه خانه های کوچک خوب نیستند؟ چون که وقتی که آشپزخانه فضایی کم داشته باشد طراحی کابینت برای سازندگان کابینت سخت است و باعث کمبود محیط برای رفت و آمد می شود اگر شما هم در خانه خود با چنین مشکلی مواجه شده اید بهتر است که این مقاله را تا آخر مطالعه کنید نکات خوبی برای طراحی کابینت خانه های کوچک خواهیم گفت.

وقتی که بحث طرتاحی کابینت آشپزخانه می شود باید به لوازم های آشپزخانه دقت کنید مثلا به جای قرارگیری یخچال و ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی و … باید دقت کنید و طبق آن ها کابینت طراحی کنید. اما فقط به این وسایل نباید دقت کنید به یک سری چیز های دیگری هم باید دقت کنید مثلا جا برای قرارگیری وسایل کوچک و لوازم برقی. پس حواستان باشد که هر مدل کابینتی برای آشپزخخانه نباید استفاده کنید و به نکاتی باید دقت کنید و ایده های زیادی برای انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه وجود دارد.

راهکارهای آشپزخانه کوچک

شما باید بتوانید از آشپزخانه کوچک خود به درست ترین شکل ممکن استفاده کنید و محیط آشپزخانه کوچک خود را به محیطی بزرگ تبدیل کنید طراحی مناسب و اصولی آشپزخانه مهم است چون که هر چه آشپزخانه شما فضای بهتری داشته باشد برای پخت وپز خیلی راحت تر خواهید بود. طراحی آشپزخانه اصول خاص خودش را دارد و باید دقت کنید که همه مراحل را به صورت درست رعایت کنید و از افراد خانه هم نظر بپرسید و دقت کنید که اشخاص منزل روزانه به چه صورت از آشپزخانه استفاده می کنند.

استفاده از کابینت سفارشی

نمونه ای کابینت هایی در بازار وجود دارد به اسم کابینت های سفارشی این مدل کابیت ها طبق سلیقه شما به سازنده سفارش داده می شود. این مدل کابینت ها طبق ابعاد آشپزخانه شما ساخته می شوند و نصب می شوند. اما امروزه کابینت های آماده بیشتر به فروش می رسند در صورتی که اینکار اشتباه است و بهتر است طبق آشپزخانه خود کابینت سفارش بدهید.

کابینت سفارشی آشپزخانه کوچک

کابینت پیش ساخته

یک سری کابینت هایی در بازار وجود دارند به اسم کابینت های از پیش ساخته شده این مدل کابینت ها در یک سبک و یک مدل طراحی و ساخته می شوند. این مدل کابینت ها را شما فقط خریداری می کنید و نصاب برای شما نصب می کنند. اما شما می توانید اگر کابینتی که خریداری کرده اید برای محیط شما کم است طبق آشپزخانه خود سفارش دهید و تغییر در کابینت ها ایجاد کنید به این مدل کابینت ها کابینت های نیمه سفارشی می گویند. شما به یک طراحی اصولی و طبق ابعاد آشپزخانه خود آشپزخانه ای عالی داشته باشید حتی اگر آشپزخانه خانه شما محیط کمی دارد.

چگونه از محیط کوچک آشپزخانه استفاده درست و اصولی کنیم؟

وقتی که خانه شما آشپزخانه ای کوچک با ابعاد کمی دارد باید دو کار خیلی مهمی را انجام بدهید این دو کار مهم:

  1. استفاده مناسب و درست از فضای آشپزخانه
  2. استفاده از نور پردازی و رنگ مناسب در کابینت ‌های پیش ساخته و سفارشی

در ادامه این دو مورد به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

استفاده مناسب از فضای آشپزخانه

طراحی آشپزخانه اصولی به صورتی است که شما از کم ترین فضا به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. در ادامه این قسمت چند نمونه اکسسوری و طراحی مناسب برای شما خواهیم گفت که با استفاده از این ها می توانید دکوراسیونی کامل تر داشته باشید.

شما می توانید کابینت های خود را تا سقف طراحی کنید و یا از کابینت هایی باریک استفاده کنید در صورتی که دسترسی خیلی بهتری و کاملی به همه قسمت ها داشته باشید. یک نمونه اکسسوری در بازار وجود دارد که به صورت ریلی و تاشو هستند ایند اکسسوری برای کابینت ها استفاده می شوند یکی از نکات بسیار خوب این مدل اکسسوری این است در موقع نیاز باز و بسته می شود.

شما می توانید آشپزخانه خود را بدون در و اپن طراحی کنید با اینکار از طراحی شیوه خاصی استفاده می کنید و آشپزخانه ای خاص خواهید داشت حتی اگر ابعاد آشپزخانه شما کم باشد این مدل آشپزخانه از سالن جدا نخواهد شد و کابینت ها گوشه ای از سالن قرار خواهند گرفت با این کار دیگر نگران ابعاد اشپزخانه کوچک بودن آشپزخانه نخواهید بود.

استفاده از نورپردازی و رنگ درست در کابینت‌ های پیش ساخته و سفارشی

شما می توانید آشپزخانه کوچیک خانه خود را با استفاده از نورپردازی بزرگ تر از چیزی هست که نشان دهید. این حرکت روی حس افرادی که وارد آشپزخانه می شوند تاثیر گذار است با اینکار می توانید محیط را به صورتی طراحی کنید که به هیچ عنوان حس نکنید محیط آشپزخانه کوچیک است و در محیطی کوچک قرار گرفته اید.

کابینت سفارشی آشپزخانه کوچک

کابینت در ترکیب با شلف

اغلب مردم استفاده از شلف و قفسه ها را دوست ندارند و ترجیح میدهند که این کار را انجام ندهند اما در بعضی از مواقع بهتر است که انعطاف نشان ندهیم. در آشپزخانه هایی که فضایی بسیار کمی وجود دارد استفاده از شلف ها بهتر گزینه است و شما می توانید از شلف های برای ظروف دکوری خود استفاده کنید.

حتی می توانید روی شلف ها وسایلی که هر روز از آن ها استفاده می کنید قرار دهید و با این حرکت کمتر سراغ کابینت های خود خواهید رفت و می توانید از تعداد کمتری کابینت در آشپزخانه استفاده کنید.

آشپزخانه ‌

شما می توانید از کابینت های بهم چسبیده استفاده کنید یا کابینت هارا به صورتی طراحی کنید که ردیف آخری به سقف بچسبد این دو مدل کابینت برای آشپزخانه های کوچک خیلی خوب است. کابینت هایی که تا سقف طراحی می شوند بهترین انتخاب برای آشپزخانه های کوچک است چون می توانید از ردیف آخری کابینت وسایلی که کمتر از آن ها استفاده می کنید را قرار بدهید.

با استفاده از کابینت مناسب آشپزخانه کوچک خود می توانید محیطی دلنشین تر از قبل طراحی کنید.ناگفته نماند که شما می توانید از یک کمد باریک و بلند در آشپزخانه کوچک خود هم استفاده کنید و با این حرکت فضای آشپزخانه خود را دلباز تر از قبل کنید. اگر آشپزخانه ای خیلی کوچک دارید این ایده مناسب شما است و بهترین گزینه می تواند برای آشپزخانه شما باشد.

سبک کابینت آشپزخانه کوچک به صورت مینیمال

مدل های مینیمال برای آشپزخانه های کوچک یکی دیگر از ایده های جدید طراحی کابینت برای آشپزخانه کوچک است. مدل های مینیمال به چه صورت است؟ این مدل کابینت ها طراحی ساده ای دارد و اصلا از سبک های شلوغ در این مدل کابینت ها استفاده نمی شود حتی دستگیره هم ندارند. حتی اغلب طراحان کابینت های مینیمال معتقدند که بهتر است در این مدل کابینت ها از رنگ های روشن و خنثی استفاده کنید. اما اگر آشپزخانه شما نورپردازی مناسبی دارد می توانید از رنگ های گرم و تیره هم استفاده کنید.

سبک کابینت با کشوها و کمد های زیاد

استفاده از کشو ها و کمد های زیاد اصلا برای دکوراسیون آشپزخانه جذاب نیست و چهره خوبی به آشپزخانه شما نمی دهد. اگر کابینت های خود را طبق اصول و ابعاد آشپزخانه خانه خود طراحی کنید دیگر نگران جایگذاری لوازم خود نباشید چون که جا برای همه وسایل وجود خواهد داشت.

مدل کابینت هایگلاس سفارشی آشپزخانه کوچک

کدام مدل کابینت برای آشپزخانه کوچک شما مناسب است آیا کابینت رنگ روشن مناسب است!؟ بله کابینت رنگ روشن برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب و خوب است مخصوصا که نورپردازی خوبی هم در آشپزخانه وجود داشته باشد با این کار آشپزخانه شما بزرگ تر از قبل به چشم می رسد.

شما با استفاده از محیط های خالی آشپزخانه می توانید آشپزخانه خود بزرگ تر از قبل به چشم برسانید و دیگرآشپزخانه شما به هم ریخته و شلوغ نباشد. کابینت هایگلاس ظاهری براق دارند و نور را به خوبی منعکس می کنند اینکار باعث می شود نور بیشتری در آشپزخانه شما وجود داشته باشد و محیط را بزرگ تر از قبل نشان دهد.

اگر به دنبال آشپزخانه ای جذاب و جادار و شیک هستید باید همه از محیط های آشپزخانه استفاده درست و اصولی داشته باشید. شما می توانید کابینت های خود را تا سقف طراحی کنید و یا از سه ردیف کابینت استفاده کند با این حرکت دیگر کمبود جا نخواهید داشت. حتی می توانید از اپن هایی که صندلی دارند استفاده کنید با این حرکت دیگر نیاز به میز غذاخوری نخواهید داشت.

مدل کابینت هایگلاس

سبک کابینت هایگلاس پیش ساخته آشپزخانه کوچک

اولید مدل کابینت هایگلاس به رنگ سفید طراحی و ساخته شد و به بازار عرضه شد. در ابتدای مقاله هم گفتیم که روشن بودن کابینت باعث می شود محیط بزرگ تر از قبل به چشم بیاید. قیمت این دمل کابینت نسبت به بقیه کابینت ها کمتر است و برای اغلب محیط های آشپزخانه مناسب و خوب است.

این مدل کابینت فروش زیادی دارد و محبوبان خودش را دارد اما خوب است که بدانید این مدل کابینت ها نسبت به دیگر کابینت ها به صرفه تر است و جذابیت خوبی به آشپزخانه شما می دهد.

شما میتوانید آشپزخانهخانه خود را به صورتی طراحی کنید که هیچ حد و مرزی بین اشپزخانه و سالن نباشد و با اینکار محیط بزرگ تری خواهید داشت و دیگر نگران کمبود جا نخواهید بود. اما باید دقت کنید که در این مدل طراحی باید کابینت شیکی انتخاب کنید تا از ظاهر و جذابیت سالن شما کم نکند .

مدل کابینت هایگلاس

در این آشپزخانه یک ردیف کابینت هایگلاس سفید در کنار یک ردیف دیگر کابینت ظاعری ال مانند و جذاب به آشپزخانه داده است و باعث بهینه سازی فضا می شود در یک سمت دیگر آشپزخانه پنجره ای وجود دارد که شما در این سمت نمی تواند کابینت نصب کنید اما وجود پنجره در آشپزخانه باعث نورپردازی بهتر آشپزخانه می شود نوری که از پنجره به روی کابینت هایگلاس تابیده می شود باعث منعکس شدن نور و بزرگ تر به چشم اومدن آشپزخانه می شود. شما با استفاده از این مدل کابینت باعث می شوید آشپزخانه شما دلنشین تر از قبل بشود.

عکس بالا آشپزخانه ای کوچک با ابعاد کم است که با طراحی درست و اصولی کابینت ها باعث بزرگ تر به چشم اومدن آشپزخانه خواهید شد. رنگ کابینت ها چون روشن است باعث می شود محیط شما بزرگ تر از قبل به چشم بیاید ناگفته هم نماند که وجود پنجره خیلی در جذاب تر شدن این آشپزخانه موثر است.

مدل کابینت آشپزخانه کوچک ام دی اف در دو نوع سفارشی و پیش ساخته

یکی از پرطرفدار ترین مدل های کابینت برای آشپزخانه کوچک کابینت های ام دی اف است. در ادامه مدل های کابینت ام دی اف را برای شما خواهیم گفت و توضیحات مختصری خواهیم داد:

سبک کابینت ام دی اف سفارشی آشپزخانه کوچک

سبک کابینت ام دی اف پیش ساخته آشپزخانه کوچک

کابینت پیش ساخته آماده ام دی اف به صورت آماده در بازار وجود دارد و شما می توانید به راحتی و بدون سفارش خریداری کنید به خاطر همین است که قیمت کمتری نسبت به بقیه مدل های کابینت ها دارد چون بقیه کابینت ها را باید سفارش دهید و این سفارش دادن باعث بالا رفتن قیمت می شود.

سخن آخر

همانگونه که در قسمت های متفاوت این مقاله گفتیم طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه کوچک نسبت به یک آشپزخانه بزرگ سخت تر است. اما ما در این مقاله نکاتی گفتیم که شاید در ظاهر ساده به چشم بیایند اما در پایان کار خیل تاثیر گذار است. با رعایت کردن این نکات اصلی در نهایت خواهید دید که چه تغییر زیادی در فضای آشپزخانه شما رخ می‌دهد و لذت بیشتری از آشپزخانه منزل خود خواهید برد.

دسته بندی دکوراسیون آشپزخانه دکوراسیون داخلی منزل
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت