قانون ست کردن رنگ ها در دکوراسیون منزل

بازدید: 329 بازدید
قانون ست کردن رنگ ها در دکوراسیون منزل

برای به تصویر کشیدن رنگ ها  وگروه های رنگی جذاب مطراحان اغلب از چرخه رنگ استفاده می کنند. برای انجام این کار احتیاج به اجرای تمام اصول چرخه نیست و با یک نمونه کار ساده به راحتی کار شما انجام می شود.

شیوه ای بسیار عالی برای طراحی استفاده از رنگ های مختلف است. انتخاب رنگ های یاده و قرار دارن آن ها کنار هم کار راحتی است چونکه ساخت پالت رنگی کار راحت و آسانی نیست.

کلیت ست کردن رنگ ها در منزل

برای منظم تر و تمیز تر به نظر اومدن خانه ی خود و دوری ازشلختگی و بهم ریختگی می توانید از ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنید. معرف کاربرد قانون های ترکیب رنگ زیاد است وچند نمونه آن به این صورت است که :دونستن اینکه چه رنگی با چه رنگ دیگری بهتر است می شود، تاثیر کدام رنگ در برابر یک رنگ دیگر بیشتر است.

ترکیب رنگ در دوراسیون خانه قانون های متفاوتی دارد مثلا استفاده از رنگ های مکمل برای چیدمان مبل یا ترکیب رنگ ها با مکمل هایشان یکی از قانون های اصلی ترکیب رنگ است. برای جذاب تر و بهتر دیده شدن دکوراسیون خانه خود فقط انتخاب وسایل لوکس کافی نیست چون که اگر حتی وسایل ساده ای هم انتخاب کنید می توانید با بکار بردن ترکیب رنگی مناسب دکوراسیونی خاص و جذاب داشته باشید.

یکی دیگر قانون های مهم ترکیب رنگ در دکوراسیون منزل ترکیب رنگدر دکوراسیون پذیرایی و ترکیب رنگ مبلمان است. برای داشتن محیطی با نشاط و پرانرژی کافی است که کمی سلیقه به خرج دهید و در زمینه ترکیب رنگی هم کمی اطلاعات داشته باشید.

رنگ بندی مناسب دکوراسیون منزل

از دید و نظر روانشناسی استفاده از قانون های ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی و رنگ بندی لوازم منزل روی خلق و خوی افراد خانه خیلی تاثیر دارد. برای داشتن محیطی آرامبخش و دلنشین می توانید از نورپردازی خاص و رنگ های آرام استفاده کنید. بهتر است شناخت ماهیت رنگ ها را بلد باشید چون که کمک زیاد در ترکیب رنگی به شما می کند.

رنگ بندی دکوراسیون منزل

هر رنگ دارای سه مشخصه اصلی و مهم است

ته مایه رنگ : آنچه از یک رنگ به چشم می‌آید مثل: زرد، آبی، بنفش و…

خلوص رنگ: وقتی رنگ را با رنگ خاکستری ترکیب می کنیداز این دید به خلوص و روشنی رنگ گفته می شود و به هر اندازه ای که خاکستری به رنگ شما اضافه شود به همان اندازه هم خلوص و روشنی رنگ شما کم می شود.

درجه و ارزش رنگ : وقتی که رنگ شما با رنگ سفید و سیاه ترکیب می شودآن موقع است که میزان روشنی و تیرگی رنگ شما مشخص می شود سفید روشن ترین رنگ و سیاه تیره ترین رنگ است.

دانستن اصول ترکیب رنگ و قانون های ترکیب خیلی مهم است و در ترکیب رنگ ها به شما کمک زیادی می کند. طیف های رنگی متفاوتی وجود دارد که شما می توانید با ترکیب چند رنگ باهم دکوراسیون جذاب و خاصی داشته باشید .

روانشناسی اثرات رنگ‌ها

دکوراسیون پذیرایی و انتخاب رنگ برای این قسمت باید با دیگر قسمت ها متفاوت باشد. در انتخاب رنگ برای این قسمت دقت کنید چون که وقتی که انتخاب درستی داشته باشید به راحتی می توانید بقیه المان ها را باهم ست کنید. رنگ دیوار ها و کاغذ دیواری و حتی رنگ سرامیک ها باید طبق قانون ترکیب رنگ انتخاب شوند تا دکوراسیون جذابی برای شما به وجود بیاورد.برای انجام اینکار فقط کافی است که کمی از سلیقه خود استفاده کنید تا ترکیب رنگ عالی وجذابی داشته باشید.

روانشناسی اثرات رنگ‌ها

آشنایی با رنگ‌ها و مکمل آنها در دکوراسیون منزل

هیچ کدام رنگ ها از قاعده ترکیب رنگی در دکوراسیون داخلی جدا نیست و همه رنگ ها در این زمینه نقش دارند. این بستگی به سلیقه شما دارد که کدام رنگ را انتخاب کنید و برای رنگ مکمل چه رنگی انتخاب کنید. اما برای انتخاب رنگ مکمل باید دقت ویژه ای داشته باشید چون که رنگ مکمل است که ترکیب رنگ شما را کامل می کند و زیباتر نشان میدهد. در ادامه چند نمونه ترکیب رنگی را برای شما خواهیم گفت:

مکمل و کامل کننده رنگ کرم

اگر علاقه دارید که در دکوراسیون خانه خود از رنگ های شاد و روشن استفاده کنید پیشنهاد ما به شما رنگ هایی مثل: سفید، کرم، لیمویی و …. است ناگفته نماند که رنگ های روشن باعث نشاط و انرژی در خانه شما می شود. رنگ کرم با اغلب رنگ ها ترکیب می شود و ترکیب خوبی را به وجود می آورد این رنگ به راحتی با اغلب رنگ ها ترکیب می شوند چون که رنگی خنثی است. رنگ هایی مثل صورتی و قهوه ای با رنگ کرم خیلی عالی ترکیب می شوند. طیف رنگ های متفاوتی را می توانید با رنگ کرم ترکیب کنید این بستگی به سلیقه شما دارد که چه مدل رنگی انتخاب کنید.

مکمل وکامل کننده رنگ طوسی

با انتخاب رنگ طوسی برای دکوراسیون داخلی منزل خود دستتان برای انتخاب رنگ ممکل باز است و به راحتی می توانید این رنگ را با دیگر رنگ ها ترکیب کنید. این رنگ روحیه خوبی به منزل شما می بخشد و باعث نظم و مرتبی قسمت های مختلف خانه می شود.

مکمل وکامل کننده رنگ آبی

طیف رنگی که اغلب مردم از این رنگ استفاده می کنند و بیشترین سهم ترکیب رنگ را در قانون ترکیب رنگ ها دارد و برای دکوراسیون منزل و وسایل خیلی خوب طیف رنگ آبی است. این رنگ با اغلب طیف رنگی ها ترکیب می شود و همخوانی دارد چه رنگ های طیف گرم و چه طیف های رنگ سرد.

مکمل وکامل کننده رنگ طلایی

رنگ طلایی جزو رنگ هایی است که بر اساس قانون ترکیب رنگ استفاده بسیاری میتوانید از این رنگ داشته باشید و این رنگ جزو طیف  رنگ های خاص است. شما با توجه به سلیقه خود و اطرافیانتان می توانید این رنگ با اغلب رنگ ها ترکیب کنید اما بهترین مکمل ها برای رنگ طلایی به صورت زیر است:

  • قرمز
  • ارغوانی
  • صورتی
  • مشکی

رنگ‌ها و مکمل آنها در دکوراسیون منزل

روانشناسی اثرات رنگ‌ها

یکی از اصلی ترین اصولی که در دکوراسیون داخلی منزل ومحل کار دقت به روانشناسی قانون های ترکیب رنگی است شاید این حرف کمی عجیب باشد اما واقعیت است. انتخاب رنگ مناسب و درست بر روی افراد آن محیط تاثیراتی دارد مثلا روی خلق وخوی افراد، سطح انرژی، احساسات و عواطف تاثیرات مستقیمی دارد. در ادامه به چند نمونه روانشناسی رنگ ها اشاره خواهیم کرد:

آبی: این رنگ ویژگی های زیادی دارد مثل آرامش، امنیت وخونسردی و … وقتی که شما ر دکوراسیون داخلی منزلتان به دنبال آرامش و امنیت هستید می توانید از رنگ آبی استفاده کنید و حتی برای افرادی که افسردگی و اضطراب دارند هم مناسب هستند. این رنگ را می توانید در قسمت های مختلف خانه استفاده کنید مثلا می توانید از آسمان های مجازی استفاده کنید یا از اکسسوری های رنگ آبی و تابلو هایی با مدل های دریا یا ساحل.

سبز: این رنگ از دید روانشناسی نشان دهنده آرامش، خونسردی، فراوانی است حتی نشان دهنده طراوت هم است. اگر می خواهید دکوراسیونی جنگلی داشته باشید یا ویلای خود را دکوراسیون کنید این رنگ مناسب دکوراسیون شما است. افرادی که خانه ای در شهر های شلوغ و پرجمعیت دارند و یا خانه ای آپارتمانی دارند این رنگ مناسب دکوراسیون این مدل خانه ها است چون که طراوت و شادابی را به خانه شما می آورد.

صورتی: اغلب مردم معتقدند که این رنگ مناسب محیط های زنانه است چون که نشان دهنده عشق ومحبت است و برای دکوراسیون اتاق خواب و سالن های زیبایی خیلی عالی است. اما بعضی از افراد هم این رنگ را با ترکیب سفید برای دکوراسیون داخلی استفاده می کنند.

سفید: مناسب ترین رنگ برای دکوراسیون داخلی رنگ سفید است چون که رنگی خنثی و مناسب قسمت های مختلف خانه است این رنگ نشان دهنده تکامل و خلوص است. این رنگ برای دکوراسیون خانه های کوچک خیلی مناسب و خوب است چون که باعث بزرگ تر به چشم اومدن خانه می شود.

روانشناسی اثرات رنگ‌ها

زمینه رنگ

زمینه رنگ ها طبق اصول و قانون ها به شما کمک می کنند که بهتر بدانید هر رنگ در زمینه های متفاوت چه معنایی دارد. هر رنگی در مکانی معنای متفاوت و خاص خودش را دارد. مثلا استفاده از رنگ سفید در هر قسمت از دکوراسیون منزل معنای متفاوتی دارد مثلا در دکوراسیون سرویس بهداشتی به معنای پاکیزگی است و در پذیرای به معنای سادگی و شیک بودن. با شناخت رنگ ها و قوانین استفاده از رنگ ها بهتر می توانید رنگ ها را استفاده کنید.

الگوی رنگ مربعی

اصولا طبق این قانون شما باید چهار رنگ استفاده کنید که هر کدام از رنگ ها مناسب یک فصل باشد اینکار طبق قانون الگوی رنگی مربعی انجام می شود. برای ترکیب طبق این قانون باید یک رنگ اصلی و اولیه و یک رنگ ثانویه و دو رنگ درجه سوم انتخاب کنید اما موقعیت این رنگ ها اصلا مهم نیست. اگر علاقه به استفاده از این قانون الگوی رنگ مربعی دارید بهتر است که به دمای مکان حتما دقت کنید و بعد رنگ انتخاب کنید.

روانشناسی اثرات رنگ‌ها

شیوه ست کردن رنگ در دکوراسیون داخلی خانه

در تکنیک طراحی و ست کردن رنگ در دکوراسیون منزل نباید بیشتر از سه رنگ شاخص و متضاد استفاده شود. انتخاب سه رنگ کار شما را کمی راحت تر می کنند و بهتر می توانید انتخاب کنید شما با انجام اینکار دکوراسیونی متفاوت تر از خانه های دیگر خواهید داشت.

ست کردن حرفه ای رنگ ها در دکوراسیون داخلی خانه

این تکنیک طراحی و قانون ترکیب رنگی ازقدیم تا به الان بوده است و ریشه در مد دارد. در قدیم اغلب طراحان اروپایی و بریتانیایی دو یا سه را انتخاب می کردند و در کنار هم استفاده می کردند. استفاده از تکنیک کم کم پیشرفت کرد و اغلب مردم شروع به استفاده از تکنیک کردند اما در چند پیش هم دوباره محبوب و معروف شد. اما امروزه طراحان معتقدند که استفاده از چند رنگ روشن در کنار هم جذاب تر و بهتر است.

برای این تکنیک بهتر است که از چند رنگ اصلی و خالص استفاده کنید مثلا دو یا سه رنگ خوب است حتی می توانید از دو رنگ ثانویه هم استفاده کنید. اما می توانید از ترکیب همه این نمونه رنگ ها استفاده کنید.

برای ترکیب کردن رنگ های خود از یک روش عالی استفاده کنید تا نتیجه کار شما به صورت حرفه ای باشد و اغلب طیف های رنگی در آن تعریف شده باشد. اگر علاقه به استفاده از رنگ های متضاد دارید این استفاده خیلی جذاب خواهد بود اما به شرطی که از چرخه رنگ هم کمک بگیرید. در هر موقعیت بهتر است که برای انتخاب رنگ از چرخه رنگ استفاده کنید.

رنگ هایی که نزدیک بهم هستند را در کنار هم قرار دهید تا جلوه جذابی پیدا کنند. اگر رنگ اصلی شما رنگی روشن است پس بهتر است که رنگ ثانویه هم رنگی روشن باشد. حتی اگر رنگ اصلی شما پاستلی است پس بهتر است که رنگ ثانویه هم پاستلی انتخاب کنید .

حتی شما می توانید از رنگ هایی با طیف های متفاوت و شدت های متفاوت استفاده کنید و سایه های جذاب به وجود بیاورید. برای انجام اینکار بهتر است که بافت ها و رنگ های خاص استفاده کنید.

تکنیک های ست کردن رنگ در منزل

اغلب طراحان برای منزل ها از یک رنگ موکت و با یک طرح استفاده می کنند حتی رنگ انتخابی اغلب آن ها روشن است و طرح های گرافیکی را تایید می کنند. برای داشتن ترکیب رنگی خاص بهتر است از رنگ هایی که نزدیک بهم هستند استفاده کنید یا از رنگ هایی که در چرخه رنگ در کنار هم قرار دارند. یک رنگ را به عنوان رنگ  انتخاب و از دو رنگ دیگر برای عناصر دیگری که در فضا استفاده کنید.

ترکیب رنگی خنثی خیلی ساده است مثلا ترکیب رنگی سیاه و سفید ترکیب رنگی خنثی است. این مدل ترکیب رنگی تاثیر خیلی زیادی در محیط ایجاد می کند کنتراست این ترکیب رنگی باعث جذاب تر شدن محیط شما می شود.

اگر علاقه به استفاده ترکیب سیاه و سفید دارید بهتر است که از لوازم تزئینی و اکسسروی های رنگ دیگری استفاده کنید تا محیطی متنوع تر و جذاب تر داشته باشید. استفاده از لوازم تزئینی و اکسسوری در اغلب دکوراسیون ها خیلی مورد استفاده است و همه مردم این مدل دیزاین را دوست دارند حتی می توانید از گلدان های گل طبیعی استفاده کنید و تابلوهای نقاشی مدرن هم باعث بهتر شدن فضای شما می شود.

دسته بندی دکوراسیون پذیرایی دکوراسیون داخلی منزل
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت