راهنمای انتخاب بهترین مدل کمد دیواری اتاق خواب

بازدید: 862 بازدید
کمد دیواری اتاق خواب

از گذشته تا به الان مرتب کردن لوازم امری ضروری و مهم گفته می شود مخصوصا برای خانه ای که لوازم زیادی دارد.شما میتوانید با نصب کمد دیواری در اتاق خود به نظم اتاق خود کمک بسیاری بکنید و از شلوغی و به هم ریختگی اتاق خود جلوگیری کنید.ابعاد کمد دیواری را میتوانید بر طبق سلیقه و نیاز خود طراحی و نصب کنید.

کمد دیواری یکی از بهترین چیز ها برای قرار دادن اسباب است و این کار باعث مرتبی منزل شما هم می شود و بهتر است بگویم نیاز هر خانه ای کمد دیواری است و خانم خانه داری که مرتبی منزلش برایش اهمیت زیادی دارد از کمد دیواری استفاده می کند ناگفته نماند که کمد دیواری اکثریت نیاز های شما را برآورده می کند نه ابعاد بزرگی دارد که بیشترین محیط شما را  اشغال کند نه فضای کمی دارد که نشود وسایل را در آن جای داد.

جزئیات انتخاب کمد دیواری

از وقتی که کمد دیواری ها طراحی و ساخته شدن دیگر کمتر کسی از صندوقچه های قدیمی برای نگهداری لباس ها و لوازم استفاده می کند و کمد دیواری ها محبوبیت ویژه ای بین مردم پیدا کرده است و جای پای خود را در اغلب خانه ها محکم کرده است.کمد دیواری یکی از مدل های کمد است که بر اساس ابعاد خانه ساخته می شود و نصب می شود حتی شما میتوانید طرح مورد نظر خود برای کمد دیواری اتاق یا منزل خود طراحی کنید.

کمد دیواری ها در کیفیت دکوراسیون داخلی خانه شما تاثیر بسیار زیادی دارد چون کمد دیواری نسبت به بقیه کمد های جدید و قدیمی فضای خیلی کمتری از اتاق را اشغال می کند.کمد دیواری ها انتخاب نجات بخشی برای افراد است چون که این مدل کمد ها برای اتاق هایی که ابعاد کمی دارند و افراد خانواده لوازم زیادی دارند مورد استفاده است و خیلی کاربردی است.بخاطر همین است که در مواقع ساخت خانه ها یا باسازی طراحان به کمد دیواری دقت و توجه ویژه ای دارند.

مدل‌های کمد دیواری بر اساس کاربرد آن‌ها

در این قسمت به سه مدل از کمد دیواری ها را بررسی خواهیم کرد کمد دیواری ها بر اساس ویژگی و کاربرد های متفاوتی طراحی و ساخته می شود در ادامه به نکات و ویژگی های متفاوت کمد دیواری ها را بررسی خواهیم کرد:

  • کمد دیواری رختخواب
  • کمد دیواری لباس
  • کلوزت روم

1. کمد دیواری رخت خواب

در خانه های ایرانی یک مدل کمد خیلی کاربرد ویژه ای دارد آن هم کمد رخت خوابی است این مدل کمد ها اغلب از درب های لولایی ساخته می شوند تا به صورت کامل باز و بسته شوند.کمد های دیواری اغلب در خانه های ایرانی کاربرد دارد و مورد استفاده است این مدل کمد ها بدون طبقه ساخته می شوند یا اگر هم با طبقه ساخته شوند طبقه های آن با فاصله زیاد از هم ساخته می شود تا رخت خواب ها به راحتی روی آن ها قرار بگیرد حتی از روی زمین تا بالای کمد میتوان رخت خواب قرار دهید.

یک مدل از کمد دیواری است به اسم کمدهای دولابچه که این مدل کمد دیواری از دو قسمت بالایی و پایینی تشکیل می شوند که از قسمت بالایی برای لوازم جانبی و کم استفاده اتاق استفاده می شود و از قسمت پایینی استفاده های روزمره کمد دیواری رخت خوابی دارای ارتفاع 150 به بالا ساخته می شوند اما اگر بخواهید از ویژگی کمد های دولابچه استفاده کنید باید ارتفاع کمد رخت خوابی خود را با ارتفاع 110 سانتی متری بسازید.

2. کمد دیواری لباس

کمد دیواری ها برای قرارگیری لباس ها انواع مختلفی دارند که طراحی و ساخته می شوند و به بازار عرضه میشوند، انتخاب شما است که کمد دیواری لباس خود را چگونه طراحی کنید میتوانید از طبقات کم یا زیاد استفاده کنید یا از آویز استفاده کنید و حتی میتوانید از کشو های بزرگ و کوچک برای قرار گیری کفش ها و کیف ها استفاده کنید.

اگر میخواهید در کمد دیواری خود از آویز استفاده کنید باید ارتفاع مناسبی برای قرار گیری لباس در نظر بگیرید که لباس های بلند به درستی در کمد قرار بگیرد. دقت داشته باشید که به عمق فضای آویز لباس هم باید توجه کنید و حواستان باشد که عمق کم نباشد عمق مناسب برای لباس های آویز 60 سانتی به متر به بالا است.کمد دیواری هایی طبقه بندی که برای قرارگیری لباس ساخته می شوند باید در ساخت و طراحی این مدل ها نکات و قوانین این مدل کمد را رعایت کنید.

3. کلوزت روم

اغلب در خانه هایی که اتاق های زیادی دارند از کلوزت روم استفاده می شود و فقط یه اتاق را به عنوان کلوزت روم انتخاب می کنند که این اتاق را برای قرارگیری اکثریت لباس ها و پرو لباس اختصاص می دهند اغلب کلوزت روم ها بدون در ساخته می شوند.

تفاوت های کلوزت روم ها با دیگر کمد به صورت زیر است:

-کلوزت روم ها بدون در ساخته میشوند.

-کلوزت روم ها باید در یک اتاق مخصوص باشد.

کمد دیواری اتاق

کاربرد های مهم کمد دیواری اتاق خواب

کمد دیواری ها یکی از مهم ترین و اصلی ترین قسمت های اتاق خواب است که کاربردهای زیادی دارد.مزتب کردن، نظم دهی به اتاق یکی از کاربردهای این مدل کمدها است کمد دیواری ها اغلب برای قرار گیری لباس ها است و حتی خیلی از افراد برای قرارگیری کفش و کیف هم استفاده می کنند.

کمد لباس

فضای اتاق شما و ابعاد اتاق نقش خیلی مهمی در انتخاب نوع و مدل کمد دیواری شما دارد و حتی به سلیقه و سبک مورد نظر شما هم بستگی دارد.کمد دیواری ها قبل از هر چیزی اول از همه برای قرارگیری لباس ها استفاده می شود و نیاز ضروری هر اتاق خواب است که کمد دیواری داشته باشد تا از بهم ریختگی اتاق جلوگیری کند.

ناگفته نماند که هر اتاق خواب به یک کمد دیواری مخصوص خود نیاز دارد مثلا اتاق کودک باید کمد دیواری مخصوص برای خودش داشته باشد یا اتاق خواب والدین کمد دیواری مخصوص خودش را داشته باشد و این کمد ها بر اساس ابعاد اتاق طراحی شوند.

طراحی کمد دیواری فاکتور های مخصوص به خودش را دارد مثلا برای قرارگیری لباس های زیر،کفش،لباس های بلند و … قسمت مخصوص به خودش را داشته باشد.در ادامه چند فاکتو اصلی طراحی کمد دیواری را برای شما خواهیم گفت:

  • جنس کمد
  • نوع کمد
  • سبک و رنگ کمد
  • سایز و اندازه کمد
  • کیفیت

کمد دیواری رخت خواب

طراحی و ساخت کمد دیواری رخت خواب اصول مخصوص به خودش را دارد مثلا باید از در های لولایی ساخته شوند تا به راحتی در آن کامل باز و بسته شوند و طبق تشک ها و بالشت های اضافی که در خانه داریم ساخته شوند که به راحتی بتوانیم در کمد قرار دهیم.موضوع دیگری که باید در مورد کمد رختخواب گفته شود این است که این کمدها اکثر در خانه ‌های ایرانی استفاده می‌شود.این کمدها اغلب ارتفاعی بالاتر از 150 سانتی‌متر دارند و در قسمت بالا یا کنار آن هم اغلب محل قرار دادن لوازم جانبی، ملحفه و بالشت‌های اضافی است.

کمد دیواری اتاق خواب

مناسب ترین جنس برای کمد دیواری اتاق خواب

شاید فکرکنید که یک کمد دیواری فقط و فقط باید فضای درستی برای قرار دادن لوازم و وسیله‌های شما داشته باشد ناگفته نماند که امروزه تنوع گسترده‌ای از جنس‌ها و طرح‌های متفاوت برای کمد دیواری اتاق خواب طراحی  و ساخته شده، شما می‌توانید با دقت به طراحی و سبک خانه و سلیقه خودتان کمدی را که برای نیاز های شما خوب است انتخاب کنید.

حواستان باشد شما باید در نظر بگیرید که برای کمد دیواری اتاق خواب چه ویژگی هایی برای شما اهمیت بیشتری دارد و مناسب اتاق شما است و چه مقدار فضا برای قرار دادن کمدها دارید و اینکه قرار است چه اندازه هزینه کنید، بعد با توجه به همه این موضوعات گفته شده طرح کمد دیواری اتاق خواب خود را انتخاب کنید.

جزئیات کمد دیواری شیشه‌ای

استفاده از شیشه برای ساخت کمد دیواری اتاق خواب اغلب فقط برای اشخاصی که به شدت مرتب هستند و همه چیز را سر جای خودش قرار می‌دهند خوب است. اغلب در این مدل کمدها از درب‌های ریلی استفاده می‌شود و در بعضی مواقع برای اینکه داخل کمد کمتر رؤیت شود از شیشه دودی یا مات کمک می‌گیرند.

موضوعی که در مورد این کمدها وجود دارد این است که برای اشخاصی که لوازم زیادی دارند و اکثر نامرتب هستند، خیلی مناسب نیست اما از سمتی کمدهای شیشه‌ای اغلب جلوه مدرن و زیبایی دارند و برای اتاق‌هایی با نور کم و دکوراسیون امروزی خیلی مناسب هستند.

جزئیات کمد دیواری آینه‌ای

امروزه برای جذاب تر و مدرن‌تر به نظر رسیدن اتاق خواب از کمدهای دیواری که درب آن‌ها آینه‌ای است استفاده می‌شود؛ اما اغلب بدنه این کمدها را می‌توان از ام‌دی‌اف یا چوب تهیه کرد و فقط برای قسمت درب آن از آینه استفاده می‌شود. درب این نوع کمد دیواری اتاق خواب هم معمولاً به صورت ریلی است.

ظاهر مدرن و زیبای کمد دیواری آینه‌ای باعث شده تا این مدل انتخاب اول خیلی از افراد سخت پسند و علاقه‌مند به طراحی مدرن و امروزی باشد. اگر بدنه این کمدها از جنس محکم و خوبی باشد، استفاده از آینه در کنار آن می‌تواند یکی از خوب ترین گزینه‌ها برای اتاق خواب شما باشد.

از آنجایی که آینه محیط شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و از سمتی نور بیشتری در اتاق منعکس می‌کند، پس استفاده از آن هم برای اتاق‌های کوچک و هم اتاق‌های بزرگ خوب است.

جزئیات کمد دیواری ام‌دی‌اف

کمد دیواری ام‌دی‌اف یکی از محبوب ترین و متنوع‌ترین انواع کمد دیواری اتاق خواب در دنیا به حساب می آید که رنگ‌ها و طرح‌های متفاوتی دارد و به همین علت ظاهر زیبا و مقاومت خوب آن بیشتر از هر جنس دیگری برای ساخت کمد طرفدار دارد.

یکی از ویژگی هایی که کمد دیواری ام‌دی‌اف دارد این است که هم کیفیت بالا و هم قیمت خوبی دارد و با هر سلیقه و سبکی نیز سازگاری دارد. امکان ساختن این کمدها در رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت وجود دارد که این موضوع باعث شده تا خیلی از اشخاص برای ساخت کمد دیواری از جنس ام‌دی‌اف استفاده کنند.

کمد دیواری ام‌دی‌اف

جزئیات کمد دیواری های‌گلاس

های‌گلاس بهتره بگوییم همان کمد ام‌دی‌اف است که روی آن روکشی براق کار شده و همین موضوع باعث شده تا مدرن‌تر و زیباتر به نظر برسد و قیمت آن هم گران‌تر باشد.استفاده از کمد دیواری های گلاس باعث می‌شود تا نور اتاق شما بیشتر شود و به همین علت رنگ روشن آن برای اتاق‌های کم نور یا کوچک انتخاب خیلی خوبی است.یکی از معایبی که کمدهای های گلاس دارند این است که اثر انگشت و لک دست به آسانی روی آن باقی می‌ماند و به همین علت نیاز به دقت زیادی دارند.

مناسب ترین مدل کمد دیواری اتاق خواب

کمدهای دیواری اتاق خواب انواع مختلفی دارند و معمولاً مهم‌ترین تفاوت آن‌ها مدل درب و شیوه باز و بسته شدن کمد است. بعضی از انواع کمد دیواری اتاق خواب برای محیط های کوچک‌تر خوب است و بعضی دیگر نیاز به محیط بیشتری دارد و از این رو برای اتاق‌های بزرگ کاربرد دارد. از سمتی سلیقه فرد و سبک اتاق هم می‌تواند روی مدل کمد دیواری اتاق خواب دخیل باشد.پس انتخاب بهترین مدل کمد دیواری اتاق خواب اغلب به فضایی که دارید و سبکی که مد نظرتان است بستگی دارد.

کمد دیواری

جزئیات کمد دیواری ریلی یا کشویی

بیشتر طرح‌های کمد دیوار ریلی مدرن و امروزی درب‌های ریلی دارند. درب‌هایی کشویی به دو سمت باز می‌شوند و به همین دلیل به فضای اضافی در قسمت جلوی کمد نیازی ندارید. استفاده از این مدل کمدها امروزه خیلی رایج است و جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون مدرن دارد. اصلی ترین محدودیتی که کمدهای دیواری ریلی دارند این است که شما نمی‌توانید درب همه قسمت ‌های کمد را با هم باز کنید و برای باز کردن درب یک سمت باید درب سمت دیگر را ببندید.

جزئیات کمد دیواری بدون درب (Walk- in closet)

یکی از زیباترین و لوکس‌ترین انواع کمد دیواری اتاق خواب که هر فردی دوست دارد اینگونه کمدی در خانه خود داشته باشد، مدل بدون درب است. قبل از هر چیز خوب است بدانید که این مدل کمد دیواری اتاق خواب فقط برای فضاهای بزرگ و جادار است و اغلب یک طرف دیوار برای قرار دادن لباس و لوازم شخصی فرد استفاده می‌شود و هیچ دربی ندارد و قسمت ‌های متفاوت آن برای استفاده‌های مختلف دسته بندی شده است.به صورت معمول اشخاصی که به مد و پوشاک علاقه زیادی دارند، این سبک از کمد دیواری را انتخاب می‌کنند و یا در بیشتر از موارد هم یکی از اتاق‌های اضافه خانه را برای این کار در نظر می‌گیرند.

کمد دیواری

سخن پایانی

بهترین مدل کمد دیواری برای اتاق شما، طرحی است که چند شرط اصلی زیر را داشته باشد:

ابعاد مناسبی نسبت به اندازه اتاق شما داشته باشد و قسمت زیادی از اتاق را اشغال نکند، و یا آنقدر کوچک نباشد که نتوانید لباس‌های خودتان را در آن جای دهید.

طراحی آن کاملا طبق با کاربردی باشد که در نظر دارید. برای نمونه اگر می‌خواهید که کفش‌های خودتان را هم داخل کمد قرار دهید، در داخل طراحی کمد این زمینه باید منظور شود.

دسته بندی دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون داخلی منزل
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت