آشنایی با مدل های مختلف مبلمان سلطنتی

بازدید: 2,754 بازدید
مدل های مختلف مبلمان سلطنتی

مبلمان سلطنتی یکی از شیک ترین مدل های مبلمان محسوب می شوند که افراد زیادی آن ها را برای چیدمان در دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب می کنند. این مبلمان دارای مدل های مختلفی هستند که ویژگی های مخصوصی نیز دارند.

اگر قصد خرید مبلمان سلطنتی را دارید، توصیه می شود که ابتدا با مدل های مختلف آن آشنا شوید و سپس با توجه به شرایط و هدفی که از خرید مبلمان دارید، یکی از مدل های مبلمان سلطنتی را انتخاب کنید.

مبل سلطنتی چگونه طراحی می شوند؟

مبلمان سلطنتی یا استیل همانطور که از نامشان مشخص است، به گونه ای طراحی می شوند که مجلسی تر و دارای شکوه و جلال خاصی باشند. قسمت مهم این مبلمان چوبشان است. چوبی که در مبل سلطنتی به کار می رود، معمولا از گردو یا راش می باشد و روی آن ها کنده کاری های زیبایی ایجاد می شود. همچنین پارچه این مبلمان نیز دارای طرح و رنگ بندی های زیادی هستند که باعث درخشش بیشتر آن ها می شوند.

طراحی مبلمان سلطنتی

پارچه و تشک مبلمان سلطنتی

تشک مبلمان سلطنتی با کیفیت بالایی ساخته می شوند و فوم به کار رفته در آن ها معمولا از نوع سرد می باشد. اما تفاوتی که تشک مبلمان سلطنتی با راحتی دارد، این است که تشک مبل سلطنتی ضخامت و لایه های اسفنج بیشتری دارد و نسبت به مبلمان راحتی کمی سفت تر است. پارچه های به کار رفته روی تشک و قسمت های دیگر مبل سلطنتی دارای زرق و برق زیادی می باشند و معمولا قابل شستشو هستند.

قابل ذکر است که پارچه مبلمان سلطنتی مدل های مختلفی دارند و کیفیت هر کدام با دیگری متفاوت است. بنابراین هنگام خرید مبلمان سلطنتی، این مورد را در نظر داشته باشید و راجب پارچه مبل انتخابی خود از فروشنده اطلاعاتی را جویا شوید.

به طور مثال پارچه با کیفیت باید به گونه ای باشد که ضد بو و ضد لک باشد، در مقابل نفوذ آب به لایه های زیرین تشک مبل مقاوم باشد و چروک نشود. به یاد داشته باشید که هرچه کیفیت پارچه بالاتر باشد، کارایی مبل را افزایش خواهد داد و در گذر زمان دچار پوسیدگی یا پارگی نمی شود.

ارتفاع، وزن و تعداد مبل های سلطنتی

در میان مبلمان سلطنتی، کلاسیک و راحتی مبلمان سلطنتی ارتفاع بیشتری از زمین دارند. پشتی های این مبلمان بسیار بلند و برخی از مدل های آن دارای تاج نیز می باشند. از آنجایی که تاج های مبلمان سلطنتی دارای کنده کاری های زیادی هستند و اندازه بزرگی نیز دارند، باعث بلند تر شدن ارتفاع مبلمان سلطنتی خواهند شد. تعداد این مبلمان نیز معمولا 9 نفره هستند، البته به صورت 7 نفره هم طراحی می شوند. اما وزن این مبلمان چگونه است؟

مبلمان سلطنتی از آنجایی که از چوب ساخته می شوند و پایه اصلی آن ها از چوب می باشد، وزن سنگینی دارند. بنابراین اگر جزو افرادی هستید که وزن مبلمان برایتان فاکتور مهمی می باشد و به دنبال مبلمانی با وزن سبک هستید، مبل سلطنتی برای شما انتخاب مناسبی محسوب نمی شود.

ارتفاع مبلمان سلطنتی

زیباترین رنگ بندی های مبلمان سلطنتی چگونه است؟

مبلمان سلطنتی دارای رنگ بندی های گوناگونی هستند و همچنین پارچه این مبلمان نیز طرح بندی های متفاوتی دارد. اما چند نمونه از رنگ بندی های مبلمان سلطنتی جذابیت بیشتری دارند و باعث جلوه بیشتر دکوراسیون داخلی می شوند. یکی از این رنگ بندی های زیبا ترکیب رنگ سفید و آبی است.

مبلمانی که با این دو رنگ طراحی می شوند، معمولا بدین گونه هستند که چوب آن ها با رنگ سفید رنگ آمیزی می شود و پارچه مبل نیز با رنگ پس زمینه آبی و طرح های سفید طراحی خواهد شد. این ترکیب رنگ از رنگ های شاد محسوب می شود و بر نور محیط نیز تاثیر بسزایی دارد. زیرا مبلمان با رنگ تیره منجر به تاریک دیده شدن محیط می شوند.

مبلمان سلطنتی با ترکیب رنگ زرشکی و طلایی

ترکیب رنگ زرشکی و طلایی یکی از شیک ترین و مجلسی ترین رنگ های مبلمان سلطنتی به شمار می رود. اگر دکوراسیون داخلی منزلتان را با دکوری هایی مجلل و با استفاده از تم سلطنتی طراحی کرده اید، مبلمانی با ترکیب رنگ زرشکی و طلایی برای شما انتخاب مناسبی محسوب می شود.

این دو رنگ در مبلمان معمولا این گونه استفاده می شوند که چوب مبلمان با رنگ طلایی رنگ آمیزی شود و پارچه آن ها نیز با دو رنگ زرشکی و طلایی به صورت ترکیبی با پس زمینه زرشکی و طرح های طلایی طراحی شود.

چیدمان صحیح مبلمان سلطنتی

رنگ طوسی طلایی

اگر قصد خرید مبلمانی را دارید که تماما سلطنتی باشد و جلوه ای شاهانه داشته باشید، پیشنهاد ما به شما خریداری مبلمانی با ترکیب رنگ طوسی و طلایی می باشد. از آنجایی که رنگ طوسی رنگی خنثی است، ست کردن آن با دیگر رنگ ها تقریبا آسان است. بنابراین زمانی که مبلمانی با رنگ طوسی و طلایی را خریداری کنید، هنگام ست کردن آن با دیگر وسایل منزلتان مشکلی برایتان به وجود نمی آید. مگر زمانی که از رنگ های خاصی در طراحی منزل خود استفاده کرده باشید.

بنفش و نقره ای

یکی دیگر از رنگ بندی های زیبای مبلمان سلطنتی، ترکیب بنفش و نقره ای است. بنفش و نقره ای هارمونی زیبایی با یکدیگر دارند و منجر به جذابیت محیط منزل می شوند. بنابراین یکی از رنگ های پیشنهادی ما به شما هنگام خرید مبلمان سلطنتی، ترکیب بنفش و نقره ای می باشد.

اما بهتر است که این نکته را در نظر داشته باشید که این دو رنگ از جمله رنگ هایی هستند که نیازمند هماهنگی و تناسب با دیگر وسایل محیط می باشند. به طور مثال زمانی که مبلمانی با این ترکیب رنگ را خریداری می کنید، سعی کنید که رنگ دیوار ها یا پرده منزل را با رنگ بنفش یا طوسی طراحی کنید.

ویژگی های مبلمان سلطنتی

سفید و طلایی

اکنون زمان آن رسیده که راجب ترکیب دو رنگ سفید و طلایی صحبت کنیم. سفید و طلایی نیز از رنگ های شاهانه مبلمان سلطنتی محسوب می شوند. مبلمانی با ترکیب این دو رنگ علاوه بر قرارگیری در دکوراسیون سلطنتی، برای دکوراسیون کلاسیک نیز انتخاب مناسبی به شمار می روند. بنابراین می توانید مبلمانی با این دو رنگ زیبا را خریداری کنید و برای جلوه بیشتر آن از تابلو یا لوستر نیز در محیط منزل خود استفاده نمایید.

مدل مصری

یکی از مدل های معروف و با کیفیت مبلمان سلطنتی، مدل مصری می باشد. مبلمان مدل مصری از چوب های مرغوبی مانند راش یا گردو ساخته می شوند و معمولا طراحی شلوغی دارند. به طور مثال کنده کاری های روی چوب مبلمان مصری بسیار متنوع و عمیق هستند و طرح های گوناگونی دارند. به علاوه این مبلمان تاج های بلندی دارند و پارچه آن ها نیز دارای زرق و برق زیادی می باشد.

نکته مثبتی که در مورد این مبلمان وجود دارد، تشک آن ها است. تشک مبلمان مدل مصری از فوم سرد ساخته می شوند. فوم سرد کیفیت بالایی دارد به همین دلیل تا مدت ها دچار فرو رفتگی نمی شوند.

در مورد رنگ بندی های این مبلمان نیز قابل ذکر است که تنوع رنگی زیادی دارند که مشتریان می توانند هر کدام را بنا به سلیقه و همچنین دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب نمایند. بنابراین اگر قصد خرید مبلمان سلطنتی را دارید، یکی از پیشنهاد های ما به شما مبلمان مصری می باشد.

مدل ترک

منظور از مدل ترک، جنس و مدل پارچه مبلمان سلطنتی است. مبلمانی که دارای پارچه های مدل ترک هستند، کیفیت و مقاومت بالایی دارند و از ویژگی های منحصر به فردی همچون ضد لک بودن، ضد بو، ضد حساسیت، ضد چروک، دارا بودن طرح و رنگ بندی های متنوع برخوردارند. همچنین پارچه این مبلمان پرز نمی دهند و دچار پارگی نیز نخواهند شد.

مبلمان سلطنتی مدل اروپایی

یکی دیگر از مدل های پر طرفدار مبلمان سلطنتی، مدل اروپایی می باشد. این دسته از مبلمان سلطنتی نسبت به سایرین، طراحی ساده تری دارند. چوب این مبلمان کنده کاری به خصوصی ندارد و پارچه هایشان نیز ساده تر هستند. مبلمان سلطنتی اروپایی برای افرادی که به زرق و برق و دکوراسیون تشریفاتی علاقه چندانی ندارند، گزینه مناسبی به شمار می رود.

آشنایی با ویژگی های مبل استیل

مدل دسته اسفنجی یا بالشی

نوع دیگری از مبلمان سلطنتی وجود دارد که در برابر مدل اروپایی یا مصری ممکن است کمی قدیمی به نظر برسد، اما طرفداران خاصی نیز دارد. این مدل از مبلمان سلطنتی همانطور که از نام آن مشخص است، دارای دسته هایی دارای نوعی بالش می باشند. این بالش ها از اسفنج و فوم هایی بسیار با کیفیت و نرم طراحی شده اند. بنابراین برای افرادی که قصد راحتی هنگام استفاده از مبلمان سلطنتی را دارند، گزینه مناسبی برای خرید محسوب می شود.

مدل عربی

مدل دیگری از مبلمان سلطنتی که قصد معرفی آن را داریم، مبلمان سلطنتی مدل عربی می باشد. این مدل از مبلمان سلطنتی قالب های کوچک تری نسبت به سایرین دارند. کیفیت چوبشان بسیار مناسب است و همچنین تشک های آن ها را می توان برای نظافت و تمیز کاری جا به جا نمود. مبلمان سلطنتی مدل عربی برای محیط هایی که متراژ آنچنان بزرگی ندارند، انتخاب مناسبی به شمار می رود.

مبلمان سلطنتی با دسته هایی از جنس چوب و بدون اسفنج

این نوع از مبلمان سلطنتی دارای دسته هایی از جنس چوب مرغوب گردو یا راش می باشند. دسته های این مبلمان تماما از چوب هستند و هیچ گونه اسفنج و بالشی در آن ها به کار نرفته است. مبلمان سلطنتی دسته چوبی برای چیدمان در مجالس تشریفاتی و رسمی گزینه مناسبی هستند و از آنجایی که چوب به کار رفته در آن ها بیشتر از سایر مدل ها می باشد، قیمت آن نیز کمی بالاتر است.

مبلمان سلطنتی با رنگ بندی ساده

مبلمان سلطنتی با کلاسیک چه تفاوتی دارند؟

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که مبلمان سلطنتی را با کلاسیک اشتباه بگیرید. زیرا این دو مدل مبلمان شباهت های زیادی با یکدیگر دارند. اما در حقیقت تفاوت های مهمی میان این دو مدل مبلمان وجود دارد.

به طور مثال مهم ترین تفاوت میان آن ها جزئیات پارچه و همچنین طراحی آن است. همانطور که پیش تر ذکر کردیم، مبلمان سلطنتی دارای طرح های شلوغی هستند و چوب آن ها نیز کنده کاری زیادی دارد. اما مبلمان کلاسیک ساده تر هستند و چوب آن ها معمولا کنده کاری ندارد.

تفاوت وزنی

دومین تفاوتی که میان مبلمان سلطنتی و کلاسیک وجود دارد، تفاوت وزنی است. همانطور که پیش تر گفته شد، در طراحی و ساخت مبلمان سلطنتی از چوب زیادی استفاده می شود. همچنین تشک های این مبلمان معمولا چند لایه هستند. بنابراین نسبت به مبلمان کلاسیک وزن بیشتری دارند.

مبلمان سلطنتی با وزن بالا

اندازه و تعداد مبلمان کلاسیک و سلطنتی

همانطور که می دانید، مبلمان سلطنتی در قالب های 9 یا 12 نفره طراحی می شوند. اما مبلمان کلاسیک 7 نفره هستند. از نظر اندازه مبلمان نیز قابل ذکر است که هرکدام از مبلمان سلطنتی اندازه های بزرگ تری نسبت به کلاسیک ها دارند. بنابراین می توان این نتیجه را دریافت نمود که مبلمان سلطنتی به دلیل تعداد و اندازه های بزرگی که دارند، مناسب منازلی با متراژ زیاد هستند و برای چیدمان در محیط های کوچک، گزینه مناسبی محسوب نمی شوند.

قیمت

یکی از اصلی ترین تفاوت هایی که بین مبل کلاسیک با سلطنتی وجود دارد، تفاوت قیمتی میان این دو است. مبلمان سلطنتی نسبت به کلاسیک گران تر هستند. دلیل آن نیز با توجه به طراحی ویژه مبلمان سلطنتی می باشد. تاکنون با خصوصیات و تفاوت های میان مبلمان کلاسیک و سلطنتی آشنا شدید و دریافتید که مبلمان سلطنتی با چوب های مرغوبی ساخته می شوند و شکوه و جلال خاصی دارند. بنابراین نسبت به مبلمان کلاسیک قیمت بالاتری نیز دارند.

تفاوت قیمت مبل سلطنتی با کلاسیک

تفاوت های مبلمان سلطنتی با راحتی

تا این قسمت از مقاله با تفاوت های مبلمان سلطنتی و کلاسیک آشنا شدید. اکنون می خواهیم تفاوت های مبلمان سلطنتی و راحتی را نیز شرح دهیم. مهم ترین تفاوت این دو مدل مبلمان کاربردشان است. مبلمان راحتی همانطور که از نامشان پیداست، راحتی بیشتری برای افراد هنگام نشستن یا خوابیدن روی آن ها فراهم می کنند.

تشک این مبلمان به گونه ای طراحی شده که برای استراحت کردن به مدت زمان طولانی استاندارد باشد و آسیبی به کمر یا پاها وارد نکند. اما مبلمان سلطنتی برای قرارگیری در مجالس رسمی طراحی شده اند و از آن ها معمولا برای پذیرایی از مهمان استفاده می شود. این مورد عمده ترین تفاوت میان این مبلمان می باشد؛ در ادامه دیگر تفاوت های موجود میان این مبلمان نیز توضیح داده می شود.

فضای مورد استفاده برای مبلمان سلطنتی و راحتی

از آنجایی که مبلمان سلطنتی تعداد بیشتری دارند و همچنین اندازه های بزرگتری نیز دارند، برای محیطی مناسب می باشند که متراژ بالایی داشته و دارای چند اتاق خواب باشند. اما مبلمان راحتی تعداد کمتری دارند و همچنین اندازه هر کدام از آن ها نیز آنچنان بزرگ نمی باشد. لذا مشتریانی که دارای منزلی با متراژ کوچک تر هستند، توصیه می شود که مبلمان راحتی را خریداری نمایند.

مورد دیگری که می توان از آن به عنوان تفاوت میان مبلمان سلطنتی و راحتی نام برد، دکوراسیون داخلی منزل است. مبلمان سلطنتی طراحی شلوغی دارند و برای دکوراسیونی مناسب هستند که در آن از دکوری ها و وسایل تشریفاتی استفاده شده باشد. اما مبلمان راحتی برای خانه هایی که طراحی ساده و اسپرتی دارند، مناسب هستند. بنابراین مشتریانی که علاقه مند به دکوراسیون مدرن هستند، می توانند از این مبلمان در منزلشان استفاده نمایند.

مبل سلطنتی با فوم سرد

ارتفاع

دیگر تفاوتی که بهتر است از آن آگاه شوید، تفاوت در ارتفاع مبلمان سلطنتی و راحتی است. مبلمان سلطنتی نسبت به راحتی ارتفاع بیشتری دارند و بلند تر هستند. توجه داشته باشید که مبلمان راحتی دارای مدل های مختلفی می باشند که ارتفاع هر کدام با دیگری متفاوت است. اما به طور کلی ارتفاع تمام مبلمان راحتی از مدل های سلطنتی کمتر می باشند.

رنگ بندی

رنگ بندی مبلمان راحتی با مبل سلطنتی یا استیل چه تفاوتی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مبلمان راحتی تنوع رنگی بالایی دارند و معمولا تک رنگ هستند. در حالی که مبلمان سلطنتی به صورت تک رنگ طراحی نمی شوند و معمولا با ترکیب دو یا سه رنگ وجود دارند.

تفاوت پارچه مبلمان سلطنتی با راحتی

ممکن است برخی افراد مبلمانی را پسند کنند که دارای پارچه هایی با طرح بندی های متنوعی باشند. پارچه های مبلمان سلطنتی دارای طرح های شلوغ و متنوعی با رنگ بندی های زیادی هستند. در صورتی که پارچه مبلمان راحتی تک رنگ می باشد و معمولا طرح بندی خاصی ندارند. این مورد نیز یکی دیگر از تفاوت های میان مبلمان سلطنتی و راحتی است که بد نیست مشتریان هنگام خرید مبلمان آن را در نظر داشته باشند.

تفاوت قیمت مبلمان سلطنتی با راحتی

حال به بررسی تفاوت قیمت مبل سلطنتی با راحتی می پردازیم. مبلمان سلطنتی با توجه به طراحی خاصی که دارند و چوب به کار رفته در آن ها، نسبت به مبلمان راحتی قیمت بالاتری دارند. بنابراین مبلمان راحتی برای مشتریانی که قیمت یکی از فاکتورهای مهم برایشان محسوب می شود، گزینه مناسبی می باشد.

روش های چیدمان مبلمان سلطنتی

یکی از مواردی که بر زیبایی مبلمان سلطنتی تاثیر بیشتری دارد و جذابیت دکوراسیون داخلی منزل را چند برابر می کند، چیدمان مبلمان با اصول صحیح می باشد. ابتدا نکاتی که هنگام چیدمان مبلمان بهتر است رعایت کنید را شرح می دهیم و سپس روش های مختلف چیدمان مبلمان سلطنتی را توضیح می دهیم. این نکات عبارت اند از:

  • مبلمان را به دیوار نچسبانید، بهتر است کمی میان مبلمان و دیوار فاصله وجود داشته باشد.
  • مبلمان را نه به یکدیگر بچسبانید و نه بین آن ها فاصله خالی زیادی بگذارید. فاصله میان هر کدام از مبلمان باید به صورت استاندارد تنظیم شود.
  • علاوه بر فاصله میان مبلمان، فاصله میز بزرگ مبلمان و عسلی ها را نیز بهتر است به صورت استاندارد تنظیم کنید. عسلی ها باید با فاصله چند سانتی متری از مبلمان قرار گیرند.

نمونه ای از چیدمان مبلمان سلطنتی

چیدمان مبلمان سلطنتی به شکل مربع

یکی از روش های ساده برای چیدمان مبلمان سلطنتی، چیدمان به شکل مربع است. چیدمان مربع شکل معمولا در محیط هایی که به شکل مربع هستند انجام می شود، اما در محیط های دیگر نیز می توان چیدمان به این شکل را انجام داد.

برای انجام چیدمان به شکل مربعی، مبل 3 نفره را در راس محیط قرار دهید و سپس مبل دو نفره را در ضلع دیگر مربع روبه روی مبل های یک نفره و میزبان ها قرار دهید. در نهایت چیدمان مبلمان باید به شکل یک مربع در بیاید.

چیدمان به شکل مستطیلی

چیدمان مبلمان سلطنتی به شکل مستطیلی، برخلاف مربعی فقط در محیط های مستطیل شکل امکان پذیر است. برای انجام این روش چیدمان مبل 3 نفره و 2 نفره را روبه روی یکدیگر قرار دهید. مبلمان تک نفره و میزبان ها را نیز در ضلع چپ و راست در کنار یکدیگر بچینید.

میز بزرگ مبلمان را نیز با رعایت فاصله استاندارد روبه روی مبل 3 نفره قرار دهید. همچنین بهتر است که توجه داشته باشید، هنگامی که از چیدمان مستطیلی استفاده می کنید، فضای خالی داخل مستطیل کاملا با فرش پوشیده شود.

سخن نهایی

مبلمان سلطنتی از جمله مبلمان پر فروش محسوب می شوند که معمولا اکثر مشتریان خواستار چیدمان آن ها در دکوراسیون داخلی منزل خود هستند. اما این مبلمان دارای مدل های مختلفی هستند و هرکدام ویژگی های مخصوص خود را دارند.

در این مقاله تمام مدل های مبلمان سلطنتی به طور کامل معرفی شد که شما و تمام افراد دیگری که قصد خرید این نوع از مبلمان را دارند، کاملا با ویژگی ها و همچنین تفاوت های مبلمان سلطنتی با کلاسیک و راحتی آشنا شوند. همچنین روش های چیدمان صحیح مبلمان سلطنتی را نیز شرح دادیم که بتوانید با استفاده از آن ها زیبایی محیط پذیرایی منزل خود را چند برابر کنید.

دسته بندی مطالب مبل
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت