نکات مهم هنگام خرید مبلمان راحتی

بازدید: 368 بازدید
تصویری از مبلمانی زیبای راحتی

مبلمان تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی دارند. بنابراین بهتر است که هنگام خرید آن‌ ها به فاکتور هایی توجه داشته باشید و مواردی را در نظر بگیرید. مطلبی که اکنون قصد داریم در این مقاله بررسی کنیم، در زمینه نکات مهمی است که توصیه می شود هنگام خرید مبلمان راحتی به آن ها توجه داشته باشید. در نظر گرفتن این موارد باعث می شود که خرید مفیدی داشته باشید و همچنین به ضرر مالی دچار نشوید.

توجه به دکوراسیون داخلی منزل

اولین و مهم ترین موردی که قبل از خرید مبلمان بهتر است که به آن توجه داشته باشید، نوع دکوراسیون داخلی منزل است. هرکدام از مبل راحتی، استیل و کلاسیک برای دکوراسیون خاصی طراحی شده اند که قرارگیری در آن ها باعث زیبایی مبلمان و منزل می شوند.

به طور مثال اگر قصد خرید مبلمان راحتی را دارید، توصیه می شود که توجه داشته باشید دکوراسیون داخلی منزلتان طراحی ساده یا اسپرتی داشته باشند و وسایل های تشریفاتی و سلطنتی در آن استفاده نشده باشد.

توجه به اندازه مبلمان راحتی

 

اندازه مبلمان راحتی

علاوه بر نوع دکوراسیون داخلی منزل، توصیه می شود که هنگام خرید مبلمان راحتی به اندازه آن ها نیز توجه داشته باشید. هر چند مبلمان راحتی معمولا به گونه ای طراحی می شوند که اندازه هر کدام از آن ها استاندارد باشد، اما هنگام خرید آن ها توجه داشته باشید که اندازه آن ها با متراژ داخلی منزلتان تناسب داشته باشد.

به طور مثال اگر فضای داخلی منزلتان آنچنان بزرگ نباشد و اندازه مبلمان نیز بزرگ باشند، محیط منزل بسیار شلوغ به نظر می رسد. در چنین شرایطی ممکن است فضای منزل آنچنان شلوغ شود که رفت و آمد برای افراد سخت شود.

کیفیت و راحتی مبلمان

مورد دیگری که پیشنهاد می کنیم هنگام خرید مبلمان راحتی به آن ها توجه داشته باشید، کیفیت قسمت های مختلف مبلمان که شامل چوب، دسته ها و تشک می شود، است. با اینکه در مبلمان راحتی از چوب کمتری استفاده می شود و به صورت پنهان در مبلمان راحتی به کار گرفته می شوند، اما درباره نوع چوب و کیفیت آن از فروشنده پرس و جو کنید.

علاوه بر کیفیت، راحتی نیز از موارد مهمی است که هنگام خرید مبلمان توصیه می شود که به آن توجه کافی داشته باشید. برای اینکه متوجه شوید مبل مورد نظرتان به اندازه کافی راحت است یا نه، بهتر است که هنگام خریداری آن ها چند دقیقه ای رو مبل ها بنشینید و راحتی آن ها را تست کنید.

کیفیت تشک مبل راحتی

 

کیفیت تشک مبلمان راحتی

از آنجایی که مبلمان راحتی بیشتر جهت استراحت کردن یا حتی خوابیدن استفاده می شوند، بهتر است که دارای تشک با کیفیتی باشند. فوم و اسفنج مبلمان راحتی اگر کیفیت مناسبی نداشته باشند، پس از مدتی دچار فرو رفتگی می شوند و حالت اولیه خود را از دست می دهند. بنابراین اگر قصد دارید برای مدت زمان طولانی از مبلمانی که خریداری کرده اید استفاده نمایید، حتما به کیفیت تشک آن ها توجه کنید.

پارچه مبلمان راحتی

اما فاکتور مهم دیگری که هنگام خریداری مبلمان راحتی بهتر است آن را در نظر داشته باشید، پارچه روی مبلمان است. پارچه ها انواع مختلفی دارند و کیفیت هر کدام با دیگری متفاوت است. اگر پارچه مبلمانی که خریداری می کنید، کیفیت مناسبی نداشته باشند پس از مدتی ظاهر نامناسبی پیدا می کنند و حتی ممکن است پاره شوند.

بنابراین این مورد را در نظر داشته باشید و زمانی که قصد خرید مبلمان راحتی را دارید، مدلی را انتخاب کنید که پارچه آن از برند مناسبی باشد و کیفیت خوبی داشته باشد.

چیدمان صحیح مبل راحتی

رنگ و طرح مبل راحتی

یکی دیگر از گزینه های مهمی که به هنگام خرید مبل راحتی یا هر کدام از انواع مبلمان دیگر توصیه می شود که به آن توجه داشته باشید، رنگ بندی و طرح مبل است. رنگ و طرح مبلمان از مواردی هستند که علاوه بر تاثیر بر زیبایی مبلمان بر جذابیت دکوراسیون داخلی منزلتان نیز تاثیر دارند.

پیشنهاد ما به شما این است که رنگ مبلمان را با توجه به رنگ بندی دیگر وسایل منزلتان انتخاب کنید به گونه ای که تناسب زیبایی میان ترکیب رنگ وسایل منزل برقرار شود. به طور مثال اگر ترکیب رنگ وسایل منزلتان از نوع سرد است، رنگ مبل را نیز از نوع سرد انتخاب کنید.

بررسی اتصالات مبلمان راحتی

فاکتور مهم دیگری که اگر هنگام خرید مبلمان راحتی به آن توجه کنید، احتمال ضرر مالی کاهش می یابد، توجه به اتصالات زیر مبلمان است. برای این کار زمانی که برای خرید مبل راحتی به فروشگاه می روید قسمت زیرین آن را بررسی کنید و از سالم بودن اتصالات چوب مبلمان و پارچه مبل مطمِئن شوید. زیرا این قسمت ها از مهم ترین قسمت مبلمان به شمار می روند که اگر سالم نباشند ممکن است کارایی مبلمان را کاهش دهند.

مبلمان راحتی با رنگ بندی های متنوع

دسته مبلمان راحتی

بخش مهم دیگر مبلمان راحتی که تاثیر زیادی بر راحتی مبلمان دارد، دسته آن ها است. دسته های مبلمان راحتی انواع مختلفی دارند، اما تعدادی از آن ها استاندارد هستند و باعث راحتی افراد هنگام نشستن و استراحت کردن روی آن ها می شوند.

اگر قصد خرید مبلی را دارید که دسته هایی با استاندارد کافی داشته باشد و راحتی شما را هنگام نشستن روی آن ها فراهم کند، مبلمانی را تهیه کنید که دسته هایی پهن با چوب کمی داشته باشند. دسته های مبلمان راحتی معمولا از فوم و اسفنج ساخته می شوند و چوب آن ها به صورت پنهان به کار می روند. اما انواعی نیز وجود دارند که دسته های آن ها از چوب ساخته شده باشد.

پایه مبلمان راحتی

علاوه بر دسته مبلمان راحتی پایه آن ها نیز از فاکتور هایی هستند که توصیه می شود حتما آن ها را بررسی کنید. اگر پایه مبلمانی که خریداری می کنید از چوب مقاومی ساخته نشده باشند و کیفیت مناسبی نداشته باشند، پس از مدتی کارایی خود را از دست می دهند و ممکن است لق بزنند یا اینکه هنگام نشست و برخواست جیر جیر کنند. در مواردی مشاهده شده که پایه مبلمانی که مقاومت کافی نداشته اند، با گذر زمان دچار شکستگی شده اند.

یکی از مدل های زیبای مبلمان راحتی

ارتفاع

ارتفاع مبلمان راحتی از مواردی است که اگر به صورت استاندارد نباشد، ممکن است راحتی کافی هنگام نشستن روی مبل را فراهم نکند و حتی منجر به وارد شدن فشار به پاها و کمر شود. ارتفاع مبلمان راحتی باید به گونه ای باشد که پاها فاصله ای زیادی از زمین نداشته باشند و همچنین ارتفاع آن ها آنچنان کم نباشد که پاها به طور کامل روی زمین قرار بگیرند.

بنابراین هنگام خرید مبل راحتی توصیه می شود که روی آن ها بنشینید و ارتفاع آن را در نظر بگیرید. در نهایت مبلمانی را انتخاب کنید که با ارتفاع استانداردی طراحی شده باشند.

توجه به هزینه

می توان گفت که هزینه و قیمت مبلمان راحتی یکی از فاکتورهای اصلی هنگام خرید به شمار می رود. توصیه ما به شما این است که مبلی را برای خرید انتخاب کنید که قیمت آن با مقدار بودجه ای که دارید همخوانی داشته باشد. با اینکه هرچه قیمت بالاتر باشد، مطمئنا مبلمان طراحی ویژه تری دارند، اما خرید مبلمان با قیمت بسیار بالاتر از بودجه شما کار عاقلانه ای به نظر نمی رسد و ممکن است شما را دچار خسارت مالی کند.

مبلمان راحتی به چند دسته تقسیم می شوند؟

همانطور که پیش تر ذکر کردیم، مبلمان راحتی انواع مختلفی دارند. اما برای اینکه بتوانید آسان تر مبلمان مورد نظر خود را انتخاب کنید، بهتر است که با نام و ویژگی های هر کدام از انواع مبلمان راحتی آشنا شوید. به طور مثال یکی از مدل های مبلمان راحتی که طرفداران زیادی نیز دارد، مبل راحتی ال می باشد.

مبلمان راحتی ال طراحی زیبایی دارند و نسبت به سایر مبلمان فضای کمتری را اشغال می کنند. به علاوه تشک های این مبلمان به گونه ای هستند که نشستن و استراحت کردن روی آن ها باعث فراهم کردن آسایش و راحتی افراد می شود.

یکی از مدل های مناسب مبل راحتی

مبل راحتی تختخواب شو

مبلمان راحتی تختخواب شو یکی از مبلمان راحتی پر طرفدار به شمار می روند که ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارند. با خریداری مبل تختخواب شو علاوه بر مبلمان راحتی می توانید صاحب یک تختخواب راحت و زیبا نیز بشوید.

این مبلمان به گونه ای طراحی می شوند که با جا به جایی تشک یا پشتی مبل به یک تختخواب تبدیل می شوند و هر زمان که بخواهید می توانید آن را تبدیل به تختخواب کنید. نکته مثبت دیگری که در مورد مبل راحتی تختخواب شو وجود دارد، فضای قابل اشتغال توسط این مبل است. این مبلمان به دلیل طراحی استانداردی که دارند، فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

مبلمان راحتی با طراحی نیم دایره ای

مدل دیگری از مبلمان راحتی وجود دارد که تقریبا شبیه به مبل ال می باشند. اما مبلمان ال به صورت صاف و خطی طراحی می شوند و مبلمان نیم دایره ای همانطور که از نامشان پیداست به صورت گرد و دایره ای ساخته می شوند.

اگر دکوراسیون داخلی منزلتان طراحی ساده و اسپرتی دارد و دیوارها با رنگ های ساده و کاغذ دیواری های اسپرتی پوشانده شده اند، مبلمان راحتی نیم دایره ای برای شما انتخاب مناسبی محسوب می شوند. رنگ بندی مبلمان راحتی نیم دایره ای نیز به گونه ای هستند که به صورت ساده و تک رنگ وجود دارند.

مبل دسته گرد

مبل دسته گرد که با نام مبل انگلیسی نیز شناخته می شود، یکی از راحت ترین و زیباترین مدل های مبلمان راحتی شناخته می شود. دسته های این مبلمان به صورت گرد طراحی شده اند و کوتاه تر از پشتی های مبل می باشند. همچنین نشیمنگاه این مبلمان نیز کمی جلوتر از دسته ها قرار دارد. به طور کلی مبل دسته گرد یا انگلیسی گزینه مناسبی برای استفاده در دکوراسیون داخلی منزل و محیط کار به شمار می رود.

تقسیم بندی مبلمان راحتی بر اساس دسته ها و پشتی

علاوه بر مدل هایی که تاکنون گفته شد، مبلمان راحتی بر اساس نوع پشتی و دسته هایشان نیز به چند مدل تقسیم می شوند. به طور مثال یکی از مدل های مبلمان راحتی مدلی است که دسته هایی مستطیل شکل دارند. مبلمانی که دارای چنین دسته هایی هستند، نسبت به سایر مبلمان راحتی فضای کمتری را اشغال می کنند و برای منزل هایی با متراژ پایین مناسب به شمار می روند.

اما اگر به دنبال مبلی هستید که دسته های آن بسیار نرم و راحت باشند و برای استفاده و استراحت روزمره مناسب باشند، پیشنهاد ما به شما خریداری مبلمان دسته گرد می باشد. این مبلمان طراحی زیبایی نیز دارند و هنگام نشستن روی آن ها احساس خستگی و ناراحتی نمی کنید.

دسته منحنی مناسب تر است یا دسته شیبدار؟

علاوه بر دسته های مستطیلی و شیبدار، نوع دیگری از مبلمان راحتی نیز وجود دارند که دارای دسته هایی به شکل منحنی یا شیبدار هستند. مبلمانی که دارای دسته هایی به شکل منحنی هستند، معمولا برای قرارگیری در محیط و فضای رسمی خریداری می شوند.

همچنین اگر قصد خرید مبلمانی برای استفاده در محل کار خود را دارید، پیشنهاد می شود که مبلمان راحتی با دسته هایی منحنی شکل را انتخاب کنید. در کنار مبلمان دسته منحنی مبلمانی با دسته های شیبدار نیز وجود دارند که یکی از استاندارد ترین مبلمان راحتی شناخته می شوند و برای محیط های کوچک یا قرارگیری در محل کار مناسب می باشند.

مبل راحتی با دسته های اسفنجی

این نوع از مبلمان راحتی برای افرادی مناسب است که قصد دارند علاوه بر نشستن روی مبلمان از آن ها برای استراحت کردن و خوابیدن نیز استفاده کنند. دسته های این مبلمان از فوم و اسفنج ساخته می شود به همین دلیل برای خوابیدن و استراحت کردن گزینه مناسبی محسوب می شوند.

لازم به ذکر است که کیفیت فوم به کار رفته در دسته های مبلمان نقش زیادی در راحتی آن ها دارند. بنابراین توصیه می شود که هنگام خریداری مبل راحتی دسته اسفنجی یا فوم دار حتما کیفیت تشک و فوم های به کار رفته در آن را بررسی کنید و اطلاعاتی را درباره آن ها از فروشنده کسب کنید.

مبل راحتی ساده مدرن بدون وجود دسته

اما نوع دیگری از مبلمان راحتی وجود دارند که طراحی خاصی دارند و هیچ گونه دسته ای در آن ها وجود ندارد. این نوع از مبلمان بیشتر برای خانه هایی مناسب هستند که دکوراسیون داخلی آن ها بسیار ساده و مدرن طراحی شده اند. از نظر مقدار فضایی که این مبلمان اشغال می کنند، بهتر است توجه داشته باشید که متراژ منزلتان زیاد کوچک نباشد. زیرا این نوع از مبلمان راحتی معمولا اندازه بزرگی دارند و همچنین پشتی های پهنی نیز در آن ها به کار رفته است.

مبلمان راحتی با پشتی های کوتاه

این نوع از مبلمان راحتی پشتی های بسیار کوتاهی دارند. ارتفاع پشتی های این مبلمان تقریبا با دسته هایشان برابر هستند. بنابراین می توان گفت که این مبلمان ممکن است راحتی کافی را برای افراد فراهم نکنند و حتی به کمر نیز آسیب وارد کنند.

بنابراین ممکن است که این سوال در ذهنتان به وجود بیاید که کاربرد این مبلمان چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مبلمانی که پشتی های کوتاهی دارند، برای محیط های کاری طراحی می شوند و خریداران این دسته از مبلمان راحتی معمولا مدیرانی هستند که آن ها را برای اداره ها و محل کارشان تهیه می کنند.

پشتی بلند

همانطور که مبلمانی با پشتی کوتاه وجود دارند، مبلمانی با پشتی بلند نیز طراحی می شوند. این دسته از مبلمان به گونه ای طراحی می شوند که پشتی های آن ها بلند تر از دسته هایشان باشد. در چنین شرایطی زمانی که روی این مبلمان بنشینید کمر و ستون فقرات شما کامل پوشش داده می شوند و آسیبی به شما وارد نمی شود. لذا این دسته از مبلمان راحتی که پشتی های بلندی دارند، برای قرارگیری در منازل و استفاده شخصی افراد گزینه مناسبی به شمار می روند.

در کنار معرفی مبلمان پشتی کوتاه و بلند بد نیست که از مبلمان بدون پشتی نیز یاد کنیم. این نوع از مبلمان اصلا پشتی ندارند و مشتریانی که به دنبال خریداری این مبلمان هستند، قصد استفاده شخصی از آن ها در منزل را دارند و معمولا این مبلمان را به دیوار یا تختخواب تکیه می دهند.

مبلمان راحتی را با چه چیدمانی در منزل یا محل کار قرار دهیم؟

چیدمان مبلمان راحتی اصول خاصی ندارند. اما مناسب ترین روش برای چیدمان مبلمان راحتی قرار دادن مبلمان به صورت دایره ای یا مربعی است. به طور کلی پیشنهاد می شود که کاناپه یا مبل 3 نفره را در راس محیط قرار دهید، سپس باقی مبلمان را به شکلی دایره ای، مربعی یا مستطیلی در کنار مبل 3 نفره قرار دهید.

کلام آخر

در بین مبلمان راحتی، استیل و کلاسیک مبلمان راحتی از کاربردی ترین و پر طرفدارترین مبلمان به شمار می روند. ویژگی های این مبلمان باعث شده که مشتریان آن ها را برای چیدمان در منزل یا محیط کار مورد استفاده قرار دهند. در این مقاله مهم ترین نکات و انواع مبلمان راحتی را با ویژگی های هرکدام شرح دادیم.

مطالعه این مقاله می تواند اطلاعات مناسبی را به شما آموزش دهد که هنگام خرید مبلمان راحتی بتوانید با آگاهی و با اطلاعات درستی خریدتان را انجام دهید و مبلی متناسب با شرایط و دکوراسیون داخلی منزل یا محل کارتان تهیه کنید.

دسته بندی مطالب مبل
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت