چه رنگ و چه نوع رنگی برای سقف مناسب تر است؟

بازدید: 7,528 بازدید
رنگ سقف خانه

میخواهید با تغییر رنگ سقف خانه و دیوارها تغییراتی در خانه خود ایجاد کنید؟ اگر با همه ی رنگ های ساختمانی آشنا باشید می‌دانید تفاوت‌هایی با هم دارند که آن‌ها را برای کاربردهای مختلف سازگار می‌سازد. در صورتی که شاید در بیشتر موقع ها از همان رنگی که برای دیوار استفاده می‌کنید برای رنگ کردن سقف هم استفاده کنید، تفاوت‌های کمی بین رنگ سقف خانه و رنگ دیوار وجود دارد که تهیه دو نمونه رنگ متفاوت را تبدیل به رنگ بهتری می‌سازد.

بیشتر از افراد فکر می‌کنند رنگ سقف خانه نیز مثل رنگ آمیزی دیوار است. اما در واقعیت به این صورت نیست و رنگ زدن سقف پیچیدگی‌ها و دردسرهای سخت خودش را دارد که باعث می‌شود با رنگ زدن دیوار فرق داشته باشد. پس اگر پیش‌تر توانایی خود را در رنگ آمیزی دیوار با غلطک یا قلم مو امتحان کرده‌اید، خوب است این نکات را درباره رنگ آمیزی سقف بدانید تا بتوانید این مرحله از کار را هم بدون هیچ دردسری به پایان برسانید.

نکات اصلی انتخاب رنگ سقف

انتخاب رنگ سقف خانه کمی چالش بیشتری نسبت به رنگ زدن دیوار دارد. رنگی که برای سقف استفاده می‌شود باید اضافه بر اینکه ایرادات سقف را پنهان می کند از غلظت زیادی داشته باشد که موقع رنگ آمیزی، چسبندگی بیشتر و ریزش کمتر داشته باشد. معمولا رنگ سقف به صورتی انجام می‌شود که با یکبار رنگ زدن مشکلات آن را پوشش دهد. به علت غلظت پایین‌تر رنگ‌های معمولی لاتکس بیشتر پیشنهاد نمی‌شود برای رنگ آمیزی سقف از این نمونه رنگ استفاده شود.

از سمت دیگر برای رنگ دیوار می‌ شود از رنگ‌های رقیق‌تر در چندین لایه استفاده کرد. هرچند باید نسبت به رقیق کردن رنگ سقف خانه و دیوار هم نکاتی را رعایت کرد تا از هدر رفتن رنگ و پایین آمدن کیفیت نتیجه پایانی آن جلوگیری شود.

نکته دیگری که درباره انتخاب رنگ سقف خانه و دیوار باید بدانید تمیزکردن آن است. طبیعی است که رنگی که برای دیوار انتخاب می‌ کنید با توجه به نوع کاربردی که دارد امکان دارد نیاز به شستشو و تمیزشدن داشته باشد. پس قابل شستشو بودن رنگ دیوار بیش از تمیزکردن سقف اتفاق خواهد افتاد. به همین علت بیشتر موقع ها رنگی که برای رنگ سقف خانه استفاده می‌شود نیازی به قابل شستشو بودن ندارد. همین باعث می‌شود بتوان از رنگی ارزان‌تر در بازار برای رنگ سقف خانه استفاده کرد. انواع رنگ پلاستیک می‌توانند گزینه خیلی خوبی برای این کار باشند چرا که ارزان  بوده و با توجه به نیاز کاربر می‌تواند ایرادات سقف خانه را بپوشاند.

ویژگی های رنگ سقف خانه

نوع رنگ

بیشتر از افراد برای رنگ‌آمیزی سقف ساختمان همان رنگی که در بقیه بخش‌ها استفاده شده را به کار می‌برند؛ اما بهتر است بدانید در صورت استفاده از رنگ مخصوصِ سقف، نتیجه خیلی بهتری خواهید گرفت.

به‌ صورت معمول نوع رنگ سقف خانه، کمی غلیظ‌‌‌تر از رنگ‌ دیوار است و چون تماسی با آن صورت نمی‌گیرد، به مدت‌زمان خیلی بیشتری برای خشک شدن نیاز دارد. اغلب ظاهر رنگ مناسب نقاشی سقف ساختمان مات است و گاهی مواقع بنابر سلیقه شما می‌تواند متفاوت با رنگ سایر بخش‌ها باشد.بیشترافراد برای رنگ‌آمیزی سقف ساختمان از رنگ لاتکس سفید استفاده می‌کنند. شاید این رنگ، مخصوص رنگ سقف خانه نباشد اما بعضی مواقع به علت کم کردن هزینه‌ها و همچنین سرعت بخشیدن به روند نقاشی به کار می‌رود.

به‌ صورت کلی رنگ مخصوص سقف آهسته‌تر خشک می‌شود و از سمتی دیگر ظاهری بسیار زیباتر و یک ‌دست‌تر به سقف خانه شما می ‌دهد. از آنجایی‌که نقاشی با غلظت مخصوص باعث می‌شود رنگ چکه نکند، این مسئله به سقف شما ظاهری یکدست ‌تر می‌دهد.یکی‌ دیگر از اصلی ترین مزایایی که استفاده از رنگ مخصوص سقف برای شما دارد، این است که لکه‌ها را بهتر پوشش می‌دهد و این مسئله در مورد قسمت هایی مثل دستشویی، حمام و آشپزخانه که بیشتر در معرض لک شدن قرار دارند، اهمیت بیشتری دارد.

رنگ تیره یا روشن

رنگ سقف خانه تأثیر خیلی زیادی بر انعکاس نور و روشن‌تر به چشم اومدن دارد، ازاین‌ سمت انتخاب رنگ مناسب می‌تواند به زیبایی خانه شما اضافه کند. اگر برای رنگ سقف خانه خود از رنگ‌های روشن استفاده کنید میزان نور خانه شما بیشتر خواهد شد و استفاده از رنگ‌های تیره باعث می‌شود ساختمان کوچک‌تر و سقف کوتاه ‌تر به نظر آید.

به‌ صورت اصلی رنگ سفید بهترین رنگ سقف خانه به شمار می آید. در کنار انعکاس نور و همچنین بزرگ ‌تر به نظر رسیدن محیط، استفاده از رنگ سفید کمک می‌کند تا لوستر جلوه بهتری پیدا کند و درنتیجه زیباتر و جذاب تر به نظر برسد.

اصلی ترین علت های استفاده از رنگ سفید برای رنگ‌ سقف خانه عبارت‌اند از:

  • پخش بیشتر نور
  • بلندتر به چشم اومدن سقف
  • وسعت بخشیدن به محیط
  • در دسترس بودن

البته استفاده از رنگ‌های تیره هم امروزه بسیار محبوب است اما به کار بردن این رنگ‌ها در سقف باعث می‌شود نور خیلی کمی در سراسر خانه پخش می شود و فضا تاریک‌تر از چیزی که هست، به نظر برسد.به همین علت در صورت استفاده از رنگ‌های تیره برای سقف، بهتر است به نورپردازی خانه اهمیت بیشتری دهید.

اگر جزو آن دسته از اشخاصی هستید که دوست دارید قانون هارا را در هم بشکنید و در همه‌چیز کمی ظرافت به خرج دهید، به‌احتمال زیاد  کلیشه‌ای بودن را دوست ندارید و در مورد رنگ سقف خانه هم استفاده از رنگ‌های مختلف را ترجیح می‌دهید. برای رنگ‌ سقف خانه با رنگی به‌غیراز سفید، می‌توانید رنگی تیره‌تر یا روشن‌تر از رنگ دیوار را انتخاب کنید. استفاده از رنگ یک شکل برای سقف و دیوارها یا رنگ‌های مخالف در این دو سطح نیز می‌تواند بسیار عالی باشد و شکلی خاص و منحصر به‌فرد به خانه شما ببخشد.

لوازم مورد نیاز رنگ‌آمیزی سقف خانه

برای نقاشی ساختمان میتوانید از لوازم های متفاوتی مثل قلم‌مو، پیستوله و غلتک استفاده کرد اما انتخاب خوب ترین لوازم به سلیقه نقاش و سرعت کار و کیفیت آن بستگی دارد‌.بهترین ابزار برای رنگ آمیزی سقف غلتک می باشد اما ممکن است در بعضی موارد به قلم مو نیاز پیدا کنید.

  • غلتک رنگ
  • پوشش روی غلتک
  • سینی مخصوص براب رنگ
  • برس های زاویه‌دار
  • پارچه برای پهن کردن زیر کار
  • نوار نقاشی
  • چوب همزن
  • رنگ مخصوص
  • دستکش

بعضی از اشخاص علاقه دارند از رنگ های تیره برای رنگ آمیزی سقف خانه استفاده کنند که در این مورد باید به نور توجه شود چون با استفاده از رنگ های تیره نور فضا کم میشود و نور کمتری در خانه پخش میشود.پس باید به نور پردازی خانه  توجه شود.

اگر به دنبال خلاقیت و جلب توجه دیگران هستید میتوانید رنگ سقف را متفاوت تر از دیوار ها روشن تر یا تیره تر رنگ کنید در این مورد باعث بوجود آمدن تفاوت بین رنگ ها میشوید و ظاهر خانه شما عالی و خاص میشود‌.

لوازم مناسب رنگ‌آمیزی سقف خانه

رنگ براق  یا مات

در صورت استفاده از رنگ های براق برآمدگی های روی دیوار ایرادها و تو رفتگی ها بیشتر به چشم می آید و این میتواند اصلی ترین فرق بین رنگ های براق و مات باشد‌.اما استفاده از رنگ براق باعث میشود نور بازتاب بیشتر و بهتری داشته باشد و فضا را روشن تر کند. اما رنگ های مات را برای سقف استفاده کنید عیب های سقف را بیشتر میپوشاند و باعث میشود یکدست به چشم بیاید.

رنگ سفید بهترین رنگ انتخابی برای رنگ کردن سقف خانه میباشد همانگونه که گفته شد رنگ های روشن باعث میشود فضا بزرگتر جلوه کند و نور را بیشتر پخش کند.اما در صورت استفاده از لوستر رنگ سفید باعث میشود لوستر شیک تر دیده شود و  بهتر به نظر برسد‌.

مراحل رنگ‌ آمیزی

در این قسمت می‌توانید با مرحله های رنگ‌آمیزی سقف خانه آشنا شوید:

اتاق را خالی کنید

قبل از شروع رنگ‌ ردن سقف خانه حتماً مبلمان، لوازم تزئینی و همه لوازم خانه را به‌ محل دیگری انتقال دهید و زمین محل رنگ آمیزی را با پارچه بپوشانید. خالی کردن اتاق قبل از شروع رنگ ‌آمیزی، به شما کمک می‌کند هم قدرت مانور بیشتری داشته باشید و هم نگران کثیف شدن لوازم نباشید. توجه کنید که در صورت داشتن لوستر بهتر است آن را به کمک یک پلاستیک به‌صورت کامل پوشش دهید تا رنگ روی آن نریزد و خراب نشود.

با استفاده از نوار نقاشی مرزهای رنگ‌آمیزی‌تان را مشخص کنید

اگر قرار است فقط سقف خانه را رنگ کنید یا برای قسمت دیوار و سقف از دورنگ متفاوت استفاده کنید، بهتر است مرز بین سقف و دیوار را نوار مخصوص نقاشی بچسبانید تا رنگ در بقیه بخش‌ها پخش نشود. لبه بخش‌های تزئینی روی سقف و بخش‌هایی که رنگ مخالفی برای آن در نظر گرفته‌اید را هم با کمک نوار نقاشی قسمت بندی کنید.

استفاده از زیرسازی برای شروع رنگ آمیزی

قبل از اینکه شروع به رنگ کردن سقف خانه کنید، بهتر است با کمک غلتک یک ‌لایه پرایمر مخصوص اینکار روی سقف بزنید. استفاده از پرایمر قبل از رنگ کردن کمک می‌کند لکه‌ها خوب تر پوشانده شوند، بتوانید شیارها و نقص ها را پر کنید و در آخر با یک یا دو دست رنگ، به پایان دلخواه دست پیدا کنید. به یاد داشته باشید نوع پرایمری که استفاده می‌کنید، باید با توجه به بافت و جنس سقف و همچنین نوع رنگ انتخاب شود.

استفاده از قلمو برای رنگ کردن لبه ها

رنگ کردن گوشه‌های سقف با غلتک به‌ راحتی وجود نیست و به همین علت بهتر است برای این کار از قلم‌موی 5 سانتی‌متری استفاده کنید. رنگ لاتکس با غلظت بالا یا رنگ مخصوص سقف، خوب ترین گزینه برای رنگ آمیزی سقف خانه هستند. قبل از شروع نقاشی، کناره‌های سقف را به‌ اندازه 5 تا 8 سانتی‌متر با کمک قلم‌مو و قبل از خشک شدن، با کمک غلتک کناره های آن را رنگ کنید. سعی کنید قلم‌مو و غلتک را کنار هم به کار ببرید تا مرزی بین رنگ کناره‌ها و سقف به وجود نیاید.

برای رنگ کردن لبه‌ها از قلم‌مو مخصوص استفاده کنید

آماده کردن غلتک پیش از خشک شدن رنگ

همانگونه که در قسمت قبل اشاره شد، نباید فاصله ای بین رنگ کردن کناره‌های سقف با بقیه بخش‌های آن باشد. برای رنگ آمیزی سقف خانه با کمک غلتک، کمی رنگ داخل سینی مخصوص غلتک بریزید و بعد آن را در بخش عمیق سینی که رنگ داخل آن وجود دارد، غوطه‌ور کنید. حالا غلتک را روی ظرفی سینی مانند چند بار به عقب و جلو بکشید تا رنگ اضافی آن خارج شود.

استفاده از غلتک دسته بلند

برای رنگ کردن سقف خانه از غلتک با دسته بلند استفاده کنید و آن را به سمت عقب و جلو حرکت دهید و غلتک را چند بار روی سطح بکشید تا کاملا یکدست شود. سعی کنید بعد از نقاشی کناره‌ها تا زمانی‌که رنگ هنوز خشک نشده و خیس است، آن قسمت را تمام کنید و بعد به سراغ قسمت های دیگر بروید.

دوبار دیوار را رنگ کنید

برای اینکه بفهمید برای کامل شدن رنگ آمیزی سقف خانه به یک ‌لایه رنگ دیگر نیاز دارید یا خیر، اجازه دهید حداقل 2 ساعت از رنگ کردن لایه اول بگذرد و کمی خشک شود. بعد در صورت نیاز یک ‌لایه دیگر رنگ روی آن بزنید. بیشتر نوع رنگ و میزان پوشانندگی آن در تکرار مراحل تقاشی سقف مؤثر است.

تمیزکردن تجهیزات نقاشی

در قسمت آخر و بعد از تمام شدن رنگ‌ آمیزی سقف خانه باید همه تجهیزات مثل غلتک، سینی رنگ و قلم‌موهای رنگ را با کمک آب و صابون و مواد حلال رنگ مثل تینر بشویید و کامل آب بکشید. بعد از شستشوی تجهیزات بهتر است آن‌ها را مقداری فشار دهید تا بهتر خشک شوند.

نکات کامل کننده رنگ سقف خانه

رنگ آمیزی سقف خانه فقط به تهیه ابزار نقاشی و انجام مرحله های رنگ‌آمیزی خلاصه نمی‌شود. برای اینکه بتوانید همه مراحل را به درستی انجام دهید و نتیجه خوبی از کارتان به دست آورید، لازم است با نکات اساسی رنگ‌آمیزی سقف خانه نیز آشنا باشید.

سمباده زدن پیش از شروع رنگ آمیزی

قبل از شروع رنگ آمیزی سقف خانه بهتر است با دقت قسمت سقف را بررسی کنید. بعضی موقع ها نیاز است قبل از هر کاری ابتدا با کمک یک سنباده سطح را یک‌دست و صاف کرده و بعد شروع به نقاشی کنید.

نکات مورد نیاز برای رنگ کردن کناف و گچ بری

قبل از شروع هر چیز بدانید رنگ‌های روشنی مانند سفید و کرم مات برای رنگ‌ کردن ابزار سقف خانه و قسمت‌های گچ‌بری و تزئینات روی سقف بهتر هستند.پیش از رنگ کردن کناف سقف پذیرایی، آشپزخانه، اتاق یا گچ‌بری روی سقف و تزئینات سقف بهتر است همه شکاف‌ها و فاصله‌های اضافی ایجاد شده روی این قسمت ها را با کمک بتونه پر کنید.

استفاده از قلموی باریک و مناسب برای رنگ کردن گچ‌بری و تزئینات

برای جلوه دادن به بخش‌های تزئینی و گچ‌بری می‌توانید رنگ مخالف یا کمی متفاوت با سقف را برای آن‌ها انتخاب کنید.

نکات ضروری رنگ کردن کناف

برای اینکه پایان بهتری از رنگ‌ کردن کناف سقف آشپزخانه، پذیرایی، اتاق‌ها و تمام قسمت هایی که در ساخت آن‌ها از کناف استفاده‌ شده به دست آورید، اول باید مطمئن شوید که سطح موردنظر شما کاملا صاف و بدون برآمدگی و فرورفتگی اضافی باشد.

برای یک‌دست کردن کناف می‌توانید اول یک لایه بتونه روی همه قسمت‌ها یا بخش‌هایی که در آن شکاف ایجاد شده بزنید و بعد با کمک سنباده سطح را صاف کنید. درآخر بعد از صاف شدن سطح می‌توانید با کمک غلتک و قلم‌مو کناف ها را رنگ کنید. برای اینکه پایان بهتری از رنگ‌ آمیزی کناف داشته باشید، بهتر است از چندلایه رنگ روی آن استفاده کنید تا سطح آن صاف شود.

در رنگ‌ کردن کناف به این نکات دقت داشته باشید

رنگ کردن سقف پیش از دیوار ها

یکی از نکات خوب که باید در مورد رنگ‌ کردن سقف خانه بدانید این است که اگر قبل از دیوارها سقف را رنگ کنید، دیگر لازم نیست نگران ریختن رنگ روی دیوارها باشید. اگر قصد دارید دیوارها و سقف خانه را نقاشی کنید، بهتر است ابتدا به سراغ سقف بروید و بعد دیوارها را تمام کنید.

به هیچ وجه از اسپری استفاده نکنید

امکان دارد با خودتان فکر کنید ایده استفاده از اسپری رنگ برای رنگ‌آمیزی سقف ساختمان می‌تواند خیلی کاربردی و آسان باشد، اما این‌طور نیست. اسپری رنگ قابلیت پوشش‌دهی فوق‌العاده کمی برای سقف دارد و نقص‌های سقف خانه به علت نورپردازی‌هایی که در آن می‌شود، بهتر به چشم می‌آیند. به همین دلیل بهتر است تمام تلاش خودتان را بکنید تا سقف را به بهترین شکل و به صورتی یک‌نواخت باغلتک و قلم‌مو رنگ‌ کنید.

نکات و اصول رنگ آمیزی قسمت های متفاوت خانه

نکات رنگ کردن سقف پذیرایی

بیشتر افراد اطلاعات کافی در زمینه رنگ آمیزی و نقاشی سقف ساختمان و طراحان داخلی رنگ سفید را بهترین رنگ برای سقف ساختمان خصوصا در قسمت هایی مثل پذیرایی معرفی کرده اند. اما به این معنا نیست که از تاثیر خاصیت رنگ‌ها و نقش‌های خوب در سقف ساختمان غافل شوید. ممکن است استفاده از رنگ‌های پایه دیوار یا رنگ‌های مخالف و ایجاد نقش‌های مناسب با دکوراسیون منزل نیز امکان پذیر است در ظمن شما میتوانید با انتخاب مبلمان مناسب با رنگ سقف پذیرایی جلوه پذیراییی خود را چند برابر کنید.

رنگ‌ها و طرح‌های خوبی برای رنگ سقف پذیرایی بهتر است از یک قانون و یا شکل خاص پیروی کند. انتخاب رنگ‌های ناموزون و بی ربط با شکل اصلی دیوار، باعث ایجاد دکوراسیون شلوغ و بد شکل در فضای خانه می‌شود.

هیچوقت از انتخاب رنگ سیاه برای سقف منزل نترسید، وقتی رنگ سیاه را برای سقف انتخاب میکنید در واقع سیاهی سقف محو میشود تمام توجه ها به دیوارهای روشن جلب میشود. منزلی با سقف سیاه کاملا خاص و امروزی و عالی است.

اگر سقف پذیرایی خانه شما طرح چوبی داشته باشد خانه ای شیک و باکلاس خواهید داشت به شرطی که وسایل منزل تان نیز طرح چوبی داشته باشند، در چنین خانه هایی نورپردازی اهمیت ویژه تری پیدا میکند.

رنگ آمیزی سقف پذیرایی

نکات رنگ کردن سقف اتاق خواب

رنگ کردن سقف اتاق وابسته به رنگ دکوراسیون اتاق خواب، پرده‌ها و همینجور دیوار می‌تواند رنگ‌ها و طرح‌های متفاوتی باشد. بین رنگ آمیزی و نقاشی سقف پذیرایی با اتاق خواب فرق اساسی وجود دارد. در رنگ آمیزی و نقاشی سقف اتاق خواب دست شما برای ایجاد طرح و رنگ‌های اسپرت و فانتزی باز تر از نقاشی و طراحی در سقف پذیرایی است، همینطور شما می‌توانید از طرح های آسمان مجازی نیز استفاده کنید.

انتخاب رنگ سفید برای سقف اتاق خواب برای همیشه به عنوان یک انتخاب خوب بوده است و هم اکنون هم بسیاری از این رنگ برای بزرگتر و جادارتر کردن اتاق خواب از آن استفاده می‌کنند. اما خوب است به نکات زیر هم توجه داشته باشید:

* اگر دکوراسیون و مبلمانی که در اتاق وجود دارد از رنگ‌های مختلفی هستند بهتر است که رنگ سفید را برای سقف انتخاب کنید چون در غیر این صورت ظاهر اتاق بسیار به هم ریخته به نظر خواهد رسید.

*کاملا درست است که رنگ‌های تیره می‌تواند محیط را متحول کنند اما اگر می‌خواهید رنگ سقف اتاق‌های پر کاربرد مانند اتاق خواب و آشپزخانه را انتخاب کنید توصیه می‌کنیم رنگ سفید را انتخاب کنید.

* اگر سقف اتاق شما بسیار مشکل دارد و از نظر زیرسازی خراب است توصیه می‌کنیم از رنگ سفید استفاده کنید تا مشکلات موجود در سقف دیده نشود.

*اگر اتاق شما خیلی نورگیر نیست، توصیه می‌کنیم رنگ سفید را انتخاب کنید، چون با انعکاس اندک نور از سقف اتاق شما روشن‌تر و بازتر دیده می‌شود.

رنگ آمیزی سقف اتاق خواب

نکات رنگ کردن سقف اتاق کودک

توجه به رنگ آمیزی و نقاشی سقف اتاق کودک تا حد زیادی در زیباو فانتزی نشان دادن اتاق کودک شما کمک می‌کند. استفاده از طرح و نقاشی‌های به کار رفته در کتاب‌های داستان و یا نمایش‌های تلویزیونی عروسکی مورد علاقه کودکان تاثیر خیلی زیادی در روحیه کودکانه آنها دارد.

رنگ آمیزی سقف اتاق خواب کودک

نکات رنگ کردن سقف اتاق کار

رنگ کردن و نقاشی سقف ساختمان و استفاده آن برای اتاق کار به خصوص برای اشخاصی که دارای شرکت‌های بزرگ با اتاق سمینار‌ها و کنفرانس‌های زیادی هستند، در ایجاد نظم و هماهنگی ساختمان تاثیر زیادی دارد. می‌توانید از رنگ‌ها و نقش‌هایی که  با حیطه کاری و یا دکوراسیون دفتر کارتان همخوانی دارد برای رنگ آمیزی سقف استفاده کنید.

– در فضا های کاری می توانید از رنگ های رسمی تر، مثل قهوه ای ، نسکافه ای، خاکستری برای رنگ سقف و دیوارها استفاده کنید. همینطور می‌توانید رنگ سقف و فضا را با توجه به نوع کارتان انتخاب کنید.

– اگر شغل و فضای کار نیاز به خلاقیت دارد بهتر است از رنگ زرد استفاده کنید.

– اگر ساعت های زیادی در محل کار هستید خوب است از رنگ سبز با درجه تیرگی و روشنی متفاوت جهت سقف و دیوار استفاده کنید، چون باعث آرامش می‌شود.

– اگر محل کار به صورتی است که اشخاص باید فعالیت فیزیکی داشته باشند، استفاده از رنگ قرمز بسیار خوب است.

رنگ آمیزی سقف اتاق کار

سخن پایانی

رنگ‌آمیزی سقف خانه مثل دیوارها خیلی بااهمیت است و حس و حال خیلی خوبی به خانه شما می‌دهد. نوع رنگ سقف متفاوت از رنگ دیوار بوده و غلظت بیشتری دارد، خوب ترین ابزار برای رنگ سقف خانه، غلتک و قلم‌مو است. در انتخاب رنگ سقف خانه به مواردی چون ابعاد، کاربری، دکوراسیون دیوارها و سبک دیگر اجزای دکوراسیون خانه توجه زیادی داشته باشید.

دسته بندی دکوراسیون داخلی منزل
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت