راهنمای انتخاب پرده پذیرایی براساس جنس، رنگ و طرح

بازدید: 437 بازدید
پرده پذیرایی

انتخاب مدل پرده در دکوراسیون خانه نقش خیلی مهم اصلی را دارد به علت همین هم است که از اهمیت زیادی برخوردار است.اولین نکته در انتخاب پرده هماهنگی و ست شدن با بقیه وسایل خانه است و اجزای موجود در دکوراسیون خانه  ترکیب پرده  با دکوراسیون داخلی خانه و هماهنگی آن با اکثریت لوازم و دیوار ها تاثیر خیلی زیادی و نقش خیلی مهمی در دیزاین خانه دارد.

در هر خانه ای پنچره های متفاوتی وجود دارد که با خانه دیگری نفاوت دارد این پنجره ها با اشکال و ابعاد متفاوت را می توانید با پرده های شیک و خاص بپوشانید.وقتی که می خواهید پرده ای برای پنجره منزل خود انتخاب کنید باید ویژگی های پنجره خانه خود را هم بشناسید که بتوانید به صورت اصولی و مناسب برای پنجره منزل خود پرده انتخاب کنید .با استفاده از پنجره میتوانیم حریم شخصی خود را در داخل خانه حفظ کنیم و هیچ گونه دیدی از بیرون به داخل منزل ما وجود نداشته باشد حتی با استفاده از پرده میتوانید در روز نور را کم و زیاد کنید و روشنایی خانه را کنترل کنید.

جزئیات نصب پرده در پذیرایی

خاصیت و زیبایی منزل به دکوراسیون خانه بستگی دارد هرچه دکوراسون انتخابی شما شیک تر و جذاب تر باشد جذابیت خانه شما هم بیشتر خواهد شد ناگفته نماند که المان هاییی که در خانه استفاده می کنید هم باید جذاب و خاص باشند تا به هرچه زیبایی خانه شما کمک کنند.

انتخاب لوازم خانه نقش بسیار مهمی در جذابیت دکوراسیون خانه دارد هارمونی و هماهنگی هرچه زیاد تر وسایل منزل باعث می  شود که دکوراسیون دوست داشتنی تری برای شما رقم بزند و انتخاب مبلمان با ابعاد و متراژ خانه و انتخاب سرویس خواب بر اساس متراژ اتاق خواب می تواند زیبایی مد نظر شمارا رقم بزند.

اگر شما سبک مورد نظری برای منزل خود انتخاب کرده اید پس بهتر است که هر وسیله ای که انتخاب می کنید هم براساس همان دکوراسیون انتخاب کنید و حتی اگر رنگ مورد نظری انتخاب کرده اید لوازم منزل را بر اساس همان رنگ انتخاب کنید که تفاوت پیدا نکند و هماهنگی خوبی داشته باشد یا اگر علاقه به تضاد رنگی دارید خوب است حواستان به انتخاب رنگ متضاد باشد تناسب وسایل با سبک مورد نظر شما و رنگ مورد نظر شما باعث می شود که زیبایی محیط بیشتر شود.

جزئیات انتخاب پرده پذیرایی

پرده ها قسمت زیادی از دیوار های خانه را به صورت عمودی می پوشاند و یکی از لوازم هایی است که تاثیر زیادی در جذابیت دکوراسیون منزل دارد شما می توانید پرده ای که انتخاب می کنید بر طبق اصول و قواعد دکوراسیون منزل باشد و با اینکار جذابیت منزل خود را چند برابر کنید و دید بصری خوبی برای منزل خود بوجود آورید.

در انتخاب پرده فقط تنها فاکتور شما جذابیت و زیبایی پرده نباشد شما باید موارد متفاوتی را در نظر داشته باشید مثل: جنس پرده و اندازه آن و مدل و موارد دیگر حتما باید رعایت شود تا پرده مناسبی انتخاب و نصب کنید و در آخر پرده انتخابی شما مناسب ترین و خوب ترین گزینه برای دکوراسیون شما باشد.

اول از همه باید سبک مشخص و معینی برای منزل خود انتخاب کنید و بعد از آن سراغ خرید پرده بروید و حواستان باشد که باید به متراژ خانه هم دقت کنید.اگر خانه ای با متراژ کم دارید میتوانید از پرده ای با رنگ روشن استفاده کنید تا به دلباز تر محیط خود کمک کنید و محیط خود را بزرگ تر نشان بدهید و حتی می توانید از پرده های جنس حریر هم استفاده کنید.

با انتخاب پرده جنس حریر هزینه زیادی نباید پرداخت کنید و این جنس پرده جذابیت و شیک بودن منزل شما چند برابر می کند و این نوع پرده نورگیری خیلی خوبی دارد چون به صورت طبیعی هر چه پرده انتخاب شما رنگ روشن یا جنس مناسبی داشته باشد محیط شما را بزرگتر از حد معمول نشان می دهد.

انتخاب پرده پذیرایی

برای خانه شما کدام بهتر است مبل کلاسیک یا مبل راحتی؟

انتخاب پرده برای منزل های کوچک کمی سخت است مثلا نبباید اصلا پرده تیره یا جنس مخملی و ضخیم انتخاب کنید چون این مدل پرده ها گزینه مناسبی نیست و حتی پرده های مدل گلدار اصلا برای خانه های کوچک خوب نیست و هرچه پرده ساده تر و روشن تر باشد جذابیت خانه شما را بیشتر می کند.

در زمینه خرید پرده پذیرایی حتما باید به سقف خانه هم دقت ویژه ای داشته باشید اگر سقف خانه شما کوتاه است اصلا نباید از والان های پر نقش و نگار استفاده کنید مثلا می توانید از یک قاب کوچک و ساده  و جذاب برای پرده و قسمت بالایی پرده پذیرایی خود انتخاب کنید چون این کار باعث شیک تر شدن و جذاب تر شدن پذیرایی شما می شود.

نکته  اصولی بعدی که می توانید برای پرده پذیرایی خود به کار ببرید این است که حتی اگر پنجره پذیرایی شما به صورت تمام قد نباشد می توانید از پرده از سقف تا روی زمین استفاده کنید این حرکت باعث جذابیت منزل و پذیرایی می شود زیرا که این حرکت باعث می شود تا در نظر افراد خطای دید صورت بگیرد تا افراد فکر کنند که سقف خانه شما بلند تر است و در بهتر دیده شدن فضای خانه شما موثر است.

اگر فاصله پنجره منزل شما کم است حتما از پرده  یک دست استفاده کنید و حواستان باشد که حتما به فاصله پرده ها دقت زیادی داشته باشید اگر فاصله پنجره ها زیاد بود می توانید از چند پرده استفاده کنید و برای جذابیت بهتر محیط می توانید فضای خالی بین پرده هارا با تابلو یا لوازم دکوری دیزاین کنید.

جزئیات طرح و رنگ پرده پذیرایی

انتخاب یک رنگ خوب برای پرده می تواند گزینه خیلی موثری در زیبایی آن خانه باشد. اگر خانه شما با فرش ‌های پر نقش و نگار و مبل های طرح دار پر شده است، خوب است از پرده های ساده استفاده کنید و امکان دارد خیلی از اشخاص تصور کنند که اگر پرده در تناسب با مبلمان است باید مثل مبل ها طرح دار باشند اما اینجور نیست و اگر پرده ساده در کنار مبلمان طرح دار باشد زیبایی خیلی زیادی خواهد داشت.

اگر فرش و مبلمان شما طرح های خیلی ساده ای دارند می‌ توانید در کنار آن ها از پرده های نقش دار استفاده کنید و یکدستی و خنثی بودن فضا را بشکنید و به همین دلیل باعث زیباتر شدن محیط شوید.

در ضمن اگر در محیط خانه شما از یک رنگ مشخص به صورت یک دست استفاده شده است ، می توانید از پرده ای استفاده کنید که دارای رنگ های متفاوت در تناسب با تم فضا باشد و در کنار پرده پذیرایی می توانید کوسن هایی که روی مبل ها قرار می‌ گیرند ، به همراه رومیزی و لوازم تزیینی را در هارمونی با این رنگ پرده انتخاب کنید.

در خرید لوازم متفاوت برای خانه این نکته را فراموش نکنید که زیبایی در دست گران ‌تر بودن لوازم یا تجملی تر بودن آن نیست بلکه زیبایی در دست تناسب بین قسمت ‌های متفاوت وسایل خانه است و هر چه قوانین را بیشتر در دکوراسیون داخلی خانه خود به کار ببرید، نتیجه آن را به صورت ملموس تری خواهید دید.

طرح و رنگ پرده پذیرایی

نکات اصولی در انتخاب پرده پذیرایی

پرده های انتخابی شما سلیقه و طرز انتخابی شما هستند و جنبه زیبایی و دکوراتیو بودن هم دارد.پرده منزل شما گویای حال شما است و انتخاب طرح و رنگ عالی در انتخاب پرده ها خیلی موثر است.شما حتما باید در انتخاب پرده یک سری نکات را رعایت کنید و بکار ببرید تا پرده خوبی برای منزل خود انتخاب کنید و از سلیقه خود خیلی زیاد استفاده کنید.

هدف خود را از نصب پرده

اگر از پرده ها به عنوان تارکی کننده اتاق یا منزل می خواهید استفاده کنید بهتر است از پرده های آستر دارد استفاده کنید چون این مدل پرده ها مناسب این مدل فضا ها است.اما اگر قصد شما از استفاده پرده فقط جنبه دکوری است بهتر است از پرده های بدون آستر استفاده کنید.آستر ها ویژگی های خیلی خاصی دارند مثلا پرده ها را در برابر نور آفتاب محافظت می کنند و باعث افزایش عمر پرده ها هم می شوند ناگفته نماند که باعث جذابیت بیشتر پرده ها هم می شود.

پرده‌ای متناسب با دکور منزل

نقش اصلی در پذیرایی و اتاق ها پنجره ها هستند که در بیشتر خانه ها قسمتی از دکور را پنجره ها تشکیل داده اند.یکی از پیزهایی که در دکوراسیون خودنمایی زیادی می کند پرده ها هستند پس در انتخاب پرده های خود دقت زیادی به خرج بدهید.در ضمن دقت کنید پرده ی انتخابی شما با سبک دکوراسیون شما هماهنگی داشته باشد.

جنس ونوع پرده‌ها

برای محیط های رسمی پرده هایی با پارچه های اریشمی و یا مخمل مناسب هستند چون که نیازمند شست و شوی خشک هستند.حتی می توانید از چند نوع پارچه ی محبوب استفاده کنید که این پارچه های محبوب : ساتن ، نخ و یا ابریشم طبیعی هستند این مدل پارچه ها به علت شست و شوی راحت مناسب این مدل فضا ها هستند.برای محیط های غیر رسمی پارچه هایی از جنس کتان و مخمل مناسب هستند.برای دیگر دکور ها هم پرده هایی با جنس نخی مناسب بوده است چون که باعث انتقال حس خوب و لطافت می باشد.

بهترین و محبوب ترین پارچه هایی که برای دوخت پرده ها انتخاب می شوند از جنس:سانت یا حریر نازک و مخمل های ضخیم هستند. مدل انتخابی شمتا برای پرده بسته مدل دکوراسیون شما و فصلی که در آن قرار دارید متفاوت است.

جنس پرده‌ها

نکات انتخاب رنگ پرده

وقتی برای خرید پرده می روید باید در زمینه رنگ پرده تصمیم مناسبی بگیرید بعضی از مردم پرده ای هم رنگ با دکوراسیون خانه خود دوست دارند ولی بعضی از مردم هم رنگ مخالف با دکوراسیون را دوست دارند.اگر شما جزو آن دسته ار افراد هستید که رنگ انتخابی شما هم رنگ با دکوراسیون است خوب است رنگی انتخاب کنید که کمی پر رنگ تر یا کم رنگ تر است.

نکات در نظر گرفتن ابعاد پرده پذیرایی

برای هر قسمت از خانه و پنجره ها پرده ها با سایز ها و مدل های متفاوتی وجود دارند مثلا پرده انتخابی شما برای آشپزخانه با پرده پذیرایی واتاق خوای متفاوت است و نباید شبیه به هم باشد.اصولا اکثریت خیاط ها سایز پرده را دو برابر پنجره خریداری میکنند که در هنگام دوخت چین های زیادی برای زیبایی پرده روی آن پیاده کند.شما می توانید طول پرده پذیرایی خود را زیاد بگیرید که تا روی زمین بیاید اینکار باعث جذابیت پرده و دکوراسیون پذیرایی شما می شود.حتی اگر پنجره های پذیرایی شما کوچک و کوتاه است خوب است که از پرده هایی با طول بلند استفاده کنید چون پرده با طول کوتاه جذابیت منزل شما را کم می کند.

طرح و مدل‌ های پرده پذیرایی

در این قسمت می خواهیم به معرفی چند نمونه از معروف ترین مدل ها و پارچه های مناسب پرده پذیرایی صحبت کنیم.

رنگ‌های خنثی برای پرده پذیرایی

رنگ های که برتری خاصی در جلوه دکوراسیون داخلی دارند رنگ های خنثی هستند رنگ هایی مثل:کرم، خاکستری،بژ،برنزی و ……. و رنگ هایی با سایه های قهوه ای جزو رنگ های خنثی هستند و این رنگ های برای دکوراسیون بسیار مناسب هستند.برای انتخاب پرده پذیرایی می توانید از تک رنگ و یا رنگ های متضاد استفاده کنید حتی می تواند از اکسسوری های هم رنگ یا متضاد هم استفاده کنید.

پرده‌های ابریشمی برای پرده پذیرایی

پرده های ابریشمی جزو بهترین انتخاب ها برای پرده پذیرایی است اگر به دنبال جذاب ترین و خاص ترین پرده ها هستید به سراغ پرده ای ابریشمی بروید.برای سالن های پذیرایی و مکان های رسمی پرده هایی با جنس ابریشمی مناسب ترین انتخاب است.اگر سالن پذیرایی شما بزرگ است شما متوانید پند مدل پرده را باهم ترکیب کنید و جلوه سال خود را چند برابر کنید مثلا می توانید از پرده های حریر،ساتن و ابریشمی استفاده کنید.ناگفته نماند که اگر طول پرده پذیرایی سال های بزرگ را بلند بگیرید و پرده را تا رو زمین بیاید زیبایی آنچند برابر خواهد شد.

پرده پذیرایی

پرده کتان برای پذیرایی

پرده های جنس کتان مدلی پرده ببرای پذیرایی است که با هر سبک دکوراسیون هماهنگ و ترکیب می شود.پرده کتان ویژگی های خیلی خوبی دارد مثلا هیچ وقت از مد نیوفتاده است و به علت جنس محکم و استحکام خوبش مدت زیادی می توانید از این مدل پرده استفاده کنید.پرده کتان برای مناطق سردسیر بسیار مناسب است چجون عایق خیلی خوبی در برابر سرما است.

پرده پذیرایی هماهنگ با دکوراسیون منزل

یکی از نکاتی که در این مقاله گفتیم و در انتخاب پرده پذیرایی بسیار مهم است آن هم هماهنگی پرده با دکوراسیون منزل است.در بدو ورود مهمانان شما اولین چیزی که به چشمشان می خورد پرده پذرایی شما است. جذابیت پرده پذیرایی شما وقتی کامل و جذاب می شود که با اکثریت وسایل خانه هارمونی و هماهنگی خوبی داشته باشد.

دسته بندی دکوراسیون پذیرایی دکوراسیون داخلی منزل
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت